אימוץ מודל SWOT בתהליכי הגיוס

אימוץ מודל SWOT בתהליכי הגיוס

מודל SWOT מאפשר לארגון לייצר מודל תחרותי גם בתחום גיוס הכישרונות

שיתוף
תום לוין

תום לוין

למי שאינו מכיר את מודל SWOT נספר, כי מדובר באחד המודלים הרווחים ביותר לתכנון וניהול אסטרטגי, המשמש קרש קפיצה לארגון כדי לייצר יתרון תחרותי בסביבה בה הוא פועל.

שיטת המודל (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) מנתחת את הסביבה הפנימית והחיצונית של הארגון, ועל בסיס הניתוח מעריכה את סיכוייו של הארגון להצליח.

תום לוין, מנהלת קשרי מעסיקים בעמותת It works, תספר בהרצאתה בכנס הגיוס השנתי 2017 שיתקיים ב- 11 בספטמבר בכפר המכביה, על שילוב מודל SWOT בתהליכי הגיוס וכיצד המודל מסייע בגיוס כישרונות לארגון.

עמותת It works מסייעת לציבור אוכלוסיות מוחלשות ולהנגשתם לתחום ההייטק.

תום לוין, אומרת: "אנחנו מפעילים כל מיני תכניות הדרכה, קורסים בנושאים טכנולוגיים ומעבירים אותם גם למגזר הערבי, החרדי ובקרוב לאמהות חד הוריות. אנשים מקבלים דרכנו ליווי שוטף, עזרה והכוונה בראיונות מרכזות של העמותה ולבסוף עוזרים להם למצוא עבודה".

מהו תפקידך כמנהלת קשרי מעסיקים בעמותת IT works?

"כמנהלת קשרי מעסיקים, מתפקידי ליצור קשר עם המעסיקים הפוטנציאלים ולהסביר להם על הפרויקט החשוב ולשלב אנשים שלנו למשרות טכנולוגיות בחברות שלהם".

במה עסקת בטרם עבדת בעמותה?

"אני בוגרת החוג לתקשורת ואשת יחסי ציבור ושיווק בעברי, בשבע שנים האחרונות צמחתי בעולם הגיוס עד לתפקיד של מנהלת משאבי אנוש. במהלך השנים הללו הבאתי עמי פרקטיקות מעולם השיווק ויחסי הציבור לתוך תהליך הסורסינג והגיוס שביצעתי".

מהו הידע שאת מביאה איתך בתחום התחרות על הכישרונות?

"אני באה מעולם המסחר האלקטרוני, עולם שהוא רווי בתחרות ברמה כזו שברדיוס של 500 מטר ממני, ישבו כ-20 חברות מתחרות. מועמדים שישבו מולי בראיון, הראו לי לא פעם כי זומנו לעוד ארבע חברות מתחרות שישבו בבניין ליד. השוק היה שוק של מועמדים, הצעות זרמו כיין, הראיונות היו הדדיים ולא פעם נדרשתי לענות למועמד שיושב מולי בראיון לשאלה: למה לי לבוא לעבוד אצלכם?. כדי להיות מוכנות לשאלה שכזו ובכלל על מנת לייעל את תהליך הסורסינג והגיוס, אני ממליצה לכל אחראית גיוס בחברה להכין מודל SWOT על החברה".

מהו מודל SWOT וכיצד הוא מיושם בתהליכי הגיוס?

"מודל SWOT מאפשר לעשות ניתוח מושכל של היתרונות והחסרונות החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים, שיש לנו כשאנחנו מחפשים מועמד או מציעים למועד משרה.

בהגדרתו, מודל SWOT הוא מודל רווחי לתכנון וניהול אסטרטגי ולבחינת יכולת הארגון לייצר יתרון תחרותי בסביבה שבה הוא פועל ובדר"כ כשמדברים על המודל ויישמו מתכוונים כיצד לייצר יותר רווחים, למכור יותר, להגיע ללקוחות רבים יותר – כלומר ברמת השיווק של החברה כלפי צרכניה / לקוחותיה.

כשאני משתמשת במודל, אני מתאימה אותו למטרותיי – הלקוחות שלי הינם המועמדים למשרה והמטרה שלי בשימוש במודל הזה הוא לדעת להגיע למרבית המועמדים הנכונים לחברה שלי החל משלב פרסום המשרה ועד ל"סגירת העסקה" – חתימה על החוזה ותחילת העסקה.

באמצעות מודל SWOT אני מבצעת הערכה של החזקות שלי: האם הטכנולוגיות שלי הן המתקדמות ביותר או שאולי יש גמישות רבה בשעות, החולשות שלי: שכר נמוך יותר מהמוצע בשוק, אווירה סטרט אפית לא יציבה. הזדמנויות: סגירה צפויה של חברות מתחרות, צמצומים או אפילו אירוע רווחה גדול של החברה שעומד לקרות. איומים: חברות מתחרות שקמות, רגולציה כזו או אחרת שעומדת להיכנס, שם רע.

ברגע שביצענו את המודל והבנו את חלקיו, ניתן להתחיל לפעול בכל אחד ממישורי הגיוס תוך שימוש מירבי במידע – החל משלב פרסום המשרות, הראיון הטלפוני, הראיון הפרונטלי והחתירה לחתימת החוזה.

אני חייבת להתנהל כשאני מודעת ויש לי תשובות גם לשאלות קשות של המועמדים על החולשות שלי. אין ארגון מושלם, יש ארגון שהוא מתאים למועמד בדיוק כמו שהמועמד מתאים לארגון ספציפי".

במה תעסוק ההרצאה שלך?

"הרצאה עוסקת בקשר שבין פרקטיקות מעולם תקשורת ההמונים כמו שיווק, יחסי ציבור ומרקטינג שמחלחלים לעולם הגיוס, במיוחד כשמדברים על סורסינג. מאחר והיום אנחנו חיים בעולם של מועמדים ובעצם אנחנו כסורסריות צריכות להיות אטרקטיביות ולדעת לשווק נכון את המשרה ואת המקום שבו אנחנו עובדות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה