מנהל הגיוס הוא חלק אינטגרלי מההנהלה

מנהל הגיוס הוא חלק אינטגרלי מההנהלה

מנהל הגיוס בארגונים כיום, הוא גורם מרכזי בארגון ועליו לשמור על חיבור מתמיד לאסטרטגיה העסקית

שיתוף

תחום הגיוס בארגונים עבר תהפוכות ושינויים בשנים האחרונות וכיום ממוצב כחלק אינטגרלי מהנהלת הארגון ושותף להצלחה העסקית. מהי הדרך לחיבור המנהל המגייס לתהליכי הגיוס ולהגברת האמון בתהליכים המקצועיים והאבחוניים? על כך ישוחח עודד אברהם, מנהל הגיוס בחברת 'אלקטרה' בהרצאתו בנושא, בכנס משאבי אנוש, שיתקיים ב- 31 במאי 2016.
"ההתמצאות של מנהל הגיוס בתהליכי החברה הינה קריטית" אומר עודד אברהם "מנהל הגיוס חייב להיות מחובר לביזנס של החברה, כיום לא אפשרי שתחום הגיוס ישמש פונקציה בודדת ומנותקת מהתחום העסקי."

מה זה מצריך ממנהלי גיוס כיום?

"על מנהלי הגיוס ללמוד היטב את העולם העסקי של הארגון, לדעת מול מה הארגון הולך להתמודד, היכן הוא עומד כיום ביחס לחודשים האחרונים, והיכן הוא עומד ביחס לחברות דומות בשוק. כמו כן, על מנהל הגיוס להיות מעורב בתהליכים הניהוליים של החברה ולהתעדכן במגמות העתידיות."

כיצד הבקיאות העסקית תורמת לגיוס אופטימלי?

"ניקח דוגמה היפותטית, שארגון מתכנן לגייס עובדים לרילוקיישן במזרח אירופה. אם אני כמנהל גיוס אלמד את השוק ואדע שהמצב הכלכלי שם לא מזהיר כעת, אני אדע לגייס בהתאם למצב. בנוסף, אם אלמד על הגיוס המתוכנן עוד בטרם ההנהלה תעביר בקשה לגיוס, אוכל להיערך בהתאם ומראש. כך אוכל להפנות תקציבי גיוס ייעודיים לרילוקיישן למזרח אירופה, לבדוק מקורות גיוס באזור ושיתופי פעולה עם חברות השמה מקומיות."

"מנהלי גיוס מקבלים את בקשת הגיוס ממש ברגע האחרון ודווקא בגלל זה, אסור שזה יתפוס אותם בהפתעה, כי לרב הגיוס הוא מיידי. אם אני כמנהל גיוס, מעורה היטב בתהליכי החברה ובמיוחד במגמות העתידיות הקרובות, אוכל להתכונן לגיוס הקרוב מבעוד מועד ולנהל אותו נכון ולא לגייס ברגע האחרון, בלחץ ובמחשבה פזיזה. בארגונים קטנים זה קל יותר, כי הגישה למידע בדרך כלל חופשית יותר. בנוסף, בארגונים קטנים פעמים רבות מנהל הגיוס הוא חבר הנהלה, או כפיף ישירות למנכ"ל. כך יש לו גישה תמידית למידע. בארגונים גדולים זה מסובך יותר, המנכ"ל לא תמיד זמין או מעוניין לשתף באופן נרחב במגמות העסקיות ואתה כמנהל גיוס, חייב להיות עם הפנים קדימה ולשאוב מידע רב ככל האפשר." 

איך עושים זאת?

"אפשר לבדוק דו"חות כספיים בחברות ציבוריות וגם בחברות פרטיות לעיתים הדבר מתאפשר. לבחון מגמות בשוק, להיות בקשר עם מנהל הפיתוח העסקי בחברה, עם סמנכ"ל התפעול והכספים וככלל לאתר את מקבלי ההחלטות בארגון. בנוסף לפן הגיוסי פרופר, אליו התייחסתי, קשרים אלה ממצבים את מנהל הגיוס כפונקציה שהיא מקצועית פלוס – לא רק בתחום הגיוס, אלא כמנהל שחי את החברה ואת השוק ובוחן כל הזמן היכן הוא יכול להיות פרואקטיבי ולייעל תהליכים."

כיצד מגמה כלשהי בשוק משפיעה על הגיוס?

"אם למשל תתקבל בקרוב החלטת ממשלה על פיתוח הגליל. ראשית, שווה לבדוק היכן אנו עומדים בפן הזה. אם אני מנהל גיוס בחברת נדל"ן לדוגמה, ואני יודע שהמדינה הולכת לפתח מבנים לשכירות או להשקיע משאבים בתשתיות בגליל, אני צריך לשאול את עצמי איפה זה שם אותי בנושא ותוך כמה זמן זה מגיע לפתחי. אני יודעת שככל הנראה עתידה להיות תנופת הנדל"ן באזור ויהיה צורך לעשות משהו עם התנופה הזו. לאחר שאבין מתי היא עתידה להיות, אוכל לעשות בירור בתוך הארגון – האם אפגוש את זה בפן הבניה? האם בפן התשתיות? הכל בסופו של דבר מסתכם במשאבים. כשמגיעים לגיוס זה כבר בשלב האחרון ועל כן, אני רוצה לזהות את הצורך עוד לפני שהמנהל נותן לי את משימת הגיוס, כך שאוכל להפנות תקציבים לגיוס בגליל, לחפש חברות השמה בגליל, להגיע למועמדים שם, לירידי תעסוקה, ללשכות גיוס של משרד הכלכלה וכד'. רב מנהלי הגיוס מתעסקים ב"כאן ועכשיו", עלינו להפנות את תשומת ליבנו גם לעתיד."

כיצד המעורבות העסקית של מנהל הגיוס משפיעה על ההנהלה?

"ברגע שאתה כמנהל גיוס תמצב את עצמך כמנהל שרוצה להכיר את הביזנס ומבין אותו, כך ההנהלה עשויה לשתף אותך יותר ותהפוך אותך לחלק רלוונטי בקבלת ההחלטות. כך ברגע שהארגון יצא למהלך אסטרטגי כלשהו, אני אהיה שם. המטרה של מנהל גיוס טוב היא שהמידע לא ייעצר מעליו, אלא יחלחל לכיווני אפילו ברמת ה"טיזר". הידע הזה מאוד חשוב להצלחה."

 

לעודד אברהם ניסיון עשיר ומקיף בתחום הגיוס. מתמחה באיתור, גיוס וקליטת מועמדים ממגוון אוכלוסיות ודרגים כולל גיוס רילוקיישן. את ניסיונו רכש כמנהל גיוס ב – HOT, תשלובת תנובה וכבעל עסק עצמאי ולייעוץ וליווי תהליכי גיוס. מזה 3 שנים מנהל את מחלקת הגיוס של חברת אלקטרה בע"מ.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה