העובד מעדיף לסבול כאב ראש מאשר לנהל שיחה עם המנהל

העובד מעדיף לסבול כאב ראש מאשר לנהל שיחה עם המנהל

סקר חדש מראה שהמנהלים במשק עדיין לא מצליחים לבסס מערכות יחסים טובות עם העובדים, למרות המודעות לחשיבותן בארגון המודרני

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

שיטות ניהול עובדים כושלות וחוסר אמפתיה בקרב המנהלים כלפי העובדים ממשיכים להיות שני הגורמים העיקריים שעוצרים ארגון מלממש את מלוא הפוטנציאל שלו – על ידי כך שהם מרחיקים את העובדים מהמטרות והיעדים של הארגון.

אתר משאבי אנוש HC Online חושף את ממצאיו של סקר עובדים גלובלי חדש, שבוצע על ידי חברת המחקר Harris Interactive ובו השתתפו למעלה 1,250 עובדים.

מתוך הסקר עולות 3 מגמות ברורות: רק 34% מהעובדים רואים בפניה למנהלים צעד אפקטיבי, 37% טוענים שמה שמונע מהם לתת את המקסימום במקום העבודה הוא יחסם של המנהלים (שגורם לדה-מורליזציה), ובאופן כללי, העובדים היו מוכנים לדבריהם לחוות כאב ראש, לבצע מטלות בבית או למצוא חשבון בתיבת הדואר, מאשר לנהל שיחה עם המנהל שלהם.

עוד נתונים מדאיגים שעולים מסקר העובדים החדש: 60% מקרב העובדים טוענים שהמנהלים שלהם גורמים להם לבעיות ביטחון / להערכה עצמית נמוכה. 53% מקרב העובדים טוענים שהם היו יכולים להיות פרודוקטיביים יותר בשיעור של 40% בממוצע, לו הם היו עובדים בשביל מנהל טוב יותר. למעלה מ-50% מקרב העובדים חושבים שהם עצמם היו יכולים לבצע עבודה טובה יותר מהמנהלים שלהם, אולם רק 46% היו מוכנים לקחת על עצמם את תפקידו של המנהל.

כאשר נשאלו העובדים מהם הכשלים החמורים ביותר של המנהלים שלהם התשובות הנפוצות ביותר היו:

  • המנהל לא שואל אותי לחוות דעת מקצועית, לא מבקש את עזרתי בבואו לפתור בעיות בתחום העיסוק שלי ולא מקשיב לרעיונות שלי.
  • המנהל לא מיומן בניהול שיחות בנושא עבודה work related conversation.
  • המנהל לא יודע לתת פידבק על הביצועים שלי בעבודה.
  • לפחות שליש מהעובדים הנשאלים טוענים שהמנהלים שלהם מסמנים עובדים 'פיבוריטיים' ו'לא פיבוריטיים' מראש.

סיימון מיטצ'ל, שותף לעריכת המחקר: "הבשורה המרה היא שמנהיגים בארגונים נתפשים בעיני העובדים כמנהיגים חלשים ו/או כמנהיגים כושלים. הבשורות הטובות הן שלכל התלונות שהועלו על ידי העובדים יש פתרונות. אלו קשיים וליקויים שניתן לפתור באמצעות מסגרות של הדרכה וליווי מנהלים."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה