כיצד החיבור בינך ובין המנהל תורם להפרשת הורמון האוקסיטוצין

כיצד החיבור בינך ובין המנהל תורם להפרשת הורמון האוקסיטוצין

מחקרים מוכיחים כי הקרבה בינך לבין המנהל שלך בעבודה מעודדת את שחרור הורמון האוקסיטוצין בגוף אשר לו תפקידים חשובים ביניהם יצירת אמון, הקטנת תחושת הסכנה והפחד

שיתוף

"אם יש דבר אחד שתמיד מומחים דאגו להצדיק הוא, הפרדת קו ברור בין החיים האישיים שלך ובין חיי העבודה. היחסים עם המנהל תמיד נשמרו תחת מעטה הדיסטנס, והרעיון שתהיה חבר טוב של המנהל שלך נדחה על הסף. עם זאת, מחקרים שנעשו לאחרונה דווקא תומכים בקרבה שלך למנהל, ביחסים בינאישיים, ובחילופי מילים אובייקטיביות פחות. 

המחקרים גילו כי האוקסיטוצין, הורמון מסוג נוירוטרנסמיטר אשר משתחרר בגוף באופן טבעי במצבים של אינטימיות גופנית כגון נשיקה וחיבוק, כמו גם בעת תחושת אהבה והתאהבות, משתחרר אף כאשר יחסיך עם המנהל הופכים קרובים יותר, וכמובן ללא מגע פיזי, או הבעת רגשות אהבה.

לאותו הורמון ישנו תפקיד חשוב ביצירת אמון, בהפגשת חששות ומתחים ובהרחקת תחושת סכנה. לכן, ככל שהוא משתחרר יותר, כך אנו מרגישים בטוחים יותר במקום עבודתנו והפרודוקטיביות שלנו עולה.

ייתכן ואינך מרגיש נוח לשוחח על דברים אישיים עם המנהל שלך, אך שיחות ידידותיות למשל בנושא חופשה שערך עם בני משפחתו, שאלה לשלומו, שיחה על ענייני היומיום שאינם קשורים בהכרח בעבודה, כל אלו נמצאו כמשחררים את הורמון האוקסיטוצין, ותורמים באופן משמעותי לך ולחברה.

התיידדות עם המנהל יכולה להיות מאוד חיובית ופרודוקטיבית. המחקרים תומכים בכך שתיצרו שיח אישי יותר, שאינו יורד לפרטים שאינם הולמים. ההורמון המשתחרר במצבים אלו תורם ליצירתיות שלכם, לחדשנות, להתמודדות טובה יותר עם עומס העבודה ועם ריבוי המשימות, ולכן הוא תורם גם למנהלים שלכם בסופו של דבר, כך שהרצון בשיח הבינאישי, אמור להיות הדדי.

באם תרצה לחזק את הידידות והאמון בינך לבין המנהל שלך, ישנן אסטרטגיות פשוטות לכך אשר משחררות אוקסיטוצין ועושות את ההבדל. מספיק שתחייך לעברו כשאתם נפגשים, תציע לו קפה, תשאל לשלומו, תנסה להבחין בכך שהיה לו יום קשה ותציע את עזרתך. אימוץ ההתנהגויות החדשות הללו עשוי לקחת קצת זמן, אך בסופו של דבר הן יהפכו להרגל כך ששניכם תרגישו טבעי והן בהחלט שוות את המאמץ.

דרך טובה ליצור קשר נעים עם המנהל שלכם היא להפגין אמפתיה כלפיו. נכון שיש לכם ימים ארוכים ומתישים, שהמסמכים שלכם נערמים על השולחן ושתיבת המייל שלכם עומדת להתפוצץ? אצל המנהל שלכם מדובר בכמות כפולה או משולשת של משימות. לכן, גם כשאתם עייפים ומוטרדים זכרו להיות אמפתיים כלפיו ככל האפשר. הציעו למנהל סיוע במשימות שלו ככל שתוכלו, אפשרו לו להאציל עליכם סמכויות נוספות ושוחחו איתו מידיי פעם גם על נושאים שאינם קשורים לעבודה, כך שהוא יחוש שיש לו עם מי לדבר. כך האווירה החיובית במשרד תתפתח ותזרום וכך תחושו בטוחים ומאושרים יותר במקום העבודה שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה