שיתוף

כאשר אתם מגייסים כישרון חדש, רוב הסיכויים שיש לכם תיאור עבודה ספציפי מאוד בראש ואתם מחפשים עובד שמחזיק במיומנויות הדרושות כדי לבצע את התפקיד בהצלחה. אך מה קורה במקרה של מועמד שנראה מתאים מאוד לתרבות החברה שלכם, אך חסר כמה כישורים לצורך התפקיד? ומה לגבי מועמד שיש לו את כל הכישורים לתפקיד, אך אינו מתאים כלל לתרבות החברה?!.

למרות שיש סיבות טובות לתמוך בשני המקרים, המועמד שמתאים לתרבות החברה שלכם יכול ללמוד את הכישורים הנוספים, אך מועמד שאינו מתאים לתרבות שלך מבחינת אופיו ותרבותו, יהיה קשה לשנות.

מה זה אומר מתאים לתרבות החברה?

תרבות היא השליחות של החברה, החזון והערכים, וכיצד כל אלו מושגים באמצעות פעולות יומיומיות. התרבות באה לידי ביטוי הן בעיצוב המשרדים – התאים, המשרדים הסגורים או חללי העבודה הפותחים, במדיניות החברה – האם היא גמישה? האם העובדים יכולים לעבוד מהבית מדי פעם או בכלל? האם הם יכולים להיעדר מרגע לרגע כשבן משפחה חולה? האם דלת משרדו של המנהל פתוחה עבורם?. כל אלו הם היבטים של תרבות במקום העבודה.

התאמה תרבותית מתארת את האופן שבו העובדים מאמצים באופן טבעי פרקטיקות ארגוניות, ערכים ומוסר.
כמנהל עובדים או כבעלים של חברה, הגדרת וגיוס עובדים שמתאימים לתרבות שאתה מאמץ בחברה שלך מלכתחילה, תגדיל את התפוקה, היצירתיות, המורל והמכירות. אך חשוב גם לזכור, כי לכל עובד יש את האישיות שלו והאופי שלו. אם העבודה היא בצוות והסביבה היא חברתית ותוססת, אבל המועמד הוא מופנם, הוא כנראה פחות יתאים לתרבות החברה.

עובדים שמתאימים לתרבות החברה הם כבר מדברים בשפה שלך ויכולים ללמוד ולהתפתח תוך כדי העבודה.
לדוגמה, אם החברה היא מאוד שיתופית, עובדים חדשים יכולים ללמוד טוב יותר בקבוצות תוך עבודה בה נרקמים צוותים של סיעור מוחות ופתרונות חדשים. לעומת זאת, לעובדים שאינם מתאימים לתרבות החברה, המאבק ליישם את כישוריהם בהצלחה עשוי להיות קשה מאוד. מכיוון שרב העובדים מגיעים עם חוויות קודמות, הם צריכים להיות מאומנים בתהליכים שיש לכם במקום. יכול להיות קשה עד בלתי אפשרי להכשיר אותם לאמץ את התהליכים ותרבות החברה.

מחקרים מראים כי עובדים שמתאימים לתרבות החברה מראים יותר שביעות רצון בעבודה ונשארים בחברה זמן רב. הם נאמנים יותר, ועובדים טוב יותר עם אנשים נוספים החולקים איתם הערכים והחזון, דבר שיוצר סביבת עבודה בריאה יותר.

רובנו רוצים לעבוד עם אנשים שאנחנו אוהבים – אבל יש להיות זהירים בעניין, כיוון שגיוון אף הוא חלק חשוב ומהותי בהצלחת החברה.

אם חברה עומדת להתפתח, חשוב לשפר ולייעל את מאמצי הגיוס שלה לטובת גיוס מגוון ובכל זאת להקפיד על התאמת המועמדים לתרבות החברה בכללותה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה