שיתוף

אין בעל עסק אשר אינו מעוניין להגן על העובדים, ולספק להם מסגרת עבודה נעימה, ובעיקר בטוחה, הן בהיבט התנאים הפיזיים של מקום העבודה, והן בהיבט של אופן התנהגות ויחס כלפי העובדים.

בתחומי שיפוט רבים, למעסיקים יש חובה חוקית לספק לעובדיהם סביבת עבודה בטוחה, וגם אם לא הייתה חובה חוקית כזו, רוב המעסיקים בוודאי שרואים בעובד כמשאב יקר ערך אשר יש לשמרו ולספק לו תנאים נוחים במקום העבודה, ועל ידי כך ליהנות מפירות עבודתו שנים רבות.

אילו תאונות יכולות להתרחש במקומות עבודה:

פציעות במקום העבודה עשויות להשתנות בהתאם לענף ולאופי העבודה, לפניכם מספר דוגמאות לפגיעות נפוצות של עובדים :

  • החלקות, מעידות ונפילות: אלה יכולים להתרחש עקב רצפות רטובות או חלקלקות, משטחים לא אחידים, או מכשולים במסלולי ההליכה
  • מתיחות ונקעים: יכולות לנבוע מהרמת חפצים כבדים, תנועות לקויות של העובדים ועוד.
  • תאונת מכונות: עובדים העובדים עם מכונות או ציוד עלולים להיפגע ממכונה שתגרום לריסוק או פציעות שיגרמו גם לקטיעת איברים
  • כוויות וחשיפות כימיות: עובדים שבמהלך עבודתם חשופים לחומרים מסוכנים או להבות פתוחות עלולים להיות בסיכון גבוה לכוויות או חשיפה כימית
  • נפילת חפצים: עובדים בתחום הבניה, או מחסנאות , או עובדים בחנויות לדוגמא עלולים להיפגע מנפילת חפץ עליהם.

מהו ביטוח אחריות מעסיקים ולמה צריך אותו?

ביטוח אחריות מעסיקים הוא ביטוח חיוני לכל בעל עסק המעסיק עובדים, ביטוח זה מעניק בעצם הגנה וכיסוי כספי במקרה בו עובד ייפצע או יחלה עקב פעילות הקשורה לעבודה.

אחת הסיבות העיקריות לרכוש ביטוח חבות מעסיקים היא להגן על העסק שלכם מפני תביעות פוטנציאליות של עובדים, וחובות משפטיות.

אם עובד סובל מפציעה או מחלה במהלך עבודתו, הוא עשוי להיות זכאי לפיצויים בסכומים גבוהים, כך שהביטוח מסייע למעסיק הן בהיבט הפיצוי הכספי לעובד, והן בהיבט של הוצאות משפט, הוצאות רפואיות והליך גישור/ פשרה אפשריים.

פעמים רבות העובד שנפגע זכאי לתשלום כלשהו מהמוסד לביטוח הלאומי, אך למרבה הצער לא תמיד גובה הפיצוי המוענק לעובד מספק או ראוי להמשך שמירה על רמת המחיה של אותו עובד טרום הפציעה, ומשכך הוא עלול לפנות (פעמים רבות בעצת עורכי דין) בתביעה אל המעסיק לתשלום פיצוי, ובעיקר אם העובד סבור כי הפגיעה התרחשה כתוצאה מרשלנות של המעסיק או לחילופין מחשיפה לחומרים מסוכנים במקום העבודה.

 אילו הגנות כולל ביטוח אחריות מעבידים?

כאמור, בראש ובראשונה הפוליסה תסייע למעסיק בתשלום סכום הכסף אותו תובע העובד הנפגע.

בנוסף לכך חשוב לוודא כי הביטוח מכסה גם את העלויות משפטיות , את עלויות עורכי הדין המייצגים את המעסיק, וכן את עלויות אנשי המקצוע הנדרשים לצורך הגנה כגון :רופא, שמאי, או מומחה אחר הרלוונטי לתחום העיסוק המדובר.

לסיכום

אל תגידו לי "זה לא יקרה", וכדאי שתהיו מודעים לאחריות שלכם כמעסיקים כלפי עובדים שאתם מעסיקים. קחו בחשבון שהאחריות שלכם כלפי העובדים אינה רק במהלך שעות עבודתם בפועל, אלא האחריות חלה גם בזמן נסיעת העובד בבוקר לעבודה, ובדרך חזרה לביתו.  

תביעות רבות של עובדים מורכבות גם מדרישת העובד לכיסוי המשכורת החודשית שכבר אינו מסוגל להרוויח עקב הפציעה/ המחלה, אך לא מעט תביעות מוגשות גם בגין ירידה באיכות חיי העובד, קשיים נפשיים לאחר הפציעה ופגישה ביכולת של אותו עובד לחזור למעגל העבודה באותו תחום עיסוק שעסק בו עד הפציעה.

אנו ממליצים לכל בעל עסק לוודא כי מבוטח כראוי, ומוגן במקרה של פגיעת עובדים.


המאמר נכתב על ידי המומחים של חברת משגב, לריכוז כתבות בתחום הביטוח, הפנסיה והפיננסים המשיכו ל: ערוץ משגב בפורטל משאבי האנוש HRus.

משגב הנה סוכנות לביטוח פנסיוני , פרט ואלמנטרי, ומשמשת כמנהל הסדרים עם וותק וניסיון של מעל 60 שנה ואלפי לקוחות ומעסיקים מרוצים. אנו מזמינים אתכם ליצור קשר לכל שאלה או בירור בנושא ונשמח לשוחח ולהיפגש אתכם/

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה