הביקוש לתוכנות מתקדמות לניהול ההון האנושי התעורר בבת אחת!

הביקוש לתוכנות מתקדמות לניהול ההון האנושי התעורר בבת אחת!

עינת שמעוני, VP ואנליסטית בחברת STKI לאנליזה ומחקר בתחום טכנולוגיית מידע, תשא הרצאה בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR בנושא מגמות מובילות בענף

שיתוף
כנס משאבי אנוש
כנס משאבי אנוש

עינת שמעוני, VP ואנליסטית בחברת STKI – לאנליזה ומחקר בתחום טכנולוגיית מידע, נמנית עם פאנל המרצים בכנס חדשנות בטכנולוגיית HR שיתקיים ב-2 במאי במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א.

שמעוני, בעלת BA במדעי החברה ו-MBA, עומדת לסקור את הטרנדים המובילים התחום של טכנולוגיית משאבי אנוש בשנתיים האחרונות.

השוק הישראלי התעורר פתאום בשנתיים האחרונות ועבר מהפיכה אמתית, זה ממש from zero to hero
תוכנת משאבי אנוש החלה משלב א', שלב ראשוני בסיסי שהוא בעיקר שלב פונקציונאלי של תיעוד פרטי עובד, הגדרת תפקיד, שעות עבודה ועוד. מדובר על מערכות שהיוו את התשתית לשלב הבא. לשלב זה אין וגם לא הייתה תועלת לניהול ההון האנושי. כיום אנחנו בשלב ב', זה השלב החשוב ביותר לענף משאבי אנוש, כאן באה התועלת לידי ביטוי באופן מובהק. שלב ב' של תוכנת משאבי אנוש כבר כולל ניהול תהליכים מתקדמים של מעגלי ניהול רווחה, Talent Management, תכנון מסלולי קריירה, קידום עובדים, ניהול שכר ותגמולים אישיים ועוד. זה מעבר מראייה תפעולית לראייה קולבורטיבית.

שלב ב' של התוכנה זוכה לעניין גובר והולך בקרב חברות בארץ כמו גם בעולם. אני מעריכה וכמובן גם מייעצת לחברות שעדיין לא נעזרות במחשוב ייעודי למשאבי אנוש, הפונות אלי לשירותי מידע – להיכנס לפרויקט מחשוב מיד לשלב ב' כששלב א' מהווה כמובן את התשתית.

במשק הישראלי נעשה כיום שימוש בתוכנות משאבי אנוש. אני מערכיה שכ-80% מהחברות הגדולות במשק עושות שימוש במערכת ניהול HR זו או אחרת אולם 25% בלבד משתמשות במערכת בשלב ב'. אנחנו ממש בתחילת הדרך.

מנהלי משאבי אנוש הופכים מעורבים יותר בתהליך בחירה ואפיון מערכות לניהול הון אנושי
במעבר לשלב ב' אנחנו, כחברת ייעוץ המספקת ללקוחותיה מידע על ענף הטכנולוגיה וזה אומר סקירה של מגמות, אפליקציות, פיתוחים חדשים, ספקים vendors, עבדנו בעבר בעיקר מול מנהליIT  בארגונים. בשנתיים האחרונות, כשאנחנו מדברים כאמור על שלב ב' של מערכות מתקדמות לניהול הון אנושי, אנחנו עדים למעורבות גוברת של מנהלי HR בתהליך. זה אומר שמנהלי HR מתחילים לעבוד מולנו ומול שאר ה-vendors או שאנחנו שומעים מאנשי ה-IT על בקשות ודרישות ספציפיות של מנהלי משאבי אנוש בכל הקשור למערכות ניהול.

חלה מהפיכה בשוק העבודה והיא באה לידי ביטוי בהגדרת תפקידו ומעמדו של מנהל ה-HR
מנהלי משאבי אנוש נדרשים לעבוד בקנה מידה שונה לגמרי. אני רוצה לציין רק לדוגמה, את נושא השכר. אם בעבר נושא השכר היה עניין אדמיניסטרטיבי שטופל במחלקת הנהלת חשבונות באופן אוטומטי, היום שכר הוא נושא מאוד חשוב ומאוד מרכזי במערכת היחסים בין העובד לארגון. היום הארגון צריך לפתח מודלים לתגמול העובד, הוא צריך להסביר לו את מבנה השכר, לשתף אותו. העובד צריך גישה למידע על השכר, הוא צריך להבין אותו כדי שיוכל להשפיע עליו. מערכת השכר היום צריכה להכיל הרבה יותר פונקציות והיא צריכה להיות שקופה, קרי מערכות התגמול חייבות להשתקף בפורטל הארגוני וברשת החברתית, כדי שעובדים ומועמדים יבינו אותה וינצלו אותה לטובתם ולטובת הארגון. כדי להסביר, למתג, ולהנגיש את מודל השכר – דרושה למנהל ה-HR מערכת מתקדמת לניהול הון אנושי ככלי עבודה בסיסי.

לצד הצורך של מנהלי משאבי אנוש ו-IT בפתרונות טכנולוגיים לניהול מתקדם של ההון האנושי, נכנסו לשוק שחקנים רבים, המספקים מגוון פתרונות. מי שרוצה להיכנס לפרויקט מחשוב יכול לבחור במערכת ORP, במודל של מערכת Stand Alone או בתוכנה מבוססת ענן. בכנס טכנולוגיית משאבי אנוש אקדיש חלק נכבד מההרצאה למיפוי השוק למגמות, vendors, אסביר את התועלות ואת החולשות של כל מודל ואציע כלים לבחירת המודל הנכון והספק הנכון לפי צורכי הארגון.

 

הכנס חדשנות בטכנולוגיית HR, שיתקיים ב-2 במאי במלון דיויד אינטרקונטיננטל ת"א, יהווה הזדמנות חד-פעמית להתעדכן בחידושים, בפיתוחים ובמגמות וכן להכיר את השחקנים הדומיננטיים בתחום טכנולוגיית משאבי אנוש, מהארץ ומהעולם. נשמח לראותך!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה