שיתוף

מחקר של ארגון Gallup מצא שקשר חיובי בין העובדים למנהלים מעלה את מידת המעורבות של העובדים בכ- 70%. אין ספק שמדובר בנתון גבוה. הקשר עם המנהלים מעודד עובדים לפתח קשרים חיוביים ואותנטיים גם עם יתר חברי הצוות.

עם זאת המחקר גילה, כי במציאות הדינמית העמוסה של ימינו מנהלים מתקשים יותר ויותר לבנות מערכות יחסים איכותיות עם העובדים שלהם. כיום, על פי נתוני המחקר, מנהלים מבלים במחיצת עובדיהם 15% פחות זמן מאשר בילו במחיצתם לפני כעשור.

סקר נוסף בתחום מצא כי 69% מהמנהלים אינם מתקשרים ביעילות עם העובדים שלהם. זאת על אף שמיומנות התקשורת הינה בסיסית בבניית יחסים.

מנהיגות היא שותפות הדורשת מחויבות וסבלנות ומחייבת תקשורת תכליתית ומכוונת עם העובדים. צוות העובדים הם נשמת אפה של החברה ויש לטפח את התקשורת מולם.

להלן כמה שיחות בעלות משמעות שמנהל צריך לבצע עם העובדים שלו:

שיחת מטרה

כל התקדמות והצלחה מתחילה במטרה כלשהי. מטרות הדדיות שנוצרו בארגונים הובילו אותם להצלחה משמעותית, כאשר המטרות צריכות להמחיש כיצד תראה העבודה הטובה, המשימות הקרובות, וכיצד הן ישפיעו על היעדים. שיחות מטרה מובילות את העובדים למתיחת גבולות היכולת שלהם (במסגרת האפשר), למען השגת המטרה.

כמנהל, עליך למצוא דרכים להפוך את המטרות לבעלות משמעות, על ידי הבהרת הרלוונטיות שלהן לעובדים, למנהלים ולארגון. תקשורת יעילה מתקיימת כאשר בשיחת המטרה, המנהל שואל את העובדים שאלות שמעידות על מעורבות ואכפתיות, כגון: האם העבודה למען המטרה הספציפית תוסיף לאנרגיה שלהם או תפחית ממנה, האם הם סבורים שיוכלו להשיג את המטרה הזו, מהם החששות שלהם בנושא, והכל תוך הבטחה לסייע להם ככל שתוכל על מנת שיצליחו.

דברי שבח

דברי הוקרה ושבח מחזקים התנהגויות רצויות ותומכים בקשר באופן החזק ביותר. השבח הוא תמריץ רב עצמה לסלילת הדרך להצלחה. כאשר אתה משבח את העובדים, חשוב לעשות זאת בצמוד ככל האפשר לביצוע הטוב שלהם. בנוסף, עליך להיות ספציפי. הסבר להם מה עשו טוב וכיצד הדבר תרם להצלחת הפרויקט, כמו גם כיצד הדבר ישפיע באופן חיובי על הארגון כולו. באמצעות שיחות שבח, המנהל מראה לעובדים כי הארגון מכיר בהצלחות שלהם ומעודד אותם לעשות עוד ועוד.

משוב

יש רגעים בהם אפילו שחקנים גדולים פועלים פחות טוב. הדבר מצריך התייחסות בשיחת המשוב, ואין צורך לפחד מזה. עובדים צריכים לדעת היכן עליהם להשתפר, והעובדה שאתם מספקים להם אפשרות להשתפר ומנחים אותם, מאפשרת לכם לתקן את הטעויות, לגדול ולצמוח. שיחת משוב צריכה להיות אותנטית וכנה ולא חששנית ומתחמקת. היא צריכה להיעשות בנועם ללא אשמה או שיפוט. תאר את הטעות של העובד באמצעות רפלקציה והצע פתרונות ואז חזק את הביטחון העצמי שלו באמצעות הצגת מקומות בהם הוא מצליח ותורם לארגון.

ציון הצלחות

כאשר המטרות הושגו, חשוב לחגוג את התוצאות. חגיגת ההישגים עם העובדים שומרת על האנרגיה שלהם ומחדשת אותה. בחגיגות יש להביע תודה והערכה ולשבח עובדים שהצליחו וקדמו את הפרויקט. הבעת הוקרה לעובדים ולמנהלים כאמור, תורמת באופן משמעותי להצלחת הארגון כולו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה