מיתוג מעסיק ברשת החברתית על פי עקרון 80/20

מיתוג מעסיק ברשת החברתית על פי עקרון 80/20

איך שומרים ומשפרים את המותג שלכם – תדמית המעסיק – ברשת החברתית כך שעובדים ירצו להצטרף אליכם?

שיתוף
גיוס עובדים ברשת

הרשת החברתית הופכת לנישה יותר ויותר מרכזית בעולמות תוכן רבים. אנשי שיווק, מכירות, יועצים… כולם פונים אליה במידה זו או אחרת כדי לבנות את עצמם, למכור את עצמם, לשווק את עצמם, להשיג לעצמם מידע וקשרים… וכמובן, קהילת המגייסים הפכו את הרשת החברתית לבית השני שלהם. לכן מיותר לדבר על חשיבותה או על הכדאיות של הרשת החברתית לכל מי שעוסק בגיוס עובדים ושימור עובדים. את זה כולנו יודעים. לפי הסקרים האחרונים, כמעט כולנו כבר שם. אבל לא כולם ממצים את מלוא הפוטנציאל מהאינטראקציה ברשת החברתית, וזה רבותי – פספוס!

מאמר מעניין שהתפרסם לאחרונה באתר KRT Marketing מלמד את אנשי הגיוס איך לפתח ולחזק את המוג שלהם – מיתוג המעסיק – דרך הרשת החברתית בצורה הרבה יותר נכונה וחכמה שיווקית. להלן עיקרי ההמלצות לשיפור תדמית המעסיק ברשת החברתית:

  • עקרון ה-80/20: אחת הטעויות הגדולות ביותר של ארגונים מגייסים הפונים לרשת החברתית לצורך מיתוג היא ההנחה שהם צריכים לדבר על המותג שלהם 80% מהזמן ורק 20% על דברים אחרים. כך נוצר מצב שארגון מעלה המון תוכן ומנהל שיח שלם פעם אחר פעם אך ורק על עצמו. ארגונים מעלים תמונות של המוצרים שלהם, המבצעים שלהם, מודעות הדרושים שלהם, השירותים שלהם וכמובן תוכן שמראה כמה כיף לעבוד אצלם. ארגונים אלה מפספסים משהו חשוב על פי המומחים לשיווק ב-KRT שגורסים כי הדרך הנכונה להגיע אל מועמדים ברשת היא דווקא לדבר על נושאים שאינם קשורים לחברה 80% מהזמן. על פי שיטה זו, הגיוס/ההנעה/החיבור של המועמדים האקטיביים והפסיביים יגיע ממקום של שיח על נושאים כלליים שקשורים במחויבות לקהילה, לעולם… כך לדוגמה, ברגע שחברה פותחת שיח ובו היא מציגה נתונים חדשים על שיטות לשמירה על כדור הארץ או מתייחסת לאיזושהי יוזמה לשמירה על חיות או הצעת חוק שנועדה להפוך את החיים שלנו לקלים או בטוחים יותר – הו אז הגולשים ירצו להצטרף לשיח ומשם הם יתחברו אל ערכי הארגון ואל האנשים שלו. כשארגון מדבר על עצמו, לגולשים אין הרבה מה להוסיף. הנחת היסוד היא שרק הארגון יודע לדבר על עצמו. לכן הגולשים אינם ששים להצטרף. אך כאשר זורקים לאוויר הפתוח נושא מעניין, הגולשים מצטרפים בהמוניהם.
     
  • הומור: הרבה מאוד ארגונים לוקחים את עצמם ברצינות ובצדק. חברות פיננסיות, יצרניות תרופות וכמובן חברות טכנולוגיות שמפתחות את הדור הבא במובייל… החל מחברות הזנק ועד לקונצרנים שמניעים את השוק, כולם לוקחים את עצמם ברצינות והתוכן שאותן חברות מייצרות עבור מדורים פיננסיים, ברושורים וכנסים מקצועיים, הוא כמובן תוכן רציני/רשמי וסופר סופר מקצועי. כאשר פותחים עמוד חברה ברשתות החברתיות, שמטרתו לנהל דיאלוג עם מועמדים ולאפשר דיאלוג בין עובדים למועמדים, השפה צריכה להיות הרבה יותר פתוחה, משוחררת, א-פורמלית, מעט חברית והכי חשוב – חייבים להותיר מקום למעט חוש הומור. הרשת החברתית בנויה על אייקונים קלילים של לייקים, סמיילי, והרבה מאוד "חחחח".
     
  • נוכחות אקטיבית: אין מקום לשגר ושלח. מי שפותח עמוד ברשת החברתית מתחייב. ההתחייבות הזו כוללת נוכחות של לפחות פעמיים-שלוש בשבוע (אם לא כל יום). החברים ברשת מצפים שתהיו שם, תפיצו, תגיבו, תענו, תחליפו תמונות, תזמינו אנשים לעשות לייק, תצרפו עוד חברים או עוקבים… ואם אתם נעלמים – תסבירו. תעלו תמונות מהכנס או מהחופש, דברי על מעבר הדירה או כל גורם אחר (בתנאי שהוא לא אישי מידי) שבגללו נאלצתם לזנוח את החברים ברשת. זכרו, יצרתם מחויבות. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה