מיתוג חברה אפקטיבי לגיוס עובדים

מיתוג חברה אפקטיבי לגיוס עובדים

הדרך לגייס עובדים לחברה ולמשוך אליה כישרונות מתחילה במיתוג נכון כבר במודעת הדרושים

שיתוף
עובדי חברת Oribi

עובדי חברת Oribi

איריס שור מנכ"לית Oribi שוחחה על מיתוג אפקטיבי לגיוס עובדים, בהרצאתה בכנס הגיוס השנתי 2016. לצפייה ברשימת הכנסים הקרובים.

איריס שור, היא מנכ"לית ובעלי חברת Oribi, הסטארט-אפ המצליח שעוסק בכלי BI מתקדמים וגייס לאחרונה 5.4 מיליון דולר. שור (35) היא יזמת סדרתית, ולמרות גילה הצעיר היא בהחלט מבינה במה שהיא עושה. Oribi הוא הסטארט-אפ השלישי שלה, לפני כן יזמה והקימה את הסטארט-אפ Takipi ולאחר מכן את Visual Tao, שנרכש על ידי אוטודסק בשנת 2009.

"עם השנים הבנתי כי תפקיד משאבי אנוש מאוד דומה לתפקידי השיווק בהם עסקתי." אומרת איריס שור. "תפקיד המגייס, בדיוק כמו איש השיווק של החברה, להסביר את יתרונות החברה ולמתג אותם בצורה אופטימלית."

"כשעברתי בעצמי על פרסום משרות של חברות בפייסבוק, ראיתי המון מודעות שמספרות הרבה על המשרה, אבל לא ראיתי הרבה חברות שמספרות על החברה עצמה." מסבירה שור.

"מה שעזר לי להביא מועמדים אלינו לחברה, זה להתחיל לחשוב על החברה כמו על מוצר. לשאול את השאלות המשמעותיות ביותר לגביי החברה על מנת למשוך כישרונות, שאלות כגון: מה מיוחד אצלנו בחברה? מה העובדים יקבלו אצלנו שלא יקבלו אצל אחרים?!." היא מוסיפה.

כדוגמה לחברה שכן הצליחה לייצר עניין במודעת הדרושים שלה ולמשוך עובדים רבים, מספרת שור על חברת YOOVI שפרסמה פוסט דרושים בפייסבוק שלה שמיתג את החברה כמקום טוב להורים.
"אנחנו חברה שממש מתאימה להורים." נכתב בפוסט "אצלנו באים מוקדם והולכים מוקדם, וזה לגיטימי שכשהילד שלך חולה תישאר בבית."

Yoovi
המודעה של חברת YOOVI

לדברי שור, חברת YOOVI קיבלה מאות קורות חיים בעקבות המודעה וכל הגיוסים לחברה נעשו על בסיס המודעה הזו.

שור מציינת, "מה שעוד חשוב בשיווק וכן בגיוס, לדעת שזה שזה בסדר לפנות לקהל מסוים. אפילו רשתות שיווק גדולות בארץ כגון טיב טעם או רמי לוי לא פונים לכל הקהלים. זה בסדר לפנות לאוכלוסייה מסוימת גם בגיוס."

חברות שהצליחו היטב במיתוג מודעת הדרושים

שור מספרת על חברות נוספות שהצליחו למשוך מועמדים רבים בעקבות מודעת דרושים ממותגת היטב. חברת Buffer הפועלת בעולם האנגידג'מנט מיתגו את עצמם בנושא השקיפות. הם פרסמו מסמך גוגל בו נחשפות כל משכורות עובדי החברה. באותו היום Buffer קיבלה 8000 קורות חיים. השקיפות יצרה מיתוג מצוין.

Buffer
שקיפות - חברת Buffer

בחברת Zappus החליטו שהתרבות שלהם זה אושר וכי הם שמים את העובדים במקום הראשון, אפילו לפני הלקוחות. החברה סיפקה לכל עובד תקציב ודרשה מהעובד להשתמש בו על מנת לעצב את עמדת העבודה שלו באופן אישי, זה מיתוג של אינדיבידואליזם.

Zapps
חברת Zappus

 

 

 

חברת MindValey עוסקת בתוכן והחברה לקחה את נושא הרוחניות כתרבות. בחברה מתחילים את היום עם מדיטציה ואחת לשבוע חוגגים יחד את ההצלחות. פעם בשנה יש כנס גדול של קואצ'רים ומדריכי יוגה ועל כל משרה שנפתחת בחברה יש כ- 100 מתמודדים.

MindValey
חברת MindValey

 

מה קורה בחברת Oribi?

"ב- Oribi אנחנו רק מתחילים לבנות את התרבות. התפישה שלי היא שתרבות צריכה לבוא ממקום אמיתי. אני לא רוצה "לבנות" תרבות שתמשוך במכוון הרבה אנשים, אלא לייצר תרבות שמתאימה לחברה ומגיעה ממקום אותנטי.

יש כמה דברים שמייצגים את התרבות ב- Oribi. אחד מהם הוא השקעה בפיתוח העובדים. היה לנו למשל עובד שחזר בשאלה ואף פעם לא למד אנגלית, אז השקענו בו פעמיים בשבוע בשיעורי אנגלית. והיתה מישהי שמאוד רצתה להתחיל להרצות אך היה לה פחד קהל, אז שלחנו אותה לעבודה עם מרצה למשחק על מנת שיסייע לה בעניין. התרבות ב- Oribi מאפשרת לכל עובד ללמוד את מה שהוא רוצה.

דבר נוסף שחשוב לי להקפיד עליו הוא שעות עבודה הגיוניות. למרות שמדובר בסטארט-אפ, צריך לעבוד חכם ולהבין שלאנשים יש חיים. זה לא לגיטימי מבחינתי להתקשר בסופי שבוע לעובדים בנושאי עבודה. והנושא האחרון כרגע הוא לתת בחזרה. כל עובד מקבל בנוסף למשכורת החודשית 500 ₪ נוספים אותם הוא תורם לקהילה היכן שהוא בוחר לתרום. תרבות התרומה לקהילה משמעותית אצלנו בחברה.

עובדי חברת Oribi
עובדי חברת Oribi

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה