מדוע הכרחי לערוך מבדק אמינות למועמדים לעבודה?

מדוע הכרחי לערוך מבדק אמינות למועמדים לעבודה?

כאשר קיימים פתרונות פשוטים וזולים לשילובם של בדיקות אמינות בתהליך גיוס עובדים, הניתנות לביצוע מרחוק, באמצעות הרשת - מפליא שהשימוש בהן לא רחב יותר!

שיתוף
מבדקי אמינות לעובדים

* נכתב ע"י מערכת wanted.

תהליך מיון וגיוס עובדים הוא אחד התהליכים החשובים והמרתקים איתם מתמודד כל ארגון. מדובר בתהליך חשוב המקרין על תפקודו העתידי של הארגון, הצלחתו ומרקמו החברתי. לתהליך זה גם השלכות כלכליות רבות. החל מתהליך הכשרת העובד, התאמת המשרה למידותיו ותקופת השתלבותו בארגון. מכאן, שלא מעט ארגונים רואים בתהליך גיוס ומיון העובדים כראשון במעלה ואף מוכנים להשקיע בו משאבים ניכרים.

גיוס לא נכון של מועמד הוא נזק לארגון. הנזק אינו רק כלכלי שכן מדובר בתהליך רגיש שמשפיע על הארגון מבפנים ומבחוץ. ההשפעה יכולה להיות הן בתוך הארגון כשמערערת למשל את היציבות שלו בעיניי שאר חבריו והן כלפי חוץ מול הממשקים החיצוניים הנוגעים לארגון.

ישנם פרמטרים שונים אותם בוחנים מגייסים וממינים. את הפרמטרים הללו ניתן לחלק לשני תחומים נפרדים. הראשון הוא התכונות והכישורים הנדרשים מהעובד נוכח המשרה אליה מועמד. והשני נוגע לרמת ההון האנושי של המועמד. ברמה זו ישנן תכונות בסיסיות אשר כל ממיין ומגייס חותר למצוא במועמדים אותם הוא בוחן. החל מאמינות העובד, מסירותו, ועד לתשוקתו לעבודה במסגרת המשרה המיוחלת.

פגם באמינותו של מועמד יכול לגבור על שאר התכונות, חיוביות והכרחיות ככל שיהיו. מכאן, שמעבר להתאמה המקצועית והאישיותית, על הארגון לבדוק גם את הרמה המוסרית והאתית של כל מועמד. כממיינים ומגייסים אסור לנו להקל ראש בפרמטר חשוב זה. מעבר לכך, כשאנו מתלבטים בין כמה מועמדים וזקוקים לאינדיקציה נוספת, בחינת אמינות של עובד יכולה לעזור לנו בהטלת המטבע ולפני קבלת ההחלטה הסופית.

היום, בעיצומו של העידן הדיגיטלי, מוצע פתרון קל, פשוט וזול הן לבדיקת אמינותם של מועמדים לתפקיד, הן כאינדיקציה נוספת להכרעה והן כבדיקה סופית למועמד שגויס. מבדק אמינות זה תוכנן ונבנה ע"י פסיכולוגים תעסוקתיים ובודקי פוליגרף מקצועיים במתכונת של בדיקת פוליגרף, אשר בנו מבחנים דומים גם לארגונים ביטחוניים. המבדק אורך כ-15 דקות ובנוי מסדרת שאלות, המתחלפות בהתאם להתפתחות הבדיקה ומשתנות מנבדק לנבדק, לפי המתווה של בדיקת פוליגרף מקצועית. הוא מבוסס על היבטים חד משמעיים לקבלת התוצאה המהימנה ביותר. המועמד יכול להיבחן בכל מקום ושעה באמצעות האינטרנט. בסיום המבדק, מקבל הארגון/המעסיק באופן מיידי את התוצאות בצירוף המלצות המערכת ברורה וניתוח פרטני ומעמיק של התוצאה. עלות המבדק הינה 40 ₪ בלבד.

על פתרון זה חתומה חברת wanted. חברת wanted נוסדה בכדי לשדרג ולייעל את תהליך גיוס העובדים, הן עבור המעסיקים והן עבור המועמדים לעבודה. באמצעות שיטות ויישומים בלעדיים שפיתחו מומחים בתחום, מקבלים מעסיקים תמונה מלאה ומדויקת על המועמדים לעבודה ונוצרת התאמה מירבית בין המועמד לבין התפקיד. באתר החברה פועל "מכון גיוס ואבחון וירטואלי", הכולל גם כמובן את מבדקי אמינות. בין לקוחותיה של חברת wanted נמנים אוניברסיטת תל-אביב, חברת אל-על וחברות וארגונים נוספים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה