הטרנדים שמעצבים את משאבי האנוש

הטרנדים שמעצבים את משאבי האנוש

תפקיד מנהל משאבי אנוש הוא אחד התפקידים המורכבים, המאתגרים והממלאים שיש כיום

שיתוף
מגמות משאבי אנוש

מגמות משאבי אנוש

התפקיד מאתגר בעיקר בשל התפתחות התפקיד והשינויים התכופים בגישות גיוס ושימור הכישרונות.

מנהיגי משאבי אנוש עומדים בפני שפע של אתגרים כיום ולכן צריך להיות יצירתיים מאוד כדי להבטיח שהעובדים מעורבים ומרוצים ממקום עבודתם.

שלא כמו ניהול משאבי אנוש מסורתי, היום מנהיגי משאבי אנוש צריכים להתמודד עם מושגים חדשים שרק מעטים שולטים בהם במלואם, שכן מושגים אלו עשויים להיות בני פחות מחמש שנים. מנהיגי משאבי אנוש כיום צריכים להתמודד עם התקדמות המדיה החברתית, מחשוב ענן, שיתוף ידע ועם עולם מונחה עובדים.

גם המעבר של כוח העבודה מדור ה- Z לדור מתהווה, ורק מנהיגי משאבי אנוש אשר מאוד להוטים להצלחה ולתפקיד, יכולים להיות מסוגלים לאזן את הצרכים של העובדים, ואת צרכיה של החברה ומלא אותם.

להלן כמה מגמות המעצבות את עבודתם של מנהיגי משאבי אנוש כיום:

תפקידי הניהול משתנים

במהלך השנים, מנהלי צוות תמיד עשו את עיקר העבודה כולל מילוי משימות שהם אינם בקיאים בהן או לא מחזיקים במרב המיומנויות לביצוען בדרך כלל מבלבלים בין מפקחים, מנהלים ומנהיגים. מנהלים טובים אינם בהכרח מנהיגים טובים ומנהיגים טובים

בעתיד, ניהול אנשים בהחלט יצטרך להשתנות כדי להתאים לדינמיקה המשתנה במשרד. לדוגמה, יהיה על מנהל משאבי אנוש להקצות תפקידים לאנשים שיש להם את הכישורים הנכונים ולאו דווקא למנהלי הצוות. לפעמים עובדים מתקשים למצוא מנטורים בעבודה כי המנהל שלהם הוא לא המנהיג איתו הם ירצו ללכת. זה אולי לא נראה חשוב עבור החברה שלכם בהתחלה, אבל זה בטוח יאט את העובדים שלך בטווח הארוך אם התפקידים לא יוקצו כראוי.

עובדי קבלן ועצמאיים

מנהלי משאבי אנוש צריכים ללכת קדימה עם ניהול אנשים ואיזון בין עובדים במשרה מלאה לעובדי קבלן ופרילנסרים. יש הרבה דברים שיש לשקול כאשר החשוב ביותר הוא לספק לעובדים היקרים ביותר את העסקאות הטובות ביותר, כך שהם יוכלו להיות מאושרים וכתוצאה מכך להיות פרודוקטיביים ביותר.

כלכלת ה- GIG מספקת למעסיקים את האפשרות לרוץ על הכסף שלהם כמו שעובדים מסוימים מוצאים ערך רב בלהיות עובדים עצמאיים וליהנות מכל היתרונות כגון ערך אמיתי עבור הזמן שלהם ופיצוי טוב יותר. ברוב המקרים, לפרילנסרים יש סיכוי טוב יותר לנהל את הזמן ואת הפרויקטים שלהם מאשר לו היו עובדים במשרד שבו הם עשויים להיות מנוהלים ברמת המיקרו רק כדי לקבל משכורת בסיסית בסוף החודש. בהקשר זה, מנהלי משאבי אנוש צריכים לנסות לחקור איזה מודל עבודה יתאים ביותר לעובדים שלהם ואולי לשכור גם פרילאנסרים מיומנים בתחומי ההתמחות שלהם.

כלים חדשים נדרשים לפישוט

כאשר אתה מתמקד בשימור עובדים ובכוח עבודה מאושר, תצטרך להבין את ההיבט החשוב ביותר שמוביל לאושר העובד. היום יש כל כך הרבה יתרונות מסביב, ולמנהיגי משאבי אנוש ייתכן שיהיה קשה לבחור את הטוב ביותר עבור העובדים שלהם. בעתיד, הקדמה של כלים חדשים לפשט את התהליך יהיה בלתי נמנע. מנהיגי משאבי אנוש יצטרכו למצוא מערכת שתמצא את התגמולים החשובים ביותר עבור עובדים שונים.

תיאור התפקיד משתנה

כבר היום מנהלי משאבי אנוש החלו ביישום טכניקה לפיה עובדים מקבלים הזדמנות לנצל את הכישורים שלהם ולהגדיר את תפקידם כאשר הם עובדים על פרויקטים מסוימים ולאו דווקא להיצמד לתפקיד אליו הם מונו שהוא העיקרי שלהם. כך, עובדים יכולים לנוע בין מחלקות ולתרום היכן שאפשר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה