ניהול נכון של מערכות נתוני משאבי אנוש

ניהול נכון של מערכות נתוני משאבי אנוש

ניהול נכון של מערכות נתוני משאבי אנוש יוציא את המיטב מהטכנולוגיה ויעזור לגיוס ולניהול כוח העבודה

שיתוף
ניהול מערכות משאבי אנוש

ניהול מערכות משאבי אנוש

כבר יותר מעשור חברות משתמשות במערכות משאבי אנוש. המערכות הללו אינן מפסיקות להשתנות – אם בגלל שהחברה מטמיעה אפליקציות חדשות לתוך המערך הטכנולוגי הקיים, ואם מפני שמערכות שונות צריכות לחלוק מידע זו עם זו בצורה מסונכרנת. מערכת אחת מיועדת, למשל, לגיוס, בעוד השנייה מנהלת מידע של ניהול משאבים. הן עשויות להיות מוצבות במקומות גיאוגרפיים שונים והאינפורמציה בהן עשויה להתעדכן בזמנים שונים.

ג'וליה מנץ', סגנית נשיא בכירה ב-BackOffice Associates, חברת ייעוץ למשאבי אנוש, כותבת באתר workforce שמנהלי משאבי אנוש צריכים לייסד מקור גלובלי ל"אמת" של נתוני משאבי אנוש על מנת להשיג תמונה נכונה ומלאה של נכסיו האנושיים של הארגון. מכיוון שהנתונים מוזנים במערכות שונות, הדבר הטוב ביותר הוא לבנות שכבת מידע אוניברסלית השואבת את הנתונים באותה נקודת זמן על בסיס קבוע – רצוי בשעות הלילה. הפרקטיקה הזאת תשפר החלטות שנוגעות לגיוס ולכוח עבודה על ידי כך שתבטיח שלהנהלה הבכירה יש גישה לנתוני משאבי אנוש מאוחדים ומעודכנים בכל יום.

נצלו את מדעני הנתונים
בעוד תעשיות אחרות נסמכות לאורך זמן רב על הידע והכישורים של מדעני נתונים (data scientists), עולם משאבי האנוש החל לנצל את יכולותיהם של מדענים אלה רק לאחרונה. לא רק שיש להם גישה למאות מכלי האנליזה החדשים ביותר, הם גם מבינים של כיכר השוק של משאבי האנוש ויכולים לספק נתונים משמעותיים על גורמי המפתח שמובילים להצלחת משאבי האנוש.

מדעני נתונים יכולים להפיק בקלות דוחות מורכבים – החל מניתוחי ספירת ראשים ועד לסטטיסטיקה של ביצועי מכירות והשוואות בין הטבות שניתנות בכל חלקי החברה. הם יכולים גם לתמוך במאמצי הגיוס באמצעות עזרה בבניית פרופילים המבוססים על האנשים המצליחים ביותר בארגון ושמחזיקים בתפקידים שנכון לעכשיו צריכים להתרחב. פעילות מסוג זה יכולה לספק נראות רבת ערך למקורות קיימים ויש לה את הפוטנציאל לעזור למנהלי משאבי האנוש לזהות הזדמנויות לקידום בתוך הארגון. מדעני נתוני משאבי אנוש יכולים גם לעזור לארגון לבחון את איכות נתוני הבסיס של מערכת משאבי האנוש שלהם ולשפר אותה.

קשה לנהל שינוי בנתוני משאבי אנוש ללא מבנה שליטה ראוי. ניהול מוגדר היטב של תפקידי ניהול נתונים חשוב מאוד לזרימה תקינה של העבודה. לשם כך יש למנות אחראי נתונים שמכירים היטב את סביבת הנתונים של החברה, מבינים את הטכנולוגיות המוטמעות ויכולים לזהות בעיות ולפתור אותן בזריזות. מנהלי משאבי האנוש צריכים ליצור גם תהליך ניהול תקלות שבו אנשים מקבלים אוטומטית דוא"ל כאשר צצות בעיות על מנת שיוכלו לטפל בהן במהירות. באופן אידיאלי נתוני משאבי האנוש יסתכרנו בלילה כדי להבטיח שטעויות יתוקנו לפני שיספיקו להשפיע על אזורים אחרים במורד הפירמידה, למשל על תשלומי שכר.

בואו להרחיב ולהעמיק את הידע בניהול – ביום עיון בנושא כלים ניהוליים. לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה