שיתוף

מצבי הרוח של העובד ותחושותיו במקום העבודה, ארוגים בדרך כלל יחד עם חווית הלקוח של לקוחות החברה בה הוא עובד. החל במנכ"ל וההנהלה הבכירה, ועד אחרון העובדים, תחושותיהם של העובדים משפיעות בצורה ישירה על כל ההיבטים של עסקי החברה, ומכיוון שכך, גם על רווחיה.

חווית העובד משפיעה על האופן שבו העובדים חושבים, פועלים, מגיבים לאתגרים, ועל הדרך שבה הם פועלים תחת לחץ. כל אלו משפיעים את קבלת ההחלטות ובסופו של דבר על חווית הלקוח. עובדים מאושרים נוטים להיות יותר בעלי מוטיבציה, וכתוצאה מכך נוצרת אינטראקציה חיובית יותר בין העובדים לבין עצמם (בין עמיתים) ובינם לבין לקוחות החברה.

מחקרים רבים שבוצעו בשנים האחרונות מספקים ראיות לכך שהיעדר הערכה לעובדים מביא לירידה במחוברותם לארגון; בעוד שארגון שדואג לאושרם של עובדיו, מסייע בכך להפחתה משמעותית של היעדרויות, ושל חוסר שביעות הרצון של העובדים בעבודה. כל אלו משפיעים במידה רבה על שיעורי התחלופה של העובדים בארגון, ולא פחות חשוב – על שורת הרווח.

השפעה ישירה על חווית הלקוח

"נושא חוויית העובד הוא חלק מהותי מעולמות התוכן שלנו", אומרת ורד נימני, דירקטור משאבי אנוש ואדמיניסטרציה בחברת אסנס (Essence ). "בשלב מאוד מוקדם הבנו ששביעות רצון העובדים וחוויית העובד של העובדים משפיעות בצורה ישירה על חווית הלקוחות.

"כך לדוגמה, אנחנו מעניקים שטח פעולה נרחב ליוזמה אישית – ייזום של רעיונות חדשים של העובדים, ועורכים אצלנו האקתונים פנימיים שמחלקם כבר יצאו כמה חברות סטארטאפ. כמו כן, אנחנו מעניקים לעובדים אחריות רבה ומנסים לחזק ולהכניס אנרגיות של שותפות והשפעה. אין לי ספק שהשפעה, יוזמה ולקיחת אחריות, הם ערכים שטבועים ב-DNA שלנו כחברה, ואצל כל עובד ועובדת. ערכים אלה תורמים להצלחה העסקית חובקת העולם שלנו".

דאגה לרווחת המשפחות

לדברי נימני, "לעובדה שאסנס היא חברה פרטית בבעלות משפחתית, יש השפעה רבה, וכל אחד מהעובדים כאן מרגיש שהוא חלק ממשפחה מורחבת. יש אצלנו דאגה אמיתית למשפחות. החל במתנות ואירועי ילדים ומשפחות ועד דאגה לרווחה ולסגנון החיים של העובדים ובני משפחותיהם".

פעילויות הגיבוש

"אחת הפסגות השנה היתה טיול חברה משותף לחו"ל", מספרת נימני. "השנה היינו כולם ביחד בסיציליה לגיבוש חברה. 250 עובדים, החליפו לסוף שבוע אחד את האווירה המשרדית המטופחת ואת המסעדות בהרצליה פיתוח, בנופיה של הציוריים של סיציליה שבאיטליה.

"העובדים נהנו מתוכנית גיבוש והעשרה גדושה בפעילות, כולל טיול ג'יפים בהר הגעש אתנה, בילוי ביקב עתיק, בארמונות מפוארים, ואתרי הצילום של הסרט ׳הסנדק׳. הם קינחו בסיורי טעימות בעיר קטניה, מסיבות ריקודים והררי אוכל איטלקי משובח".

ובשגרה?

"בשגרה, יש לנו האפי-האוור שבועי, קורסים להתפתחות מקצועית ואישית של העובדים, ארוחות בוקר, צהריים וערב עשירות ואת כל התמיכה שעובדים יכולים רק לחלום עליה".

איך זה מתבטא בתחום הפעילות שלכם?

״באסנס, אנחנו לוקחים את הטכנולוגיה החדשנית ביותר ורותמים אותה כמענה לצרכים קיימים של משתמשים בתחומי חיים שונים. אנחנו מאמינים בבניית עתיד שבו הטכנולוגיה היא הרחבה חלקה ושקופה של חייהם של אנשים.

"הפתרונות שמציעה החברה כוללים מערכות ניהול ביתיות אינטראקטיביות, יישומי מובייל ומערכות ניטור ובקרה לווידאו, כמו גם טכנולוגיות ופתרונות לחיים עצמאיים של בני הגיל השלישי – בביתם. הפלטפורמות שלנו, העושות שימוש בחדשנות וביכולות הטמונות בתחום האינטרנט של הדברים (IoT), משפרות משמעותית את חוויית הלקוח הסופי. החברה פעילה זה יותר מ-25 שנה. מכרנו עד היום יותר מ-25 מיליון מוצרים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה