שיתוף

החשיבות של חווית מועמד חיובית כבר מזמן אינה מוטלת בספק ולמרות זאת, חברות רבות, שמכירות בחשיבות של חווית מועמד חיובית, עדיין לא מצליחות לעמוד בציפיות של המועמדים.

מסתבר שהסיבה לכך היא שקיים פער גדול מדי בין מידת ההבנה של הארגון את חשיבותה של חווית המועמד החיובית לבין כמות המשאבים שמוקצים לשיפור משמעותי.

בנוסף על כך, סקרים שנערכו בקרב עובדים בארה"ב מראים כי מספר החוויות השליליות של מועמדים גדל פי שלושה מאז שנת 2020.

הסיבה הראשונה לכך שארגונים צריכים לתת עדיפות גבוהה לחוויית המועמד היא השפעתה על רכישת כישרונות.

חווית מועמד חיובית תורמת למשיכת כישרונות מובילים, בעוד שחווית מועמדים שלילית יכולה להבריח מועמדים פוטנציאליים.

לכן יש חשיבות רבה לכך שארגונים יבצעו הערכה מחדש של תהליכי הגיוס שלהם, במטרה להבטיח שהם מתאימים לציפיות המועמדים.

הסיבה השנייה לחשיבות של חווית מועמדים חיובית היא הצורך להתמקד בבניית מאגר טלנטים.

היתרון של חווית מועמדים חיובית הוא לא רק בכך שהיא מאפשרת למשוך אל הארגון מועמדים טובים ואיכותיים אלא גם בכך שהיא מאפשרת ליצור מאגר של כישרונות איכותיים לגיוס עתידי.

הסיבה השלישית לחשיבות של חווית מועמדים חיובית היא מידת המחוברות של העובדים.

חווית מועמד חיובית מהווה את הבסיס למידת המחוברות של העובדים (כלומר המועמדים שבסופו של התהליך גויסו לארגון).

חווית מועמד חיובית במהלך תהליך הגיוס תורמת רבות לשביעות הרצון של העובדים לאחר שגויסו, ובסופו של דבר מגבירה את מידת המחוברות שלהם לארגון.

אלא שכאמור, בעוד שרוב הארגונים מבינים את החשיבות של חווית המועמדים החיובית, יש עדיין פער ניכר בין הבנת החשיבות לבין חווית המועמדים בפועל.

הסיבה הראשונה לפער זה היא נושא ההמתנה של המועמדים בתהליך הגיוס. תהליכי גיוס ארוכים ומורכבים עלולים להוביל לחוסר שביעות רצון של המועמדים, ולשיעורים גבוהים של מועמדים שפשוט נעלמים מהתהליך בעיצומו. מצב זה עלול לנבוע מהיעדר תקשורת תקינה בין הארגון למועמד.

לכן חשוב מאוד לוודא שהמועמדים מקבלים עדכונים שוטפים לגבי סטטוס המועמדות שלהם, תוך מזעור דעות שליליות על החברה.

סיבה נוספת לפער בין תפיסת החשיבות של חווית מועמד חיובית לבין חווית המועמדים בפועל היא, שבארגונים רבים אין מספיק מודעות לכוח הרב שיש לקולם של המועמדים.

מועמדים לא מרוצים לרוב חולקים את החוויות שלהם ברשתות החברתיות וגם בהעברת המידע מפה לאוזן. מידע זה משפיע על תדמית החברה כמעסיק ופוגע במותג המעסיק של החברה.

מנגד, כאשר למועמדים יש חוויה חיובית, הם עשויים להפנות אל החברה מועמדים אחרים גם אם הם עצמם לא התקבלו.

כדי לשפר את חווית המועמדים כדאי, חשוב ורצוי לבחון את שיטות העבודה של ארגונים שקיבלו ממועמדים דירוג גבוה.

יש לשים לב לדברים שמועמדים כותבים על ארגונים אלה בנושאים של תקשורת אפקטיבית לאורך תהליך הגיוס, הצבת ציפיות ברורות, בקשת משוב מהמועמדים ושמירה על שקיפות.

גם מינוף טכנולוגיות כמו למשל בינה מלאכותית ושליחת הודעות טקסט, יכולים להועיל מאוד בבניית חווית מועמדים חיובית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה