שיתוף
יואל רצוני, פרקטי

יואל רצוני, פרקטי; צילום: עומר חוג'ה

"מיזם 'פרקטי' הוא מיזם חינוך פיננסי העוסק בתחומים כגון פנסיה, ביטוח, משכנתה, השקעות ועוד. לאחרונה פתחנו מחלקה עסקית עבור ארגונים, במסגרתה אנחנו מעבירים 70 הדרכות בחודש. לכל תחום יש הדרכה ייעודית. כל משתתף וכל ארגון בוחר את התחום הרלוונטי מבחינתו", כך אומר יואל רצוני, מנכ"ל מיזם החינוך הפיננסי פרקטי, לקראת אירוע משאבי אנוש השנתי של HRus שיתקיים ב-12 ביוני בכפר המכביה.  המיזם יציג באוהל המציגים באירוע.

"ההדרכה היא חד פעמית, במסגרתה אנחנו מעבירים, במהלך ארבע שעות, את כל החומר התכליתי שחשוב לדעת", מסביר רצוני. "זיקקנו את כל הדברים החשובים ביותר עבור כל עובד ולמעשה עבור כל אזרח במדינה: מה עליו לדעת בתחום, מה הוא צריך לבדוק, מה עליו לשאול, איך ניתן להוריד עלויות ועוד. במסגרת ההדרכה אנחנו מעניקים מגוון רחב מאוד של טיפים מועילים וברי יישום".

מי מלמד את החומר?

"יש לנו כ-26 מהבכירים ביותר בתחומם בישראל. ההדרכות מועברות בשפה פשוטה בגובה העיניים. המיזם הוקם על ידי חיים נתן, מי ששימש בתפקיד הכלכלן הראשי של חברת מנורה, נציבת מס הכנסה לעבר טלי ירון אלדר, יעל נבט, מי שהיתה דירקטורית קופות גמל בבנק דיסקונט וכיום משמשת יועצת בכירה בתחום כלכלת המשפחה למשרד האוצר ואחרים. כאמור, 26 מומחים שמלמדים את העובדים איך לנהוג במוצרים פיננסיים".


תוכלו לקבל כלים נוספים וללמוד מה נעשה בארגונים מובילים בתחום ניהול חווית עובד בארגונים  במסגרת כנס רווחה וניהול חווית עובד שאנו עורכים. למידע נוסף ורישום לכנס הגיוס ראו:

לו"ז ורישום לכנס רווחה וחווית עובד


על אילו מוצרים פיננסים מדובר?

"יש לנו תוכניות הדרכה במגוון רחב של מוצרים פיננסיים. להלן כמה דוגמאות:

"בתחום המשכנתאות, יש לנו תוכנה שמשווה בין כל הריביות של כל הבנקים בזמן אמת, באמצעות נתונים שמגיעים מחוכמת המונים, על ידי 50 יועצי משכנתאות שמזינים למערכת בכל יום את כל ההצעות שהלקוחות מקבלים. לאחר שמשתתף ההדרכה מסיים את תהליך ההדרכה הוא נכנס לתוכנה שמחשבת עבורו את הריביות בזמן אמת ועוזרת לו לבנות הצעה שמאפשרת לו לחסוך הרבה מאוד כסף.

"בתחום הביטוחים, יש לנו תוכנה שמשווה בין כל חברות הביטוח ובין כל המוצרים על פי הפרופיל הביטוחי הספציפי של כל משתתף. התוכנה מסייעת לו לבחור את ההצעה הזולה ביותר. והיא אף מחשבת עבורו כמה ישלם עד גיל 70, שכן, רובנו יודעים כמה אנחנו משלמים היום, אבל תוכניות הביטוח מתייקרות משנה לשנה. בלחיצת כפתור אחת מאפשרת התוכנה שלנו לכל אחד על פי הפרופיל שלו, לדעת כמה הוא ישלם בכל שנה קדימה".

מה אתם מציעים לארגונים?

עד היום פעלנו בשוק הפרטי, בו הלקוח משלם כמה מאות שקלים עבור התהליך כולו. ואנחנו מאוד גאים ברמות שביעות הרצון שהביעו הלקוחות. בהדרכה אחת הם מקבלים את כל המידע. הלקוחות מביעים שביעות רצון מהיחס בין התמורה לעלות. הם מצליחים להפחית את העלויות ומשנים את ההתנהלות הפיננסית שלהם באותו תחום. כעת לקחנו את כל הניסיון שצברנו בתחום הלקוחות הפרטיים ואנחנו מביאים אותו לקהל הארגונים, כאשר ההדרכות מתבצעות במקומות העבודה".

מקומות עבודה מבצעים בדרך כלל מכרז בנוגע לדמי הניהול ומצליחים להשיג דמי ניהול נמוכים יחסית עבור העובדים, בכל הקשור לפנסיה וביטוחי מנהלים. אם כך, למה בעצם הם צריכים אתכם?

"יש עובדים שיש להם קרן פנסיה ויש עובדים שיש להם ביטוח מנהלים. לכל אחד מתאים מוצר אחר לחלוטין, וההבדלים הם עצומים. דמי הניהול הם רק מרכיב אחד מתוך לא מעט מרכיבים שמשפיעים רבות על החיסכון הפנסיוני שלנו.  כשאדם לא יודע לבחור את המוצר המתאים לו ביותר, זה עלול לעלות לו כסף מיותר רב. בנוסף, השיטה שלנו היא אובייקטיבית לחלוטין. אין לה אינטרס לבחור בחברת ביטוח מסויימת. וכאמור, בחירה לא נכונה עלולה להיות יקרה מאוד.

"במהלך ההדרכה ובעזרת והתוכנה שלנו, יכול לכל אחד להשוות באופן עצמאי את התנאים על פני השוק כולו. כך, כל עובד יכול לבחור נכון, להימנע מהחלטות שגויות, וגם להבין למה הוא בחר את דווקא המוצר הספציפי".

תוכלו לפגוש את יואל רצוני, לשמוע עוד על המיזם ולקבל הצעות מיוחדות, בביתן של 'פרקטי' באוהל המציגים באירוע משאבי אנוש השנתי של HRus שיתקיים ב-12 ביוני בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה