המוטו שלנו הוא לייצר פתרון פשוט לצרכים המורכבים של הארגון העתידי

המוטו שלנו הוא לייצר פתרון פשוט לצרכים המורכבים של הארגון העתידי

ראיון בלעדי עם ד"ר גיא דרורי, מנהל מוצר בחברת Synel - המפתחת פתרונות לניהול שכר והון אנושי במערכת מבוססת ענן

שיתוף
תוכנות משאבי אנוש
תוכנות משאבי אנוש

ד"ר גיא דרורי, מנהל מוצר ותהליכי פיתוח בחברת סינאל, בוגר הטכניון BSc במדעי המחשב, וד"ר לפסיכולוגיה, נבחר להרצות בכנס – חדשנות בטכנולוגיית HR – שיתקיים ב-2 במאי במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א.

מה זה הרמוני ומה התרומה שלה למחלקת משאבי אנוש?

ד"ר גיא דרורי: הרמוני הינה מערכת המספקת לארגונים פתרון כולל לניהול המשאב האנושי. אנו מציעים לחברות (בכל סדר גודל) מערכת מתקדמת לניהול מחזור החיים של העובד בארגון, מרגע הגשת מועמדותו, דרך קליטתו, כולל דיווח שעות נוכחות, בקרת הכניסה שלו בשערי הארגון, ניהול נושא השכר, הדרכות, התפתחות העובד, שימורו בארגון ועד לתהליך הפרישה.

מערכת הרמוני מיועדת ללקוחות ישראלים וזה חשוב להדגיש כי ה- vendors בחו"ל מציעים פתרונות פשוטים יותר ופחות גמישים. לארגונים אין הרבה מרחב תמרון כאשר הם באים ליישם מערכת HR שאינן פרמטריות, ולכן הם נאלצים להטמיע מערכות מובנות שלא תמיד עונות על הצרכים שלהם. לשוק הישראלי יש צרכים שונים ומגוונים בעיקר כשמדובר על נושאי שכר ומשאבי אנוש. לכן, העובדה שאנחנו לא רק חברה ישראלית אלא חברה שמפתחת מערכת ייעודית למשק הישראלי מהווה יתרון עצום.

היתרון הנוסף שלנו כחברה המספקת שירותים טכנולוגיים לניהול הון אנושי הוא העובדה שאנחנו מבססים את המערכות שלנו על טכנולוגיית ענן. אנחנו נמצאים בשלבים מתקדמים של מעבר למודל של תוכנה מבוססת ענן – Microsoft Azure cloud platform. זה מודל שמאחד בתוכו את כל שכבות הענן, החל מהפלטפורמה ועד התוכנה, כולל סביבת הפיתוח ובסיס הנתונים.

ואיזה יתרון יש למודל הזה לארגון השוקל להיכנס לפרויקט מחשובי?

ד"ר גיא דרורי: היתרון הגדול הוא הוזלת עלויות. הארגון יכול להיכנס לתהליך מחשובי בפרק זמן קצר ביותר (אני מדבר על חצי אם לא שליש מהזמן שהיה לוקח לו להטמיע תוכנה שאינה פועלת בטכנולוגיה זו). הארגון לא צריך להיערך מבחינת תשתיות, לא צריך להשקיע שעות עבודה מרובות ובוודאי שאינו זקוק לתקציב עתק. השילוב של מערכת מבוססת ענן במודל  SaaS – software as a service מאפשר לארגון גדול כקטן להתחיל לנהל את ההון האנושי ללא תמיכת IT, ללא תהליך ארוך של למידה והטמעה ובעלויות חודשיות נמוכות.

עבור חברות גדולות, זה פתרון מצוין כי הן זקוקות למערכות גמישות המאפשרות להן מרחב תמרון ומקום להכניס שינויים ולצמוח כאשר חלים שינויים ארגוניים המחייבים זאת. עבור חברות קטנות ובינוניות זו בשורה משמעותית כי העלויות הסבירות של שימוש חודשי בתוכנה מאפשרות להן ליהנות מכלים ופתרונות שבעבר ידם לא הייתה משגת. לרוב מדובר על תשלום לפי מספר העובדים המנוהלים במערכת, ולכן ככל שחברה מעסיקה פחות עובדים כך דמי השימוש שלה יהיו נמוכים יותר.

מה היתרון של מערכת מבוססת ענן?

ד"ר גיא דרורי: הענן חוסך לארגון עלויות אחסון, תחזוקה והטמעה וככל שארגון גדול יותר ומנהל היקף רחב יותר של נתונים, כך בא לידי ביטוי החיסכון בעלויות במעבר למודל הענן. אבל מעבר לחיסכון בעלויות של תמיכה ואחזקה, הענן מאפשר לארגון לקבל החלטות מושכלות ולנהל נכון יותר את תקציב מחלקת HR ומחלקת השכר כי התמחור הוא פשוט וברור. לא צריך לרכוש רישיונות לכל שרת, לא צריך להתחיל בימי הדרכה שאין לדעת מתי הם יסתיימו… במודל הזה הארגון יודע מראש בדיוק מהי עלות השימוש במערכת.

חשוב לציין כי בעידן הגלובליזציה, בו חברות נמצאות ב'תנודות' תמידיות קרי הן נרכשות, מתמזגות, מתרחבות ומייסדות סניפים חדשים בחו"ל ועוד, וכל זאת בתהליכים מידיים, הן זקוקות למערכות גמישות שבהן ניתן יהיה להכיל את השינויים הארגוניים. הפתרון של מערכת ניהול הון אנושי מבוססת ענן במודל ה-SaaS – עונה בדיוק על הצורך הזה. המערכת מטבעה מיועדת לשרת ארגון מבוזר ולכן ניתן לבצע התאמות, לפי צרכי השעה, ביתר קלות ובעלויות נמוכות באופן משמעותי.

מה המוטו שלכם?

ד"ר גיא דרורי: המוטו שלנו הוא פשוט, אנחנו שואפים לייצר פתרון פשוט לצרכים המורכבים של הארגון העתידי. לטעמי, המערכות במודל ה-SaaS העומדות כיום בפני לקוחות הקצה הן פשוט לא מספיק מורכבות וגמישות כדי לענות על הצרכים הארגוניים. אנחנו מזהים את הצרכים של המשתמשים, בעיקר בקרב המשתמשים המקומיים, במערכות שיתנו מענה לצרכים שונים ומשתנים ואנחנו נערכים לתת ללקוח את מכלול הפתרונות המורכבים אבל יחד עם זאת – אנחנו שואפים 'לארוז' את זה בחבילה פשוטה לתפעול. השילוב של פשטות ומורכבות הוא שילוב מאתגר אבל זו המטרה שהצבנו לעצמנו.

המעבר למודל של מערכת מבוססת ענן טומן בחובו אתגר טכנולוגי לא פשוט. היתרון של מודל מחשוב ענן מאפשר פתרון הפעלה, התרחבות ואחסון אינסופיים. כאשר המערכת מבוססת על שרת יחיד ויש עומס, המערכת נתקעת. כאשר היא מבוססת על פלטפורמת ענן, מובטח ללקוח כי היא תמשיך לפעול באופן מלא ללא הפסקות. זו בעצם מערכת שמשכפלת את עצמה כך שהיא תפעל על שרתים שונים בהתאם לעומסים השונים הנוצרים באמצעות פניות המשתמשים. מערכת העובדת בסביבה כזו הינה בעלת יתרון עצום עבור ארגונים ואני מאמין שהשקעה בכיוון זה תצדיק את עצמה בעתיד.

מה המסר למנהלי משאבי אנוש ו-IT  הנמצאים בשלב בחירת מערכת ניהול הון אנושי?

ד"ר גיא דרורי: כדאי לבחור במודל מחשוב ענן לאחר שהתקבלה החלטה ארגונית ללכת בכיוון זה. אני מציע לבחון לעומק את הפתרונות העומדים לרשות הארגון מתוך מטרה לאתר פתרונות גמישים ולא חד ממדיים, כאלו שיאפשרו להם להתאים אותם לצרכי הארגון כיום, לצרכים העתידיים, וכן לצרכים משתנים של קבוצות ויחידים בארגון. ככל שהמערכת גמישה יותר כך יש לה סיכוי גבוה יותר לענות על דרישות הארגון.

לדוגמה, אם מדברים על נושא השכר, אזי רצוי למצוא מערכת שתיתן מענה לא רק להסכמי העבודה הקיימים כיום, אלא גם תאפשר לארגון להגדיר הסכמי עבודה במודלים חדשים, שתהיה ערוכה להגדיר שכר במטבע זר, או לעבוד על פי חוקי עבודה מקומיים וחוקי מיסוי במדינות זרות. גם אם החברה עדיין לא גלובאלית, היא צריכה לוודא שהמערכת ערוכה להכיל שינויים והתפתחויות מהסוג הזה.

אני ממליץ למנהלי משאבי אנוש לבחון את גמישות המערכת גם במובן של ניהול תהליכים כמו ניהול מועמדות של עובד. לא יתכן מצב שבו המערכת תחליט עבור הארגון כיצד מנוהל תהליך הגיוס. המערכת צריכה לתת את התשתית לשיטות עבודה שנבחרו על ידי הארגון ועל ידי קבוצות ויחידים הפועלים בו. המערכת צריכה לתת לארגון את האפשרות לשנות, לנסות, לגוון, לפתח ולייעל תהליכים ולא לחסום את הארגון בפני שינויים עתידיים.

הטיפ החשוב ביותר שיש לי למנהלי משאבי אנוש הוא – ללמוד מניסיונם של אחרים על השימוש במערכות. אם ארגון שוקל להשקיע במערכת מסוימת, אני ממליץ למנהלי משאבי אנוש ו/או IT להתחיל לחקור אודותיה, להגיע פיזית לארגונים בהם משתמשים במערכת ולראות איך הם עובדים. חשוב לחקור אודות התהליך עצמו על ידי כך ששואלים את המשתמשים מדוע הם בחרו במערכת הזו ולא בפתרונות אחרים? כמה זמן לקח להטמיע את המערכת? מהם היתרונות שלה? מהן החולשות? פשוט לעשות בדיקה יסודית כי גם אם מדובר על מודל השירות כתוכנה, אחרי שנכנסים לתהליך יישום מערכת מאוד קשה לבצע שינויים, גם במערכות פרמטריות.

למידע נוסף על טכנולוגיית משאבי אנוש – הינכם מוזמנים לכנס חדשנות בטכנולוגיית HR – שיתקיים ב-2 במאי 2012 במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה