שיתוף

אנחנו חיים בעולם בו אנו מקבלים את היותנו פגיעים ואותנטיים, מה שהופך אותנו לאנושיים. להיות אנושי זה להרגיש. להיות אנושי זה להיות בעל אמונה. לא נוכל ללמוד ולהתקדם, אם נתכחש לפגיעות האנושית שלנו. האותנטיות מחייבת אותנו להתחבר באופן עמוק לחלומות ולשאיפות וכן לפחדים הגדולים ביותר שלנו.

מנהיגים גדולים כיום, מאוד מחוברים לפן האנושי. הם הופכים למנהיגים טובים, כאשר הם מחוברים ומכירים את האני הפנימי שלהם, את הדחפים, הרגישויות, החרדות וגורמי ההנעה שלהם מחד, ואת המאפיינים הללו אצל העובדים שלהם, מאידך.

כדי להיות מנהיגים טובים, עלינו לשתף התחושות הפנימיות שלנו. בעיקר עם עצמנו. וכאן מתחיל המסע לחקר האני הפנימי.

את האני הפנימי שלנו אנו חושפים לאט ובהדרגה, דרך סקירת התבניות של חיינו. מרגע הילדות כאשר נדרשנו ללכת לבית הספר, להתיידד, להיות פופולריים, להתלבש לפי צו האופנה, ולאחר מכן לגלות את הכישורים שלנו, למצוא בן זוג, למצוא עבודה, לקנות בית, לקנות מכונית, לצאת לחופשה, לנהל קריירה, להביא ילדים לעולם, להיות מקצועי, לעקוב אחר מגמות, להתלבש היטב, לאכול טוב, לחסוך.. ולחיות. בכל גיל, אנו מוכנים לבחון מה נמצא בליבנו.

אנשים לרב עוטים על עצמם מסכות, שהם חשים שעליהם לעטות, כיוון שהם לא רוצים להיראות חלשים. ומתחת למסכות, יש כאב ובושה. הם לשתוק כי כך הנחו אותם, שצריך להיות חזקים, אבל הסדקים מתחילים להתגלות, וכל כך חשוב להכיר אותם. מנהיגים גדולים יודעים לחשוף ולהתעמת ברגישות ובחכמה עם הסדקים הללו.

במאה ה- 21, מנהיגים צריכים לצאת למסע עצמי עמוק ולשוב ממנו עם תובנות לגבי עצמם. עליהם לדעת עד כמה הם יכולים למתוח את הגבול והיכן עומדים הגבולות של עצמם.

עליהם להתחבר לאנשים שאכפת להם מעצמם, מאחרים ומהסביבה. עליהם לדעת להקשיב באמת, הקשבה עמוקה ואותנטית, בטרם הם מספקים עצות.

מנהיגי המאה ה-21 הם בני אדם. הם מייצרים אמון, יחסים אותנטיים, תקשורת פתוחה וכנה , עידוד ומוטיבציה. וכמובן הקשבה וחיבור עמוק להזדמנויות שמתגלות בכל היבט בחיים.

מהי מנהיגות בסגנון הקוסם מארץ עוץ?

הקוסם מארץ עוץ מספק לנו שלושה כלים מנהיגותיים מהותיים: מוח, לב, ואומץ.

מוח

הדחליל בסרט שואף לקבל מוח. הוא לא יודע שכבר יש לו כזה. ללא אינטליגנציה גבוהה, לא ניתן להנהיג. מלבד החשיבה השכלתנית, כמובן שמדובר גם באינטליגנציה רגשית, שמנהיגים מוכרחים להפגין כלפי האחרים.

לב

איש הפח חש שהוא חסר לב, כשלמעשה יש לו לב גדול ורחב. מנהיגים זקוקים ללב רחב שיכיל את הכפופים להם. עליהם להפגין אמפתיה לאורך כל תפקידי הניהול.

אומץ

האריה בסרט, לא יודע שהוא בעצם אמיץ, עד שהוא נדרש להתמודד עם מצבים שמפחידים אותו. מנהיגים זקוקים לאומץ בעת קבלת החלטות קשות, וככלי שיאפשר להם לסחוף אחריהם את האחרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה