מנהלת משאבי אנוש לינקדאין ממליצה על ספרי ניהול

מנהלת משאבי אנוש לינקדאין ממליצה על ספרי ניהול

מנהלת משאבי האנוש של הרשת המקצועית לינקדאין, ממליצה על 3 ספרים שהיוו השראה מדהימה בעיניה, והיא ממליצה לכל מנהל לקרוא אותם

שיתוף

מנהלת משאבי אנוש של LinkedIn הרשת המקצועית בעלת יותר מ 400 מיליון משתמשים בעולם, פאט וודורס, מדברת רבות על כלים ומשאבים שמנהלים יכולים להשתמש בהם על מנת להצליח.

שתי אמיתות בנושא ניהול שהיא מעלה:

1. מנהלים גדולים צריכים להתלהב לגביי פיתוח טאלנטים אך לא צריכים לדגול בסוג מסויים של אישיות הטאלנטים.
2. כדי להפיק את המיטב מהצוות, מנהל הצוות צריך לגלות מה מניע כל עובד ועובד בצוות.

וודורס ממליצה על 3 ספרים שלכל מנהל כדאי לקרוא:

הספר 'Quiet' של Susan Cain

 

וודורס, שמגדירה את עצמה כמופנמת, אמרה, כי בשנות ה- 30 המוקדמות לחייה היא למדה, שהיא לא צריכה להעמיד פנים שהיא מישהו אחר, כדי להצליח כמנהיגה.

בחברת LinkedIn, וודורס רצתה לאפשר לאנשים מופנמים אחרים ללכת בעקבותיה, ושהם ידעו שגם אם הם אינם רועשים, ואגרסיביים הם יכולים להיות מנהלים טובים.

בסתיו שעבר, היא חברה למחברת הספר "שקט" – סוזן קיין ויחד הן יישמו תכנית מנהיגות ב- LinkedIn עבור אנשים מופנמים.

בין אם אתה מופנם בעצמך או עומד בראש צוות של אנשים מופנמים, ספרה של של קיין משנת 2012 יסייע לך להפיג מיתוסים חברתיים מושרשים בנושא אופיו של מנהיג אמיתי.

על הספר: לפחות שליש מבין האנשים המוכרים לנו מופנמים. הם אלה שמעדיפים להקשיב במקום לדבר, לקרוא במקום לבלות. הם חדשנים ויוצרים אך נמנעים משבחים עצמיים, ויעדיפו עבודה ביחידות על פני סיעור מוחות של עבודת צוות.
הספר "שקט" עתיר ותחקירים וסיפורים בלתי נשכחים על בני-אדם אמיתיים ומראה לנו עד כמה אנחנו ממעיטים בערכם של מופנמים ועד כמה גדול ההפסד שלנו. בספר זה מציגה סוזן קיין את עלייתו של "אידאל האדם המוחצן" במאה ה-20 ובוחנת את השפעותיו המרחיקות לכת.

הספר 'The Alliance' של Reid Hoffman, Ben Casnocha, Chris Yeh

הברית ספר

רייד הופמן, המיליארדר ממייסדי LinkedIn, חשב מחדש על היחסים בין מנהלים ועובדים.

בספרו "הברית" משנת 2014 הוא וחבריו הסופרים טוענים שבעידן הנוכחי אנחנו כבר לא מיישמים את כל הקריירה שלנו בחברה אחת. עם זאת מקומות עבודה טרם הסתגלו לשינוי הזה.

בספרם הם מסבירים, כי על ידי הקמת ברית בין החברה ועובדיה באמצעות "תקופת שירות" של העובד בחברה, המתואמת בין מה שהעובד רוצה לקבל לבין מה שהמעסיק רוצה, יכולה להשיג השקעה מצוינת בטווח הארוך, מבלי להקריב קורבנות הדדיים. הרעיון דומה לדבריהם, לדרך בה קבוצות ספורט מקצועיות פועלות.

וודורס אומרת כי השיחות בנושא הקריירה בספר "הברית" היו גלויות ובריאות יותר ממה שראתה בכל ימי חייה.

על הספר: "הברית" נוגע בנושא חשוב בעולם משאבי האנוש. מחקרים מראים באופן עקבי כי הגורם החשוב ביותר באושר ובשביעות הרצון של העובדים, הוא טיב היחסים של העובד עם המנהל הישיר שלו. זה לא משנה כמה הטבות חברה מעניקה לעובדים, או כמה העיתונאים משבחים את הארגון בתקשורת, אם הבוס שלך מתייחס אליך רע, אתה לא תהיה מאושר.

יחסי עובד-מעביד מוצגים בספר כברית הדדית – כל עוד ששני הצדדים רואים ערך בברית, הם ישקיעו אחד בשני. זה בדיוק המצב אליו צריך לשאוף הארגון.

הספר 'Drive' של Dan Pink

 מוטיבציה ספר

בספרו של דן פינק "דרייב", משנת 2011, הוא טוען כי שיטת התגמולים מבוססת שכר אינה מספיקה על מנת להניע עובדים בצורה מקסימלית. ובמקום שכר ותגמול כספי, אנשים מונעים בהרבה יותר מאפשרות לאוטונומיה בחברה, נתיב לשליטה ועבודה למען מטרה.

על הספר: הספר "מוטיבציה" של דן פינק מדבר על כך שרובנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר לעורר מוטיבציה בעצמנו ובאחרים היא באמצעות תגמולים חיצוניים כגון כסף, כלומר שיטת המקל והגזר. זאת טעות, טוען פינק בספרו.

לטענתו, הסוד להשגת ביצועים טובים וסיפוק בעבודה, בלימודים ובבית הוא הצורך האנושי העמוק לשלוט בחיינו, ללמוד וליצור דברים חדשים ולפעול בדרך טובה יותר, שתועיל לנו ולסביבתנו.

פינק מסתמך על ארבעה עשורים של מחקר מדעי בתחום המוטיבציה האנושית וחושף את חוסר ההתאמה בין הממצאים המדעיים ובין המתרחש בעולם העסקים – וכיצד הדבר משפיע על כל תחום בחיינו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה