שיתוף

רוב העובדים משקיעים זמן רב בעבודה, בין אם הם עובדים מביתם או מהמשרד. מסקר שנערך על ידי מכון לחקר השפעות השינה בארה"ב לפני תקופת הקורונה (ולפני עידן העבודה מהבית) עולה, כי עובדים בארה"ב ממשיכים פעמים רבות לעבוד בבית כארבע שעות לאחר תשע וחצי השעות שהם השקיעו בעבודה במשרד.

בימים אלה, כאשר עובדים רבים עובדים מהבית, והגבול בין הבית לעבודה מיטשטש, מסתבר שעובדים רבים ממשיכים לעבוד הרבה אחרי שעות העבודה היעודיות. וכאשר עובדים יותר שעות, מה שבדרך כלל מתקצר אלו הן שעות השינה.

לוחות זמנים צפופים בעבודה יוצרים מתח אצל העובדים, דבר שמשפיע לרעה על השינה שלהם. וכאשר מספר שעות השינה של העובדים הולך ומצטמצם, וגם איכות השינה שלהם נפגעת כתוצאה מהסטרס, נוצרת פגיעה באיכות העבודה שלהם ובתפוקה.

חוסר שינה מותיר את העובדים עייפים, הרבה פחות מרוכזים והרבה פחות יצירתיים. התוצאה היא קושי לבצע את הפרויקט באיכות הנדרשת ולהגיע ליעדים שהוצבו.

כאשר עובדים מקריבים שעות שינה לטובת העבודה, הם נאלצים להקריב שוס שעות שינה כדי לפצות על אובדן הפרודוקטיביות, וכך הם נכנסים למעגל בלתי נגמ של פחות שעות שינה ופרודוקטיביות וביצועים שהולכים ויורדים.

הבנת הקשר בין שינה לבין איכות העבודה והביצועים מספקת למנהלי משאבי האנוש כלים שיכולים להפסיק את כדור השלג הזה ולהנהיג תרבות ארגונית שאינה מעודדת את דפוס ההתנהגות הזה.

יצירת גבול בין העבודה לחיים האישיים היא אמנם מאתגרת בהתחלה, אבל זהו צעד חשוב לשינה טובה יותר של העובדים וכתוצאה מכך לביצועים איכותיים יותר בעבודה.

ממחקר אחר שנערך לאחרונה בקרב עובדים בארה"ב עולה, כי בין החששות שהעובדים דווחו עליהם ניתן למצוא מתח בולט ומתמשך, עייפות, חרדה ושחיקה.

ארבעת הגורמים הללו קשורים ביניהם בקשר הדוק ולעיתים קרובות מעצימים זה את זה בסביבה של מקום עבודה.

לדברי החוקרים, רמות מתמשכות אלו של מתח, עייפות, חרדה ושחיקה יפגעו בסופו של דבר בתפוקה, במחוברות העובדים לארגון, במורל העובדים ובשימורם.

עוד מציינים החוקרים, כי ההבנה כיצד מתח, חרדה, עייפות ושחיקה מופיעים בהקשר של מקום העבודה היא נתון בסיסי בכל הקשור לקבלת תמונה מלאה של בריאות העובדים.

מקרים של לחץ מוגבר, חרדה, עייפות ושחיקה מביאים לתוצאות שליליות במקום העבודה, במיוחד בכל מה שקשור לביצועים.

מדידת ההשפעה של דאגות אלה לגבי ביצועי העובדים מקבלת ביטוי בפרודוקטיביות, בניהול קונפליקטים בעבודה ובבניית אמון במקום העבודה.

מהמחקר עולה עוד, כי הפרעות שינה כמו עייפות ונדודי שינה מעכבים קבלת החלטות וריכוז, מה שמוביל לבעיות ביצועים משמעותיות לאורך זמן.

לדברי החוקרים, הרמות המתמשכות של הפרעות שינה שנרשמו בקרב עובדים במהלך המחקר מצביעות על כך שסביר להניח שהפרעות שינה גורמות לכך שהעובדים חווים בעיות בטיב הביצועים.

כאשר עובדים מדווחים על רמות גבוהות של מתח, חרדה ושחיקה, תקריות של בעיות תקשורת, סכסוכים בעבודה, התנהלות לא נכונה או חוסר אמון, צפויים להתממש בקצב גבוה יותר.

מהמחקר עולה, כי יותר מ-60% מכלל העובדים שנסקרו דיווחו על דאגה לגבי פרודוקטיביות, ניהול קונפליקטים ובניית אמון בעבודה ב-2021.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה