מנהלות משאבי אנוש מספרות על עידוד מעורבות העובדים

מנהלות משאבי אנוש מספרות על עידוד מעורבות העובדים

נאוה קליין סמנכ"לית משאבי אנוש HP-Indigo ואושרית אופק, מנהלת משאבי אנוש CodeOasis, מספרות כיצד ניתן להגדיל את מעורבות ועצמאות העובדים

שיתוף
נאוה קליין

מעורבות העובדים בחברה, תחושת השייכות שלהם והרצון שלהם לדחוף את החברה קדימה, הם הבסיס הקיומי של כל חברה והדרך המשמעותית ביותר לקדם אותה להצלחה.

נאוה קליין, סמנכ"לית משאבי אנוש HP-Indigo, מספרת על הדרכים בהן החברה פועלת להגדלת מעורבות העובדים:

נאוה קליין
נאוה קליין

"HP-Indigo הוא ארגון שנוסד ב- 1977 ומאז ועד היום מוביל את עולם הדפוס הטכנולוגי. בבסיס אמונתנו, הכוח המוביל אותנו להצלחה, מפתח, מקדם ומשפר הוא ההון האנושי שלנו- העובדים.

מחוברות העובדים (engagement) נוצרת כאשר העובד מרגיש שלעבודתו יש משמעות וערך, כאשר מעבר למסגרת תפקידו ה"מיועד" מתווספות פעילויות שונות עליהן הוא אחראי ומתחיל להבנות מארג המעצים את העובד, מעניק לו נוכחות משמעותית ונוצרת מערכת נהדרת של Win-Win ; האירגון מקבל עובדים שותפים יותר, פרואקטבים עם תחושת שייכות גבוהה, אשר נחשפים לתחומים נוספים ומועצמים מתחושת האחריות והעצמאות שניתנה להם.

להלן מספר פעילויות אשר פותחו בארגון ורתמו את העובדים לפרויקטים ותהליכים שונים, פרויקטים אשר הביאו לשיפור תהליכים ארגוניים, לעצמאות ולקבלת אחריות גבוהה יותר אצל העובדים:

1. אנו מעודדים עובדים מומחי תחום ובעלי יכולות הדרכה, לעבור הכשרה קצרה ולקחת חלק מקבוצת ההדרכה הפנימית בארגון. אותם עובדים בנו מתודולוגיית הדרכה בתחום המומחיות שלהם ומעבירים קורסים לעובדי הארגון במהלך השנה. הקורס והמדריכים מקבלים משובים בסיומו והפידבקים המצוינים, מוכיחים את הצלחת היוזמה הפנימית.

2. "דעת ורוח באינדיגו"- מפת הרצאות מקיפה, אשר מועברת על ידי העובדים מומחי תחום טכנולוגי, המביאים את סיפורי ההצלחה שלהם והפרויקטים בהם הם עוסקים. הארגון מועשר ולומד, העובדים שמרצים, מרגישים תחושת סיפוק ושיתוף.

3. פיתוח מערכת Indikare – פלטפורמה להכנסת רעיונות חדשים ומגוונים. הובלת הפלטפורמה והמעקב נעשות על ידי צוות עובדים. הרעיונות זוכים לחשיפה גבוהה בארגון.

4. פיתוח אתר להמלצות העובדים על חבריהם למשרות בארגון, שיתוף העובדים כחלק ממקורות הגיוס. אנו לא נוקטים בפרסים עבור עובדים הממליצים על מועמדים, מתוך האמונה שזו אחריות משותפת להעצים ולשפר את הארגון, על ידי הבאת מועמדים שמתאימים לרוח האירגון.

5. יוזמות מאת עובדים בכל הקשור לשיפור איכות הסביבה בארגון ושל הארגון שלנו החוצה. פורום עבודה שמתנהל עלי צוות עובדים מתוך אחריות גבוהה לסביבה. 

כארגון שהעובדים הם הכח המוביל נמשיך להאמין ביכולותיהם, נתמוך ונדריך אותם להמשיך ליזום ולהוביל לשיפור,להעצים אותם ואת הארגון.

אושרית אופק, מנהלת משאבי אנוש CodeOasis, מספרת על הדרכים בהן החברה פועלת להגדלת עצמאות ומעורבות העובדים:

"CodeOasis מספקת One-Stop-Shop לשירותי פיתוח תוכנה ומציעה מגוון רחב של שירותים  לחברות גדולות, בינוניות ולסטארט-אפים, בשלל מגזרים במשק החברה נותנת מענה מקיף הכולל תכנון, פיתוח, עיצוב ממשק משתמש וחווית לקוח, בדיקות תוכנה ושירותי IT. החברה מספקת גם ייעוץ טכנולוגי ושירותי CTO  לסטארט-אפים בשלבי הגדרת הטכנולוגיה, ארכיטקטורה, מתודולוגית הפיתוח או הקמת צוות פיתוח מתאים. המושג עצמאות טבוע בד.נ.א. של החברה.

אושרית אופק
אושרית אופק

העצמאות של העובדים שלנו באה לידי ביטוי במספר תחומים: אנחנו יוצרים סביבה עבודה תומכת בה העובדים מרגישים בטוחים לשאול שאלות ללא חשש ולכל שאלה אנו מתייחסים ברצינות ונותנים מענה.

בכלל, תקרות זכוכית אצלינו הן מחוץ לתחום: העובדים מוזמנים ליזום רעיונות ולהציע פתרונות טכנולוגים. החברה מעריכה מאד את העובדים היזמים והעצמאיים ומציעה להם הזדמנויות לקידום.

אנחנו גם מעודדים את העובדים שלנו לחלוק את הידע שלהם זה עם זה, למשל במסגרת הרצאות "פיצה נינג'ה" כל עובד בתורו נדרש ללמוד נושא מסוים לעומק ולהעביר הרצאה קצרה לחבריו. כך אנחנו דואגים ליישר קו ולהשאיר את כולם מעודכנים בכל הטכנולוגיות החדשות. המיזם הזה מעודד פיתוח אישי ומעלה את הערך של העובד בפני עצמו ובפני עמיתיו.

בכלל, אין מחיצות בארגון שלנו, המפתח הזוטר ביותר יכול לפנות לסמנכ"ל הטכנולוגיות או למנכ"ל ולדבר איתו בגובה העיניים. הפתיחות הזאת מעודדת יצירתיות והתנהלות עצמאית ואחראית ללא קשר לתפקיד של העובד בחברה." 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה