הקשר בין ביטחון עצמי לתפוקת העבודה

הקשר בין ביטחון עצמי לתפוקת העבודה

מחקרים מראים שיש קשר ישיר בין רמת הביטחון העצמי של העובד לבין התפוקה שהוא נותן בעבודתו. לכן מנהל משאבי אנוש צריך לגייס מועמדים עם ביטחון עצמי ואליו לעודד ביטחון עצמי בקרב העובדים. כך עושים את זה בפועל!

שיתוף
עובד בעל ביטחון עצמי

ריצ'רד פטי, פרופסור לפסיכולוגיה מאוניברסיטת אוהיו, שחוקר ביטחון עצמי, מגדיר ביטחון עצמי כך: הדבר שהופך מחשבות לפעולה. לדעתו ביטחון עצמי הופך תחילה את המחשבות לשיפוטים בנוגע למה שאנו מסוגלים לעשות ואז הופך את השיפוטים האלה לפעולות.

אם כך, ביטחון עצמי הוא מרכיב הכרחי כי הא מוכוון הישגים. קרסון טיי (Carson Tat), מייעצת חברת הייעוץ Working Simply, כותבת באתר 99U שהמסקנה היא שהתוצאה הטבעית אל היעדר ביטחון עצמי היא היעדר פעולה. חשבו על הפעם האחרונה שבה לא דיברתם בפגישה או לא הגשתם מועמדות לתפקיד חדש בעבודה. כעת חשבו מדוע בחרתם לא לפעול. הסיבה היא כנראה היסוס מתובל בתחושה של היעדר ביטחון עצמי.

בעבודתה כבעלת חברת ייעוץ בתחום התפוקה עדה טייט לקשר שאכן קיים בין ביטחון עצמי לבין תפוקה. היא טוענת שאנשים בטוחים בעצמם הם פרודוקטיביים, וזהו מעגל של האצה עצמית.

אז לאן לוקחים את זה מכאן? מנהל משאבי אנוש יכול להגדיר לעובדים בארגון מספר פעולות שניתן לנקוט במטרה לעודד את הביטחון העצמי ובכך להעלות את תקופת העבודה של העובדים. כך עושים זאת:

  • ביטחון עצמי הוא בחירה. זוהי בחירה שאתם מקבלים לפעול או לעשות או להחליט. צרו סביבה שתומכת בנקיטת פעולה. לדוגמה, הכינו רשימה של משימות שיכולות להיות מושגות תוך 15 דקות או פחות. כאשר את חשים בנטל הדחיינות, שהיא תוצר לוואי טבעי של ביטחון עצמי נמוך, פשוט בצעו פריט אחד מהרשימה והפעולה תוביל לפעולה נוספת.
  • עשו צעדים קטנים ועולים אל עבר המטרה שלכם. צעדים קטנים מכינים אתכם לעשיית משימותצ משמעותיות יותר שיגדילו את הביטחון העצמי שלכם. לדוגמה, פרקו פרויקטים לצעדים הבאים הקטנים שתעשו – ממש הצעד הפיזי הבא שאתם צריכים לעשות כדי להניע את הפרויקט קדימה. התחילו כל פעולה בתואר הפועל כדי לעגן אותו בפעולה.
  • זכרו את אורח החשיבה של הצמיחה. הנכונות ללמוד עשויה להיות מאיצת ביטחון עצמי. לדוגמה, תרגלו את קריאת הדוא"ל שלכן רק פעם אחת ולקיחת פעולה כצעד הבא שלכם. כיוון שאתם מתרגלים, אין צורך לשאוף לשלמות. אם לא תזכרו להיעזר באסטרטגיה הזאת, אין סיבה לבושה או אשמה. אתם לומדים ומתרגלים תוך כדי תנועה.

אנשים בטוחים בעצמם הם יצרניים יותר. אנשים יצרניים הם בטוחים יותר בעצמם, מסכמת טייט. חשבו על מה שאתם עומדים לעשות היום כדי להגדיל ביטחון עצמי ותפוקה. בהיבט של משאבי האנוש הקשר החזק בין תפוקה לבין ביטחון עצמי מדגיש את הצורך לאמוד את ביטחונם העצמי של מועמדים כאשר מגייסים אנשים למשרה שנפתחה, וזאת לא חייבת להיות משרה ניהולית, כמו גם על הצורך לטפח ביטחון עצמי בקרב העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה