שיתוף

שילוב הבינה המלאכותית בפעולות משאבי אנוש אמנם אינו מחליף את הצורך במעורבות אנושית, אבל הוא משפר את היכולות של מנהלי משאבי אנוש, ומאפשר להם להתמקד בקבלת החלטות אסטרטגית ובבניית קשרים חזקים עם העובדים.

יש חשיבות רבה לכך שמנהלי משאבי אנוש יבינו איך למנף ביעילות את הכלים של הבינה המלאכותית ואיך להשתמש בהם בקלות ובפשטות, כדי להגביר את היעילות, האפקטיביות והחדשנות בתפקידם.

נראה שהמחסום העיקרי שעלול לעמוד בדרכם של מנהלי משאבי אנוש בכל הנוגע להפקת מקסימום התועלת מהכלים של בינה מלאכותית הוא מורכבות ההפעלה.

לכן יש חשיבות רבה לכך שהטכנולוגיה תהיה שקופה למשתמש. כלומר, יש חשיבות לכך שמנהלי משאבי האנוש יוכלו להשתמש בכלים של בינה מלאכותית כפי שמשתמשים ב-SaaS (תוכנה כ-שירות).

מנהלי משאבי אנוש המשתמשים בבינה מלאכותית, במיוחד בצורת תוכנה כשירות (SaaS), יכולים לייצר כמה יתרונות עבור הארגון.

יתרונות אלה יכולים לשפר משמעותית את יעילות ביצוע המשימות שלהם ואת התפקוד הכולל של מחלקת משאבי האנוש.

להלן 12 יתרונות שהבינה המלאכותית יכולה להעניק למנהלי משאבי האנוש, אם הם יוכלו להשתמש בה בשיטת SaaS :

1 חווית עובדים מותאמת אישית:

פלטפורמות מונעות בינה מלאכותית יכולות להתאים אישית תוכניות הדרכה, פיתוח מקצועי והטבות לכל עובד ועובדת באופן ייחודי, על סמך העדפותיהם, יעדי הקריירה והביצועים שלהם.

2 הכוונה למסלולי הכשרה ופיתוח מקצועי:

פלטפורמות מונעות בינה מלאכותית יכולות להמליץ לעובדים על מסלולי למידה והכשרה מותאמים אישית על סמך תפקידיהם, פערי הכישורים ותחומי העניין שלהם, ולשפר את הצמיחה המקצועית שלהם.

3 תהליך גיוס משופר:

הבינה המלאכותית יכולה לסייע בגיוס מועמדים מפלטפורמות ומאגרי מידע שונים, לעזור למנהלי משאבי אנוש להגיע למאגר כישרונות רחב יותר ולהבטיח תהליך גיוס מגוון ומכיל יותר.

4 הגברת מחוברות עובדים:

כלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים לאסוף ולנתח משוב וסנטימנטים של עובדים, ולספק למנהלי משאבי אנוש תובנות לשיפור אסטרטגיות להגברת מידת המחוברות של העובדים לארגון.

5 ניתוח וחיזוי:

הבינה המלאכותית יכולה לעזור למנהלי משאבי אנוש לחזות סיכונים להגברת שיעורי התחלופה, לאפשר אסטרטגיות שימור פרואקטיביות ולהפחית את העלויות הכרוכות בשיעורי תחלופה גבוהים.

6 ניהול עבודה מרחוק:

עם עליית היקפי העבודה מרחוק, כלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים לסייע למנהלי משאבי אנוש במעקב אחר ביצועי עובדים מרחוק, אחר מידת המחוברות שלהם ואחר רווחת העובדים מביתם.

7 תאימות משופרת:

הבינה המלאכותית יכולה לסייע למנהלי משאבי אנוש להישאר מעודכנים בדיני העבודה ובתקנות מורכבות, ולהפחית את הסיכון להפרות משפטיות.

8 יעילות ופרודוקטיביות:

הבינה המלאכותית יכולה לבצע אוטומציה של משימות משאבי אנוש רבות, שחוזרות על עצמן וגוזלות זמן.

מדובר במשימות כמו למשל, בדיקת קורות חיים, תזמון ראיונות, הזנת נתונים ועוד. זה מפנה למנהלי משאבי אנוש להתמקד בפעילויות אסטרטגיות ובעלות ערך מוסף יותר.

9 החלטות מונעות נתונים:

ניתוח נתונים המונע על ידי בינה מלאכותית יכול לספק למנהלי משאבי אנוש תובנות עמוקות לגבי מגמות כוח אדם, ולעזור להם לקבל החלטות מושכלות הקשורות לגיוס עובדים, מחוברות עובדים, הדרכות, הכשרות ועוד.

10 סינון מועמדים משופר:

כלים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים לנתח ולברור מועמדים במהירות על סמך דרישות תפקיד ספציפיות, ולחסוך למנהלי משאבי אנוש כמות משמעותית של זמן ומאמץ בשלבים הראשונים של הגיוס.

11 הפחתת ההטיה ולכן מניעת אפליה:

כלים של בינה מלאכותית יכולים לסייע בביטול הטיה לא מודעת בגיוס עובדים, על ידי התמקדות בקריטריונים אובייקטיביים ובמילות מפתח, קידום שיטות גיוס הוגנות, וקידום גיוון תעסוקתי.

12 סקלביליות (הרחבת המערכות בהתאם לצורך):

פתרונות בינה מלאכותית הפועלים כ-SaaS יכולים להתאים בקלות לצרכים של ארגונים צומחים, בלי שיהיה צורך ב'שיפוץ' נרחב של תשתית משאבי האנוש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה