מחר: קורס הכשרת הגיל השלישי בתחום מדפסות תלת-מימד ושילובם בשוק התעסוקה יוצא...

מחר: קורס הכשרת הגיל השלישי בתחום מדפסות תלת-מימד ושילובם בשוק התעסוקה יוצא לדרך

על רקע הקושי בהשתלבות בני 60 ומעלה בשוק התעסוקה, יוכשרו 20 מבוגרים במשך 4 חודשים בתחום הטכנולוגיה

שיתוף
גיל שלישי Photo by stockimages

לראשונה בישראל ייפתח מחר (ד') קורס לעבודה בתחום מדפסות תלת-מימד, שיכשיר 20 נשים וגברים שגילם עולה על 60. מסגרת הקורס, שהנו תוצר שיתוף פעולה בין קבוצת הביטוח מגדל לעמותת ITWorks , הינה כ-150 שעות אקדמאיות שיתפרשו על פני 4 חודשים, ולאחר מכן יקבלו בוגרי הקורס סיוע בהשתלבות במעגל העבודה בתחום זה. 

גיוון תעסוקתי Photo by stockimagesהקורס יתקיים במרחב הטכנולוגי של מכון ראות בתל אביב. צוות ITWorks ילווה באופן מקצועי את השתלבותם ואת השמת בוגרי התכנית, והצלחת המהלך צפויה לבשר על פתיחת קורסים נוספים בעתיד.

TWorks נוסדה ב-2006 ופועלת לקידום גיוון תעסוקתי בתחום הטכנולוגיה וההייטק בישראל. העמותה פועלת בפריסה ארצית, ומעבירה הכשרות מקצועיות בתחום הטכנולוגיה, וכן מיומנויות תעסוקתיות, אישיות ומקצועיות.

על פי מחקר של מכון ירושלים, כ-220 אלף בני 65 ומעלה כשירים להשתלב בשוק התעסוקה מבחינה תפקודית, ומעוניינים בכך מבחינה כלכלית. השתלבותם בשוק העבודה לא רק תביא לשיפור רווחתם האישית, אלא אף תייצר הכנסות למשק כולו, אולם הדבר הפך למשימה לא פשוטה, לא פעם בשל דעות קדומות ומוטעות של מעסיקים.

מסקר שנערך על ידי משרד הכלכלה בשיתוף מנהל מחקר וכלכלה ב-2013 בקרב כ-400 בתי עסק המעסיקים למעלה מ-10 עובדים, עולה כי לדעת מחציתם לא חל שינוי במידת הגיוון בשוק העבודה הישראלי במהלך 5 השנים האחרונות. 75% מהמעסיקים סבורים כי גיוון תעסוקתי תורם לעסק במידה רבה ואף רבה מאד, אולם מהנתונים עולה כי קיים פער בין התפישה של גיוון תעסוקתי כמקדם ומועיל לעסק לבין קידומו בפועל.

את כוחו של הגיוון התעסוקתי לתרום לעסק הסבירו המעסיקים בתרומה לשיפור תדמית העסק, שיפור השירות ללקוחות והעסקה של עובדים מתאימים יותר. מחיצתם אף סברו שגיוון תעסוקתי תורם להעלאת הרווחיות של העסק ולסיוע בהשגת יעדים עסקיים.

השגת הגיוון התעסוקתי אינה משימה קלה, אומרים המעסיקים, לאור התנגדות ההנהלה (33%), התנגדות העובדים (30%), התנגדות הלקוחות (27%) וכן היעדר התאמה של הכלים למיון העובדים (15%). הם מעידים על התנגדות הקיימת נגד העסקת עובדים מהמגזר הערבי (18%), חרדים (13%), מבוגרים שגילם עולה על 45 (12%), יוצאי אתיופיה (6%) ונשים (4%).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה