למה לי פוליטיקה עכשיו?

למה לי פוליטיקה עכשיו?

ארה"ב: 8 חודשים לפני הבחירות לנשיאות - עורכי הדין מזהירים את המנהלים מפני שיח פוליטי במקום העבודה

שיתוף
דיני עבודה
חוקי עבודה - הגירת עבודה

בממפיס ארה"ב העניינים התלהטו קצת לקראת הבחירות לנשיאות. עובדת בפירמת עורכי הדין Fisher & Phillips התפטרה מעבודתה ותבעה את מעסיקה בבית המשפט וכל זה בגלל התבטאויות פוליטיות במשרד.

הפרשה החלה בעקבות התבטאויותיו של המנהל הישיר של העובדת כנגד הנשיא אובמה. המנהל נהג למתוח ביקורת חריפה על שיטת הממשל של אובמה ועל האיש עצמו. העובדת פירשה את ההתבטאויות כבעלות אופי 'גזעני' ולטענתה היא נפגעה מהן באופן אישי עד כדי כך שלא יכלה עוד לעבוד תחת המנהל שלה.

בית המשפט אמנם דחה את תביעתה אולם עורך הדין ג'ף וינטראוב מזהיר כיום את ציבור המעסיקים: "הימנעו משיח פוליטי במקום העבודה. אמנם התביעה הזו נדחתה על ידי בית המשפט אבל היא רק מראה לנו עד כמה אנשים מוכנים להרחיק לכת במקרה של סוגיות פוליטיות. חופש הביטוי הוא מעט 'טריקי' כאשר מדובר על סביבת עבודה. מה שמתחיל כדיון תמים סביב נושאים של מס וביטוחי בריאות הופך עד מהרה לוויכוח אמוציונאלי שאין לדעת היכן הוא יסתיים. מנהלים חייבים להציב גבולות כדי לוודא שהשיח הפוליטי, אם קיים בכלל, לא יוצא מכלל שליטה."

עורך הדין רוברט מיירס, גם הוא מממפיס, מחזק את דבריו של וינטראוב ומוסיף: "אלא אם כן הארגון עצמו הוא גוף פוליטי או שהוא מקושר באופן מובהק עם גוף פוליטי ומספק לו שירותים מקצועיים, אין שום סיבה שעובדים ומנהלים ידונו בנושאים פוליטיים במקום העבודה. דיונים פוליטיים מטבעם מרחיקים אנשים או מפלגים את העובדים ל'מחנות'. זה פוגע בעבודה עצמה ויוצר סביבת עבודה מורכבת ובעייתית."

מניסיונו של מיירס כעורך דין המתמחה בדיני עבודה, הוא מזהיר את ציבור המעסיקים: "עובדים אשר מביעים דעה מנוגדת לזו של המנהלים שלהם נוטים לחשוב ולחשוד שמתנכלים להם בשל עמדותיהם הפוליטיות ולפרש ביקורת מקצועית או כל צעד שננקט כלפיהם כמעשה נקם. לכן אני ממליץ למעסיקים מצד אחד לנסות למנוע או למזער עד כמה שניתן את השיח הפוליטי בין העובדים, להשתדל עד כמה שניתן שלא להתערב ולא להביע דעה אישית והכי חשוב – כיום, 8 חודשים לפני הבחירות, כשהרוחות סוערות, על המנהלים מוטלת האחריות לשדר לעובדים מסר לפיו הם מוערכים ומקומם בחברה בטוח, לא משנה מהי עמדתם הפוליטית. זה אמצעי זהירות שחייבים לנקוט רק ליתר בטיחות."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה