שיתוף

הטבות לעובדים הן מרכיב חשוב במכלול מרכיבי הגמול של העובדים משום שהן תורמות רבות למשיכת טלנטים  ושימורם.

בנוסף, הטבות לעובדים משפרות את שביעות הרצון של העובדים ואת רווחתם, ומשפרות את מידת המחוברות של העובדים לארגון ואת הפרודוקטיביות שלהם.

הענקת הטבות לעובדים יכולה לשמש לצורך קידום הבריאות ואיכות החיים של העובדים, לספק לארגון יתרון תחרותי בשוק העבודה, ולתרום למותג מעסיק חיובי.

זאת ועוד, השקעה בהטבות לעובדים מאפשרת לארגון ליצור סביבת עבודה תומכת ומתגמלת המועילה לעובדים ולארגון כולו.

בכתבה שוות יותר: 7 ההטבות האטרקטיביות ביותר לעובדים פירטנו את ההטבות האטרקטיביות ביותר שמוענקות בישראל.

עידן העבודה מהבית פותח בפני עובדים ישראלים אפשרויות לעבוד עבור ארגונים בארה"ב, ובה בעת פותח עבור חברות הפועלות בישראל את האפשרות להרחיב את מאגר הטלנטים שלהן על ידי גיוס עובדים מחו"ל.

כתבה זו בודקת מהן ההטבות הפופולריות בארה"ב ובאיזה היקפים הן מוענקות לעובדים.

מהסקר השנתי של ארגון SHRM לשנת 2022 עולה, כי במסגרת ההטבות בתחום הבריאות, מציעים כ-93% מהארגונים בארה"ב, במסגרת הטבות הקשורות לבריאות, שירותי רפואה בטלפון. זוהי עלייה של כ-20% לעומת שנת 2019.

עוד עולה מהסקר של SHRM, כי כ-20 אחוזים מהמעסיקים בארה"ב מוסיפים לימי המחלה, גם ימי מחלה הקשורים לבריאות הנפש, כמו למשל חופשת מחלה מסיבה של סטרס, שחיקה וכו.

כ-98% מהארגונים מציעים כיסוי ביטוחי בריאותי כלשהו. מבין הארגונים שמציעים כיסוי ביטוחי בתחום הבריאות,  כ-72% מהמעסיקים מציעים לעובדים תוכניות עם ביטוח בריאות הכולל את כל סוגי ביטוחי הבריאות במסגרת ביטוח קבוצתי לכל עובדי הארגון, וכ-26% מהארגונים מממנים לעובדים תוכניות ביטוח רפואי פרטיות.

בנוגע להטבות הקשורות לפרישה לגמלאות וסוגי חסכון נוספים ארוכי טווח, אמרו כ-82% מהמעסיקים (במסגרת הסקר) כי הם רואים חשיבות רבה להטבות הקשורות לפרישה לגמלאות וחסכונות ארוכי טווח.

כ-94% מהארגונים בארה"ב מציעים תוכניות פנסיה מסורתיות, וכ-68% מציעים תוכניות פנסיה משודרגות.

בנוגע להטבות הקשורות לסוגים שונים של חופשות עולה מהסקר של SHRM, כי כ-82% מהמעסיקים בארה"ב נותנים עדיפות להטבות הקשורות לימי חופשה, בנוסף לחופשה שנתית וחופשות מחלה. בראש ההטבות הללו ניתן למצוא חופשות הלידה וחופשות אבהות.

עם זאת, מהסקר עולה, כי חלה ירידה מסויימת במספר הארגונים שמציעים חופשת הורות בתשלום לעובדים מסיבה של אימוץ או אומנה.

כ-99 אחוזים מהארגונים בארה"ב מציעים ימי חופשה שנתית בתשלום, וכ-96 אחוזים מציעים חופשות מחלה בתשלום. כששה אחוזים בלבד מהארגונים מציעים לעובדים ימי חופשה ללא הגבלה.

כאמור, כ-20% מהארגונים מציעים לעובדיהם ימי חופשה בתשלום לצורך הפגת סטרס, שחיקה ושאר דברים הקשורים לנפש.

בתחום ההטבות הקשורות לטיפול במשפחה עולה מהסקר של SHRM כי כ-59% מהארגונים בארה"ב מציעים סיוע לעובדים שמטפלים בבני משפחה התלויים בהם, וכ-31 אחוזים מהארגונים מאפשרים לעובדים להביא לעבודה ילדים במצבי חירום.

בנושא הגמישות בעבודה עולה מהסקר של SHRM כי כ-63% מהמעסיקים בארה"ב מאפשרים לעובדיהם לעבוד על פי מודל העבודה ההיברידי.

כ-62% לעובדים מהבית מקבלים מהמעסיק החזרי הוצאות על ציוד משרדי שנדרש להם לשימוש בבית, או השתתפות בהוצאות של ציוד משרדי (כאמור, בעבודה מהבית).

מהסקר של SHRM עולה, כי כ-68% מהמעסיקים משלמים עבור ציוד משרדי מכל הסוגים לעובדים מהבית וכ-24% מהארגונים מממנים לעובדים את עלות הכיסאות המשמשים אותם לעבודה בבית.

בנושא הטבות המיועדות להתפתחות מקצועית עולה מהסקר של SHRM כי כ-78% מהמעסיקים בארה"ב מממנים לעובדים הזדמנויות לפיתוח מיומנויות חדשות, וכ-48% מהמעסיקים מציעים לעובדים סיוע בשכר לימוד לתואר ראשון.

עוד עולה מהסקר, כי כ-65% מהמעסיקים רואים בהטבות לפיתוח מקצועי מרכיב חשוב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה