הגודל (של הארגון) לא קובע

הגודל (של הארגון) לא קובע

סקר חדש שנערך באוסטרליה קובע שלארגונים הגדולים לאו דווקא קל יותר לגייס ו/או לשמר עובדים. עובדה

שיתוף
גיוס עובדים

גיוס עובדים

הדשא של השכנים תמיד יותר ירוק, בעיקר כשהחצר שלהם גדולה יותר. חברות קטנות ובינוניות נוטות להרגיש שקשה להן יותר לגייס ולשמר עובדים ביחס לארגונים הגדולים המציעים שפע של הטבות כמו חבילות שכר גדולות יותר, רכב חברה, חבילות טלפון, חדרי כושר, פעילות רווחה מגוונת, פתרונות הדרכה מתקדמים ועוד. למי שמתבונן מהצד נראה שארגון גדול שמציע יותר נהנה מתור ארוך יותר של מועמדים.

אולי בעשור הקודם, העובדים אכן העדיפו לעבוד בחברה גדולה, שמאחוריה עמד מותג גדול, חברה שהציעה תנאי שכר מטיבים יותר, משרדים גדולים ומפוארים יותר, ימי כיף מרובים, ארוחות משובחות ושאר פינוקים שרק ארגונים גדולים וחזקים יכלו להציע כשוחד לעובדים. אולם סקר חדש שבוצע באוסטרליה, במטרה לאתר את מקום העבודה הטוב ביותר לעבוד בו, גילה שמקומות העבודה הפייבוריטים הם דווקא חברות המעסיקות המעסיקות פחות מ-200 עובדים, קרי חברות בינוניות וקטנות.

מרק אלסופ, שותף בפירמת רואי החשבון Deloitte, מציין כי חברות קטנות ובינוניות כבר לא צריכות להרגיש 'רגשי נחיתות' אל מול הארגונים הגדולים בתחרות על הטאלנטים. לדבריו, המכון לחקר משאבי אנוש באוסטרליה אשר חקר מדוע עובדים מתפטרים גילה ששכר איננו גורם כה מרכזי כפי שנהוג לחשוב. על פי המחקר שערך המכון, עולה כי 34% מקרב העובדים המתפטרים עושים זאת מפאת שעמום / תחושת מיצוי בתפקיד. 32% מקרב המתפטרים מציינים את חוסר ההזדמנויות לקידום מקצועי כמניע. 27% בלבד מקרב העובדים המתפטרים מציינים את השכר כמניע ואילו 25% מציינים את חוסר האיזון בין העבודה לחיי משפחה כסיבת הפרישה.

על פי אלסופ, ארגונים שרוצים לשפר את הסיכויים שלהם לגייס ולשמר את הטאלנטים המובילים לאו דווקא צריכים לגדול ולהפוך לארגון חזק ומצליח אלא הם צריכים רק להבין מדוע העובדים עוזבים כדי להבין איך למשוך ולשמר אותם. אם מבינים את מכלול השיקולים לעזיבה, מבינים את הדרך שבה העובדים חושבים ומקבלים החלטות. מכאן מבינים שרק 27% מכלל העובדים מונעים משיקולי שכר והטבות.

ארגונים גדולים וחזקים אכן יכולים להציע לעובדים חבילות שכר והטבות שחברות קטנות ובינוניות פשוט אינן יכולות להציע אבל הבשורה היא שחבילות שכר מטיבות הן לא השיקול היחיד! 73% מקרב העובדים רואים חשיבות עליונה בערכים כגון קידום מקצועי, עניין וסיפוק ואיזון בין העבודה לחיי משפחה. אלו פרמטרים שאותם חברות קטנות ובינוניות יכולות לאמץ ולהצליח להתחרות בארגונים גדולים ואולי אפילו להיות אטרקטיביות יותר.

חברות קטנות ובינוניות יכולות להציע לעובדים יותר גמישות, לרבות האפשרות לעבוד מרחוק באופן חלקי או במשרה מלאה, מה שמאפשר לעובדים את האיזון האופטימלי בין עבודה לחיי משפחה. למעשה, חברות בינוניות וקטנות יכולות לנצח את הארגונים הגדולים בקרב על 25% העובדים שהציבו במקום ראשון את האיזון בין העבודה לחיי משפחה בעוד הן מפסידות לארגונים הגדולים בקרב על 27% העובדים שרואים בשכר כפרמטר החשוב ביותר. כך שהארגון הגדול מוביל למעשה ביתרון של 2% בלבד. אתם רואים, הגודל לא באמת קובע!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה