שיתוף

לאור השינויים המהירים בשווקים, גם המגמות בתחום משאבי אנוש מקבלות תפנית החל מאמצע 2022.

יש חברות, בעיקר חברות הייטק, שמקפיאות גיוסי עובדים. רובן לא מפטרות עדיין וגם לא מבטלות את התכנון לגייס, אלא רק דוחות את הגיוס עד להשגת ודאות גדולה יותר, ואחרות ממשיכות לגייס אבל בהיקפים קטנים יותר משתכננו תחילה.

כאשר חברות מצמצמות את מספר הפרויקטים שהתכוונו להשיק, במטרה לצמצם עלויות, הן נאלצות להקפיא גיוס של מועמדים שאולי היו נחוצים עבור אותם פרויקטים שכעת נדחו.

למרות כל זאת, יש לא מעט עובדים שאף שמועמדותם לחברות מסויימות נדחתה, הם ממשיכים לקבל הצעות למשרות בחברות שכן ממשיכות לגייס עובדים.

גורם נוסף שתורם להקפאות הגיוסים החדשים הוא הצורך להעלות שכר לעובדים הקיימים, בעקבות עליות המחירים הכלל עולמיות.

חברות רבות רוצות לשמר את העובדים הקיימים שלהן, בעיקר את הטלנטים המבוקשים בעלי המיומנויות היחודיות.

במהלך התקופה בה הטלנטים הללו מועסקים בחברות אלה, הארגון השקיע לא רק בגיוסם בתחילת הדרך, אלא גם בהכשרות שניתנו להם, ובגורמים נוספים שאפשרו לשמר אותם בחברה.

כדי להמשיך לשמר אותם, הארגון צריך לוודא שהשכר הריאלי של העובדים הללו לא ירד בעקבות עליות המחירים.

המשמעות היא שארגונים נאבקים כדי לשמור על הקיים. לשם כך הם מתקצבים העלאות שכר גדולות לא רק לתקופה הקרובה, אלא מתקצבים העלאות שכר גדולות עוד יותר לקראת שנת 2023 לעומת שנת 2022.

סקר של מכון המחקר האמריקאי SHRM, המתמחה בתחום משאבי האנוש מראה איך ארגונים מכל הגדלים, מהקטנים ועד הגדולים ביותר, מנסים לסייע לעובדיהם לשרוד את האינפלציה על ידי תוספות שכר השנה.

לדברי החוקרים, רוב מנהלי משאבי האנוש שנסקרו במסגרת המחקר מודאגים מהשפעות האינפלציה על הארגונים שלהם, כולל האופן שבו האינפלציה תשפיע על העלאות השכר השנתיות לשארית 2022 ול-2023.

מהסקר עולה, כי כ-73 אחוזים מתוך 1,150 מנהלי משאבי האנוש שנסקרו בין התאריכים 10 במאי 2022 עד ה-24 במאי 2022 ציינו, כי האינפלציה גורמת לדאגה בארגון שלהם, בעוד שרק כשמונה אחוזים אמרו שזה לא מדאיג אותם.

משתתפי הסקר נבחרו באופן אקראי על ידי SHRM, והתוצאות שוקללו ככאלה שמייצגות את מנהלי משאבי האנוש ברמה הארצית בארה"ב.

עם פרסום הסקר אמר ג'וני סי טיילור, ג'וניור, נשיא ומנכ"ל SHRM כי מעסיקים מכירים בכך שלאינפלציה יכולה להיות השפעה גדולה על רווחת הצוות שלהם.

לדבריו, מעסיקים רבים בוחנים מחדש את האסטרטגיה שלהם בכל הנוגע לגובה השכר בפרט וגם לחוויית העובדים הכוללת, בכלל.

עוד אומר מנכ"ל ונשיא SHRM כי אף על פי שרבים מבין מנהלי משאבי האנוש עדיין לא בטוחים מה יקרה עם שכר העובדים, הרי שיותר ממחצית מהנסקרים שקיבלו החלטה, טוענים שהאינפלציה תילקח בחשבון בכל הקשור להעלאות השכר השנתיות של העובדים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה