כיצד ההורות הופכת אתכם למגייסים מצוינים

כיצד ההורות הופכת אתכם למגייסים מצוינים

הורות ועבודת גיוס – שני דברים מורכבים, מאתגרים, וממלאים את הנשמה. שניהם שונים זה מזה במהות, אך ישנם קווים דומים בשני האלמנטים הללו

שיתוף
כישורי הורות וכישורי גיוס

כישורי הורות וכישורי גיוס

לפעמים תהליך הגיוס הוא כמו תהליך ההורות. חוויה קשה ומתישה שתוצאותיה שוות כל מאמץ ואתגר.

להלן מספר תכונות הוריות שהופכות אתכם למגייסים טובים יותר:

מיומנויות הקשבה

באותה הדרך בה אתם מקשיבים לילדים שלך מהדקה שהם נולדים, לכל הדברים שהם אומרים, בסבלנות יתרה ובהקשבה פעילה, גם כך צריכה להיות ההקשבה למועמדים.

לא כל דבר שהמועמדים אומרים אכן מעניין ורלוונטי לנו, אך עלינו להקשיב בסבלנות רבה ולייצר תחושת עניין ואמפתיה. בכך, גם חווית המועמד משתפרת וכן מותג המעסיק שלכם. עליכם לשאול שאלות שאינן קשורות רק במקצועיות, לייצר שיח בין אישי עם המועמד ולשפר ככל האפשר את התקשורת שלכם איתו. כך תוכלו לברר גם דברים אישיים על המועמדים שלכם, שיכולים להשפיע על החלטתכם.

ריבוי משימות

אם יש לכם ילדים קטנים, אתם הופכים להיות multitasker באופן אוטומטי. כך גם בתפקיד מגייס, עליכם לפרסם משרות במקומות רבים ושונים, לחפש מועמדים פוטנציאלים בכל האתרים הרלוונטיים, לעבור על קורות חיים, למיין פניות, לקיים ראיון ומבחנים, והכל בזמן מוגבל.

אמינות

חלק מלהיות הורה טוב הוא להיות אמין ולייצר ביטחון אצל הילדים שלכם. אם אתם מבטיחים לילדים משהו, אתם וודאי תקיימו את הבטחתכם. כנ"ל לגביי מועמדים. עליכם לרכוש את אמונם כבר מהשלבים הראשונים ולקיים את כל מה שהבטחתם. עליכם להציג את הווי החברה והמדיניות שלה בצורה אותנטית ואמיתית. אם אתם מבטיחים למועמד ליצור איתו קשר בשבוע הבא – עשו זאת. כך הוא יאמין בכם גם כשיהיה עליו להחליט אם לקבל את העבודה.

מיומנויות פתרון בעיות

הדרך בה אתה כהורה מתמודד עם שינויים של הרגע האחרון ובעיות שצצות ללא התראה, מתאימה גם במקרה של גיוס עובדים. ייתכן וקיבלתם מועמד וברגע האחרון הוא החליט שלא לעבוד אצלכם. מה עליכם לעשות? תוכלו לחזור למועמדים קודמים שראיינתם, לנסות להבין את הסיבות שלו ולפתור אותן, לשפר את מותג המעסיק.. ישנן דרכים שונות לפתור את הבעיה.

בעיות שצצות ללא התראה הן תרחיש טריוויאלי בחייו של הורה, כמו גם של מגייס. כהורים אתם רוכשים מיומנויות פתרון בעיות במהירות וביעילות, שיסייעו לכם גם בתפקידכם כמגייסים.

סבלנות

אחת התכונות שמשתכללות משמעותית אצל הורים היא הסבלנות. גם בתפקיד מגייס אתם נדרשים לסבלנות רבה למועמדים שלכם, לשאלות החוזרות שלהם, לקפריזות שלהם, לדרישות שלא תמיד לגיטימיות, ועליכם לקחת הרבה אוויר כדי להתמודד איתם בסבלנות רבה. הניסיון ההורי שלכם מייצר אצלכם סבלנות נרכשת, שמסייעת מאוד בעבודתכם השוטפת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה