שיתוף

עובדים רבים חרדים מפני היום בו הרובוטים ישתלטו לחלוטין על שוק העבודה ובני האדם יוותרו מובטלים. החשש הזה הולך וגובר ככל שחלות התפתחויות טכנולוגיה בכל הקשור לבינה המלאכותית.

העולם הולך יותר ויותר לקראת מצב שבו הרובוטים עצמם יהיו מסוגלים לפתח תוכנות שיוכלו ליצור רובוטים אחרים שהם חכמים אף יותר מאלה שיצרו אותם.

המחקרים שמבוצעים כיום בעולם מלמדים על כך שיותר מ-40 אחוזים מהתפקידים הקיימים כיום עלולים להיות מוחלפים במהלך העשור הבא על ידי אוטומציה, כלומר רובוטים ובינה מלאכותית.

כבר כיום מחליפים הרובוטים קווי ייצור של מפעלים שלמים, עבודות של סווארים בנמלים ועוד.

ואף על פי כן, יש תפקידים שהבינה המלאכותית והרובוטים כאחד לא יוכלו להחליף בהם את בני האדם.

מדובר בתפקידים הדורשים יצירתיות, לרבות פיתוח טכנולוגיה מתוחכמת, כמו גם כל תחומי האמנות.

את הסוגיות היא מה יקרה בתחום התכנים, כלומר האם רובוטים יהיו מסוגלים לכתוב תכנים שיווקיים, והאם הם יוכלו לכתוב ספרים מכל הסוגים.

לפני כחמש שנים ניבאו המחקרים כי עד לתקופה הנוכחית (עד 2020) יותר מ-20 אחוזים מהתכנים השיווקיים ייוצרו על ידי מכונות.

בינתיים, אף כי הודעות קצרות ברשתות החברתיות אכן מיוצרות זה כבר על ידי רובוטים, הרי שבפועל, תכנים שיווקיים מורכבים עדיין לא נכתבים בידי רובוטים.

ועם זאת, הבינה המלאכותית רק הולכת והופכת מתוחכמת. מחקרים שבוצעו בארה"ב מנבאים כי עד שנת 2029 תצליח הבינה המלאכותית להגיע לרמת האינטיליגנציה האנושית הממוצעת.

זה עדיין לא שווה ערך ליכולות האינטיליגנציה האנושית,  אבל אותם מחקרים צופים כי עד שנת 2030 (בעוד 10 שנים) תוכל הבינה המלאכותית להגיע לרמת האינטיליגנציה האנושית – מעל לממוצע.

השאלה הגדולה היא אילו מקצועות יעבור לידי הבינה המלאכותית ואילו ישארו בידי בני האדם.

האם מנהלי משאבי האנוש יוכלו להיות מוחלפים על ידי הבינה המלאכותית, האם מנהלי חשבונות ורואי חשבון יצטרכו למצוא קריירה חלופית, האם עורכי דין יוכלו להיות מוחלפים על ידי הבינה המלאכותית, והכי חשוב: האם פוליטיקאים ומנהיגי מדינות יוחלפו על ידי בינה מלאכותית.

כבר היום נכתבים דיווחים שונים על ידי הבינה המלאכותית כמו למשל דיווחים על רעידות אדמה בעולם, דו"חות הקשורים לספורט, וגם תכני קידום אתרים מתבצעים על ידי מכונות המבינות זו את זו ללא צורך במילות מפתח.

ולמרות כל זאת, הבינה המלאכותית, לפחות בעשור הקרוב, תתמקד בסטטיסטיקות, מספרים (דו"חות) ושאר מוצרים טכניים.

כפי שכתבתנו כאן בכתבות קודמות, היצירתיות תשאר, לפחות במהלך העשור הקרוב, נחלתם של בני אדם בעלי כישורים ורמת יצירתיות גבוהה.

הבינה המלאכותית לא יכולה להתחורות בכך משום שהיא לא יכולה להעלות רעיונות בעצמה, ואין לה "קול" וסגנון אינדבידואליים משלה עצמה.

זו הסיבה העיקרית לכך שיותר ויותר ארגונים יתחילו בשנים הקרובות לחפש טלנטים יצירתיים.

סביר להניח שארגונים שבינם לבין מוזיקה, ספרות, אמנות ויזואלית וכו, אין ולא כלום, יתחילו לגייס טלנטים בעלי יכולות יצירתיות ואמנותיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה