כיצד להצליח בגיוס מגוון

כיצד להצליח בגיוס מגוון

כולם היום מדברים על Diversity, על גיוס מגוון ושילוב אנשים מרקע, מגזר ומגדר שונה בארגונים וחברות. המצב האידיאלי הוא להחדיר לכוח העבודה בארגון כישרונות חדשים ומגוונים

שיתוף
גיוון מקצועי

גיוון מקצועי

לכל ארגון יש הגדרה שונה בנושא הגיוון התעסוקתי. עם זאת הקווים המנחים הברורים הם גיוון במידת הניסיון, ההשכלה, המוצא הגיאוגרפי של העובדים והמועמדים, גילם ומינם. הגיוון מאפשר נקודות מבט שונות ותובנות שונות של העובדים לגביי העבודה, המשימות והביצוע. כל אלו יכולים להגדיל באופן משמעותי את המקום של הארגון בתחרות בשוק.

כדי להצליח בגיוס מגוון, עליכם לגייס כישרונות ממקומות שונים ולהגדיל את טווח איתור המועמדים שלכם. עליכם לפנות לקהלים חדשים כגון לחיילים, לסטודנטים, ולמסיימי תארים וכן למסיימי קורסים מקצועיים. בנוסף עליכם לפנות לאוכלוסיות שונות ולא לסוג אוכלוסייה אחד בו מרוכזים כלל המועמדים שלכם.

לשמר כישרונות מגוונים

הדרך לשמור על גיוון מקצועי בארגון שלכם עוד בטרם גיוס כישרונות חדשים, הוא ראשית לשמור על הכישרונות המגוונים הקיימים. במידה והארגון שלכם מכיל עובדים מרקעים ומאוכלוסיות שונות, זה הזמן לחשוב כיצד משמרים את העובדים בצורה הטובה ביותר על מנת שלא יעזבו. הדרך לבצע זאת היא באמצעות תכניות תמריצים ותגמולים אפקטיביות, ולוודא את יעילותן כל הזמן.

תרבות חברה

את החשיבות בגיוס מגוון עליכם להעביר כתרבות החברה לכל העובדים הנוכחיים. על העובדים לדעת כי אתם מעודדים ומעוניינים בגיוס עובדים מתחומי השכלה ומרקע שונה, כך שיוכלו להיות השגרירים שלכם לתרבות הזו בין היתר, ולהתגייס אף הם למאמצים לגייס עובדים שונים ומגוונים. תוכלו גם לייצר תמריצים לתכניות "חבר מביא חבר" מיוחדות בדגש על גיוס מגוון.

הטבות מיוחדות לעידוד גיוס מגוון

דרך נוספת לייעול הגיוס המגוון בארגון, היא ליצור הטבות מיוחדות לאוכלוסיות שונות ומגוונות. אם למשל אתם מעוניינים לגייס יותר נשים לחברה ולחזק את הכוח הנשי, תוכלו להציע הטבות מיוחדות בארגון לנשים בחופשת לידה, או להציע גמישות בשעות מיוחדות לאמהות. את כל אלו תוכלו להציג במודעות הדרושים שלכם, כך שתיחשפנה ותתאמנה למגדר הייעודי.
אם אתם מעוניינים לחזק את הכוח הסטודנטיאלי בארגון, תוכלו להציע הטבות לסטודנטים כגון סיוע או הלוואות לשכר הלימוד, ימי חופש ללימוד למבחנים ותגמולים למסיימי תואר. כך תוכלו להבטיח עניין בקרב אוכלוסיית הסטודנטים.

הרחבת הפניות לאוכלוסיות נוספות

לצורך גיוס עובדים מאוכלוסיות חלשות למשל, תוכלו לפנות למכללות הממוקמות באזורים מוחלשים בפריפריה ולהציע להם שיתופי פעולה לצורך גיוס סטודנטים שלהם לארגון שלכם. במקום לפרסם את המשרות הפתוחות שלכם בפייסבוק ובלינקדאין בעיקר, תוכלו לפרסם אותם על לוחות המודעות במכללות הללו. תוכלו לבקש מעובדים שלכם שגרים באזורים כאלו לנסות ולגייס חברים נוספים שלהם מאותם אזורים ולתגמל אותם על כך בצורה יעילה. תוכלו לפנות ולייצר שת"פ עם תכניות ממשלתיות לחיזוק אוכלוסיות שונות ולגייס עובדים מאוכלוסיות אלו לארגון שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה