המעבדה הסודית של משאבי אנוש

המעבדה הסודית של משאבי אנוש

המונח מעבדת משאבי אנוש הופך להיות שימושי יותר ויותר, מה הוא כולל וכיצד מיישמים זאת?

שיתוף
מעבדת משאבי אנוש

מעבדת משאבי אנוש

בכנסים רבים העוסקים בתחום משאבי אנוש, מדברים לאחרונה יותר ויותר על מעבדת משאבי אנוש (HR Lab). מעבדה, היא מקום בו נבחנים דברים חדשים, מבוצעים תהליכי סנתוז (חיבור יסודות או חומרים שונים לתרכובת אחת), משנים ועורכים חומרים לכדי חומרים חדשים וממציאים מרכיבים חדשים מן היסוד. תחום משאבי אנוש יכול בהחלט להשתמש במעבדה.

כשחושבים על תפקידי משאבי אנוש, הם כוללים בתוכם הרבה תהליכים, אסטרטגיות, מודלים ומאפיינים, כולם קשורים בטיפול בהון האנוש. כדי להצליח בתפקיד ולקדם את הארגון הנסמך על עובדיו, יש לאמץ אסטרטגיות חדשות ומודלים מתקדמים כל הזמן. במעבדת משאבי אנוש ניתן להשתמש כדי לערבב ולפרק אסטרטגיות לכדי כאלו חדשות, ככל שיש צורך.

מעבדת משאבי אנוש היא מעבדה מחשבתית ותכליתית בה יושבים צוות מחלקת משאבי אנוש ומייצרים סיעורי מוחות ודיונים מורכבים בנושא הטיפול בעובדי ומנהלי החברה. בכל פעם שרוצים לאמץ אסטרטגיה או מודל חדש ולהכילו בארגון, ניתן לבחון אותו על הקבוצה היושבת בתוך המעבדה הייעודית.

מעבדת משאבי אנוש היא כמובן מקום מוסרי שלא מבוצעים בו ניסויים על מודלים שאינם הולמים או לא חוקיים. כל מודל הנבחן במעבדה הוא במטרה לשמש כמודל אמיתי שיבוצע בו שימוש בהמשך לעובדי החברה עצמה.

4 הנושאים העיקריים המטופלים במעבדת משאבי אנוש:

קבוצת מיקוד לרעיונות חדשים

מעבדת משאבי אנוש יכולה לשמש כקבוצת מיקוד עבור רעיונות חדשים. במקום לייצר פגישות ישירות עם הנהלת החברה ולשאול אותם מה הם חושבים על המודל, לפני כן בוחנים את הרעיון בקבוצת המיקוד במעבדה ומגלגלים אותו בין חברי הצוות. לאחר שכל אחד מהם הביע את דעתו והנושא תוקן וגובש, אז אפשר יהיה להציגו להנהלה הראשית. קבוצת המיקוד מטרתה בין היתר לגבש את הרעיון בטרם הוא מוצג למקבלי ההחלטות הסופיים.

שינוי במדיניות החברה

מעבדת משאבי אנוש משמשת גם לבחינת שינויים במדיניות החברה ועריכת סימולציות לבחינת השינויים הללו. לדוגמה, הליך שמבוצע בחברה מזה 10 שנים ברציפות ואולי כבר אינו עדכני ולא מתאים לתקופה, ניתן יהיה להעלותו ולבחון האם כדי לעדכן אותו. בעוד ששינויים במדיניות ובפרוצדורה אינם משמחים את כולם, שינויים פוטנציאליים במעבדת משאבי אנוש יכולים להיבחן מראש ובמלוא כובד הראש בטרם משחררים אותם לכולם.

ניסוי תכניות חדשות

מעבדת משאבי אנוש בחברה יכולה לשמש כקבוצת ניסוי לתוכניות חדשות. יש לנו נטייה לחשוב על קבוצות טייס עבור תוכניות הכשרה, מדוע לא להשתמש במעבדת משאבי אנוש עבור כל סוג של שינוי? אם רוצים להפיץ תוכנית חדשה, לפני כן היא תיבדק במעבדה ותנוסה למשך מספר שבועות עד לקבלת החלטה האם להטמיע אותה בכל הארגון כולו.

יישומים בשלבים

מעבדת משאבי אנוש יכולה להיות הקבוצה הראשונה להטמעת יישומים בשלבים. אם נודה בכך, ישנן פעמים רבות בהן לארגונים אין זמן או משאבים לעשות פיילוט וליישם תכניות בהדרגה. מעבדת משאבי אנוש יכולה לשמש מקום ראשוני למדיניות או לנהלים שיבוצעו או להטמעת תכניות ופלטפורמות טכנולוגיות חדשות בארגון. העובדים צריכים להרגיש חופשי להציע משוב ללא פילטר בתהליך הבדיקה במעבדה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה