שיתוף

רוית אורןמאת ד"ר רוית אורן, סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת עוף טוב; מרצה בינלאומית; דירקטורית ונציגת ציבור מעסיקים בבית הדין לעבודה

מהו מיתוג אישי?

במאמרו The Brand Called You, טום פיטרס טבע את המונח "מיתוג אישי" לראשונה. הוא קבע כי מיתוג אישי הוא תהליך שבו האדם משווק את עצמו כמותג, עקב הצורך להתבלט בסביבה רוויית מתחרים. מיתוג אישי מיועד לקדם את אותו אדם בכל תחומי חייו על ידי יצירת דימוי שיקרין אמינות וייצר תחושת ביטחון בקרב לקוחותיו.

למה חשוב מיתוג אישי?

בעולם שהופך לתחרותי יותר ויותר, בעולם בו עובדים רבים הפכו לווירטואליים, ואינם בהכרח מתייצבים פיזית במשרד, הצורך להיראות הופך להיות חשוב מתמיד. הרשת מוצפת במידע שאינו בשליטתנו. חיינו האישיים והעסקיים כבר בלתי ניתנים למידור כתוצאה מהרשתות החברתיות והמדיות השונות. אם פעם היו לאדם 2 פרופילים ברשת, כיום יכולים להיות לכל אחד מאתנו אפילו 9 פרופילים במדיות השונות, מה שאומר שיש הרבה יותר מידע עלינו ברשת, והרבה יותר מה למצוא. אי לכך, על ניהול התוכן שלנו להיות מושכל ומתוכנן, והחשיבות של הזרמת מידע חיובי לגבינו ולגבי הדימוי שאנו רוצים ליצור הינו קריטי.

על-פי Kredible,  כ- 53% מהספקים איבדו הזמנות כתוצאה ממידע שגילו עליהם או לא מצאו עליהם ברשת. על-פי הסקר השנתי של Jobline, שכלל למעלה מ-800 מגייסים בארה"ב, 95% מהנשאלים ראו במיתוג אישי תחרותי מבדל חיוני באיתור המועמדים הטובים ביותר בשוק העבודה.

בנוסף, על פי סטטיסטיקה של לשכת העבודה האמריקאית, דורשי העבודה החדשים יחליפו כ-15 עבודות בממוצע במהלך חייהם, ולפי מדד ה- S&P 500, חברות שפעם התקיימו בממוצע 75 שנה כיום צפויות לשרוד רק כ-15 שנה, ובתוך 9 שנים 75% מהחברות המופיעות ברשימה כרגע יתחלפו. הביטחון במקום העבודה שהיה בעבר אינו קיים יותר. לאור כל אלו, על כל אחד מוטלת האחריות לנהל את הקריירה שלו בעצמו ולדאוג להתבלט בשטח מול מקבלי החלטות וגורמים בעלי השפעה.

אז איך עושים "מיתוג אישי" בפועל?

(1) מיתוג אישי מתחיל במיקוד ודיוק של המסר. כיצד אתם מגדירים את עצמכם ובמה אתם עוסקים.

(2) מיתוג אינו מבוסס עליכם, אלא על הערך שלכם למעסיק. המטרה היא ליצור אמינות בקרב קהל המטרה. מהי הנישה הייחודית שלכם בתוך תחום העיסוק? מה הופך אתכם לחיוניים? יש להתמקד בכישורים, במשאבים ובניסיון המבדלים אותנו, יוצרים ערך ייחודי ועונים על הצרכים של מי שישקול לשכור את שירותנו.

(3) ידע הוא כוח. אחד מסודות המיתוג, הוא הבנת השוק וצרכיו. ככל שיש בידינו יותר ידע לגבי התחום בו אנו פועלים, כך נדע מה השוק מחפש ונענה טוב יותר על צרכי לקוחותינו. ככל שנקפיד להיות פעילים ומעודכנים, כך גם נרשים יותר מעסיקים פוטנציאליים.

(4) עמידה במרכז העניינים, דיווחים מקצועיים למנהלים בכירים, התערבות בנושאים חברתיים בארגון, זמינות עבור מנהלים, יצירת תלות של החברה בנו. עובד שהצליח למתג את עצמו בליבת הארגון גורם למצב בו כל פעילות חדשה עוברת קודם כל דרכו.

(5) מינוף הרשתות החברתיות. יש ליצור את הדימוי השלם והעקבי שמשרת את מה שאנו עושים, ולתחזק אותו. זה המקום לחדד כי בשימוש ברשתות החברתיות אין הכוונה למטח פרסומים רק לשם הפרסום, אלא לפרסום ממוקד עם מטרות ברורות. יש לזכור כי הפרסונה העסקית שלנו והפרסונה הפרטית שלנו מתמזגות לדמות אחת החשופה לכל, כולל התמונות בבגד ים בפייסבוק. יש לברור היטב את מילותינו בכל רגע, היות שלכל דבר שאנחנו עושים יש השלכות. הפוסטים הנכונים מהווים במה מעולה להבלטת כישורינו המקצועיים. תמיד נתכנן קדימה את הדבר הבא שאנו רוצים וצריכים לכתוב.

היכולת להדגיש את הערך הייחודי שלנו בהצלחה היא מנבא טוב להתקדמות במסלול העסקי שלנו. מיתוג אישי הינו תהליך שמצריך השקעה מתמדת. עובדים רבים נבוכים, מתביישים ואינם מבינים את חשיבותו של המיתוג אישי. עובדים מוכשרים שאינם משקיעים במיתוג האישי שלהם, מוותרים על אחד הכלים הכי מהותיים לקריירה שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה