טיפים ללימוד שפות חדשות

טיפים ללימוד שפות חדשות

בעולם הגלובלי של היום, כאשר ארגונים רבים נפרשים על פני מספר מדינות ברחבי העולם, מנהלים ומנהלי משאבי אנוש נדרשים לנהל עובדים במדינות זרות, המדברים שפה זרה

שיתוף

רכישת שפה נוספת אינה תהליך קל. עם זאת ישנן דרכים להקל על התהליך מאוד. להלן כמה טיפים ללימוד שפה חדשה ביתר קלות:

חשיבות המניע בלימוד השפה

ייתכן וזה נשמע כמובן מאליו, אבל אם אין לכם סיבה טובה ללמוד שפה, אתם נוטים פחות להישאר מונעים ללימוד השפה בטווח הארוך. הרצון להרשים דוברי אנגלית עם הצרפתית שלך למשל, היא לא סיבה מספיק טובה שתשמר את המוטיבציה לאורך זמן. תפקיד חדש ונחשק המצריך ידע בשפה הצרפתית לעומת זאת, היא סיבה מצוינת שתשמור על המוטיבציה ללמוד את השפה. בטרם אתם מתחילים ללמוד, נסו להבין עד כמה לימוד השפה החדשה קריטי לכם וכמה אתם מוכנים לעשות על מנת ללמוד אותה.

מציאת שותף

תמיד יותר קל ללמוד עם שותף ללימודים. על אחת כמה וכמה כשמדובר בשפה חדשה, שצריך להתאמן עליה מידיי יום, על מנת להטמיע אותה. שותף ללימוד השפה, יסייע לכם משמעותית ללמוד ולהפנים אותה. כדאי למצוא קולגה לעבודה, חבר או בן משפחה שירצה להצטרף אליכם לקורס, איתו תוכלו ללמוד ולהתאמן במהלך הלימוד.

לדבר עם עצמך

אם אין לך אף אחד לדבר איתו בשפה החדשה שאתה לומד, אין שום רע בלדבר עם עצמך. זה אולי יישמע לך מוזר, אבל לדבר עם עצמך בשפה החדשה, זו דרך מצוינת לתרגל אותה, אם אתה עדיין לא משתמש בה ביום יום.
זה ישמור על זיכרון המילים החדשות והביטויים החדשים שלמדת, וזה יסייע בבניית הביטחון העצמי שלך בשימוש בשפה.

לקרוא בשפה החדשה

קריאת ספר (אפילו ספר ילדים) בשפה החדשה שאתה לומד, היא דרך מצוינת לתרגל אותה. גם שיחות ברשתות חברתיות בשפה החדשה, הן דרך מעולה לתרגול. התכתבות עם אנשים בעולם בשפה זרה, והאתגר להבין מה הם כותבים לך, משמשים דרייב מצוין להתאמן ולהשתפר בשפה אותה אתה לומד.

להקשיב

צפה בסרטים המדברים בשפה אותה אתה לומד, האזן למוזיקה, האזן לספרים מדוברים ולהרצאות, ככל שתקשיב יותר לאנשים המדברים בשפה, כך יהיה לך קל יותר להבין אותה ואף לאמץ את המבטא ואת הסלנג המתאים.

לנסות אותה בפועל

אם השפה החדשה אותה אתה לומד אמורה לשמש אותך בעבודה, בשיחות עם לקוחות או עם עובדים שלך בחו"ל, נסה להתאמן על השפה בפועל כבר בשבועות הראשונים. הדרך הטובה ביותר להבטיח שלא תשכח את השפה, היא להשתמש בה באופן קבוע ואפילו יומיומי. נכון שבהתחלה אתה תגמגם קצת ואולי תכתוב לאנשים מיילים עם שגיאות, אך אם תסביר להם שאתה עדיין לומד את השפה, הם ככל הנראה יבינו וינסו לעזור. ככל שתיישם את השפה החדשה בפועל, כך היא תיקלט מהר יותר. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה