כתיבת מודעת דרושים: עשה ואל תעשה

כתיבת מודעת דרושים: עשה ואל תעשה

אספנו עבורכם מספר עצות מה כדאי ומה לא כדאי לציין במודעת הדרושים

שיתוף
מודעת דרושים

מודעת דרושים

מודעת דרושים היא הדרך הראשונית ליצירת קשר של מועמדים לעבודה עם החברה. בעוד במודעת דרושים סטנדרטית יופיעו הגדרת התפקיד, תחומי אחריות התפקיד, דרישות התפקיד – מגייסים בארגונים רבים מתלבטים בנוגע לניסוח מודעת הדרושים, אם לכתוב אותה באופן קצר וקולע, או בפירוט נרחב כמה שניתן.

הסיבה המרכזית לניסוח מודעת דרושים שבה שורות ארוכות של תיאור תפקיד ודרישות היא לא שמחה במיוחד: בדרך כלל מדובר בארגונים שחוו כישלונות צורבים בגיוס עובדים לאותו תפקיד, כי לא העמיקו מספיק בהיכרות עם המועמד, או כי לא הציגו את כל פרטי המשרה והסתירו פרטים אחרים.

אספנו עבורכם מספר עצות לפרסום נכון ויעיל של מודעה – עשה ואל תעשה:

נסחו מודעה קצרה ולעניין. מודעות דרושים ארוכות מלאות את הקוראים ועשויות להרתיע חלק מהם. מומלץ לא לפרט תכונות אישיות רבות כחלק מדרישות התפקיד. ראשית משום שאת פירוט התכונות הדרושות להצלחה בתפקיד תוכלו לפרוס בזמן הראיון הטלפוני. שנית משום שעל המודעה להסתכם במספר מצומצם של תכונות חיוניות בולטות, וכל היתר מצריכות להשאיר מקום לדמיון וטעם למפגש. תכונות כמו: מקצוענות, חריצות, חיוניות, ראש גדול, מוטיבציה, אחריות, ענייניות ונאמנות לארגון – הן תכונות שיש לכל עובד בתחילת דרכו, או לפחות הוא יצהיר על כך אם ישאל ואם לא. השאירו מקום לאינטואיציה שלכם, ומעבר לכך – תאלצו (כמו המועמד) – לקחת סיכון. בשורה התחתונה השאירו את התכונות האלה כתובות – אך לעצמכם במחברת הראיונות.

נסחו מודעה קצרה, אך לא קצרה מדי. היתרון של מודעת דרושים ארוכה היא בתיאום הציפיות עם המועמד. לכן כאמור למעלה אין צורך לפרט הכל, אך תנו את הפרטים העיקריים והבולטים, או אלה שגורמים לרתיעה בקרב מועמדים ועובדים חדשים. כל זה נכון עוד יותר בעיקר כאשר מדובר בתפקיד ייחודי. פרטים מתומצתים ימנעו שאלות טריוויאליות בשיחה הטלפונית הראשונה עם המועמד. יחד עם זאת יש בהחלט כאלה שיחלקו עם הסברה הזאת, ויגידו שככל שנגיד יותר, כך נחסוך יותר (קורות חיים מיותרים).

היו מקוריים, אך במידה. הימנעו מניסוחים מתחכמים או הומור במודעת הדרושים. מומלץ לסגנן כותרת מושכת וייחודית לחברה, אך בגוף המודעה מומלץ להיות ענייניים.

שדרו אמינות. מומלץ להימנע מהבטחות שווא ומריבוי משפטים המשווקים את החברה כמצטיינת בארץ בתחומה או בתחום העסקת עובדים. גם אם שם החברה באמת הולך לפניה – צניעות עדיפה או לפחות שמירה של המחמאות העצמיות לשלבים אחרים בתהליך הגיוס.

האם לציין את שם החברה? במידה והמשרה אינה דיסקרטית מומלץ לציין את שם החברה במודעה, שיזמין לא רק מועמדים המעוניינים בתפקיד, אלא גם את אלה המעוניינים לעבוד בה. יחד עם זאת, אם לא מדובר בחברה מוכרת מספיק, מומלץ לוודא כי אתר האינטרנט של החברה מעודכן כראוי, משום שהוא בהחלט מהווה כרטיס ביקור ומקור לרושם ראשוני אצל מועמדים (וכמובן לקוחות).

 בואו ללמוד ולהתחדש עוד בתחום גיוס עובדים בכנס הגיוס השנתי! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה