חברות שלא יעברו לטכנולוגיית HR יאבדו את יתרון התחרותיות מהר מאוד

חברות שלא יעברו לטכנולוגיית HR יאבדו את יתרון התחרותיות מהר מאוד

HR Management מגדיר את תוכנת ניהול משאבי אנוש כחיונית לארגון כמו פלאפון למנהל. בעבר זה היה יתרון היום אי אפשר בלי

שיתוף
הסכמי עבודה
הסכמי עבודה

חברות רבות מחזיקות בתוכנות HR מיושנות אשר אינן מתאימות עוד לתרבות הארגונית שהשתנתה על רקע שינויים במשק הגלובאלי. חברות אשר מתבססות על תוכנות משאבי אנוש מיושנות ולא אפקטיביות, דינן כדין חברות שעדיין לא עברו למערכות מחשוב מתקדמות. כך טוען מגזין Human Resource Management, אשר לא חושש לצאת בהצהרה בוטה, ערב השנה האזרחית החדשה, לפיה חברה שלא תעבור לניהול ההון האנושי במערכת טכנולוגית ייעודית HCM לא תוכל להתמודד מול חברות במשק.

כשמדברים על טכנולוגיית HCM מדברים על תוכנות אינטגרטיביות לניהול משאבי אנוש תוך שימוש מקסימלי בכלל המידע הקיים בארגון. התוכנות מאפשרות לחברות לבצע באופן אוטומטי תהליכי סינון קורות חיים, רישום שעות, דירוג שכר ובונוסים, הערכות עובדים ומנהלים, ניהול כישרונות, ניהול מערכות הדרכות און-ליין ועוד. המעבר מעבודה אדמיניסטרטיבית לניהול ממוחשב, חוסך כוח אדם במחלקת משאבי אנוש וחשוב מכך – הוא מפנה את אנשי מחלקת משאבי אנוש להתמקצע בתפקידם, בהיבטים החשובים של זיהוי כישרונות, שימור כישרונות, פיתוח והובלת מהלכים חוצי ארגון. ארגון שלא מפנה זמן לאנשי משאבי אנוש לעסוק בראיה לעתיד, בפיתוח מערכתי ובהשקעה בהון האנושי – כי הם עדיין עסוקים באדמיניסטרציה שוטפת, בטיפול יום יומי ודוחות חודשיים ידניים – לא ישרוד בטווח הארוך.

על פי המגזין, הטיפול המקצועי בהון האנושי הוא בבחינת צורך קיומי בתנאי השוק החדשים. עם זאת, הוא מגדיר את התהליך של הפיכת פעילות מחלקת משאבי אנוש למחלקה מבוססת טכנולוגיה מתקדמת, כתהליך שדורש טיפול נכון. מעבר להשקעה בטכנולוגיה עצמה, על מנת להפיק את המרב ממנה ובפרק זמן הקצר ביותר, יש להשקיע בלימוד והטמעת המערכות.

על כן ההמלצה לחברות שטרם הטמיעו תוכנה ייעודית ל-HR  או שמתבססות על תוכנות מיושנות, לבחור בחברות המספקות פתרונות אינטגרטיביים לכלל החברה, המסוגלות לבצע את ההתאמה לצרכים הפרטניים של החברה ובעיקר – מציעות מערך מקצועי של הדרכה, תמיכה וסיוע לעובדי החברה.

מערכות אוטומטיות לא פותרות את הבעיות וחוסכות זמן מעצם העובדה שחברה קנתה אותן או הטמיעה אותן. היתרון שבא לידי ביטוי בהחזר ההשקעה בטווח הקצר ולאחר מכן בחיסכון בזמן ובכוח אדם וכן בייעול התהליכים ושיפור התוצאות – היתרון הזה יבוא לידי ביטוי רק לאחר תהליך נכון של הטמעת המערכות. לכן, הבחירה בין החלופות (יש כיום לא מעט חברות המציעות פתרונות טכנולוגיים לניהול משאבי אנוש), צריכה להתבסס פחות על התדמית ואפילו פחות על עלות התוכנה ויותר על התשואה האמתית בסוף התהליך והיא שאנשים בארגון יהיו מסוגלים לעבוד בצורה אפקטיבית יותר, לאחר שלמדו להיעזר בטכנולוגיה בצורה האופטימלית. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. 2 הכתבות משלימות האחת את השנייה ונותנות טיפים ישומיים לבחינת והטמעת מערכות HR.

השאר תגובה