שיתוף

אף אחד לא רוצה לחשוב על זה, אבל שריפות במקומות עבודה מתרחשות, תאונות עבודה קורות, חשיפות לחומרים מסוכנים אינן ניתנות למניעה טוטלית, וגם כל שאר מקרי החירום שעלולים להתרחש במקומות עבודה, מתרחשים אף על פי שאף אחד לא רוצה לחשוב שזה יקרה. אין ספק שיש חשיבות קריטית להטמיע נהלי בטיחות ולהעביר את המסרים על כך לעובדים בכל דרך אפשרית. אבל השאלה החשובה ביותר היא מה אתם עושים כדי להגביר את המודעות של העובדים שלכם לא רק לבעיות בטיחות פוטנציאליות אלא גם לכל מה שקשור להתראות על מקרי חירום כשהם אכן קורים.

חברת המחקרים האמריקאית Rave Mobile Safety פרסמה לאחרונה ממצאים מתוך סקר חדש בו השתתפו כ-530 מרואיינים. הסקר בחן את תפיסות העובדים לגבי בטיחות במקום העבודה. מסתבר, כי מקומות העבודה רבים מפספסים את הסימנים לבעיות בתקשורת קריטית ובתכנון, ועלולים להיתפס בלתי מוכנים כשידרשו לענות על הצרכים העתידיים של העובדים.

לא מספיק תרגולי חירום

כ-87% ממשתתפי הסקר ציינו כי הם היו מודעים למדיניות תרגול מקרי חירום, כמו למשל בעת שפורצת שריפה במקום. עם זאת, כ-57% בלבד מהנשאלים ציינו כי במקום עבודתם יש תרגילים למצבי חירום, כולל התראות מזג אוויר קיצוני, התראות על מעשי טרור מקומי או חיצוני, תאונות עבודה וכד'.

עוד מצא הסקר, כי מספר העובדים מבני דור המילניום ומבני דור ה-Z גדל ביחס ישר לגידול במספר הכולל של העובדים בארגון. וככל שיש יותר עובדים מבני דור ה-Y וה-Z, כך יש הכרח קריטי לשנות את הדרך בה מתקשר הארגון את כל הנושא של כללי הבטיחות במקום העבודה.

חוסר מודעות לכללי בטיחות

כ-53% ממשתתפי הסקר שהינם בני דור המילניום ודור ה-Z, טענו כי הם אינם מודעים לכללי הבטיחות ותוכניות החירום של מקום עבודתם, או אמרו כי במקום העבודה שלהם אין כלל תוכניות חירום.

בכך נפער למעשה פער גדול מאוד ביחס לעובדים בני 45 ומעלה שהשתתפו בסקר. רק כ-34% מהנשאלים בקבוצת הגיל של בני ה-45 ומעלה הגיבו בצורה דומה לגבי תכניות הבטיחות של מעסיקיהם. כלומר, כ-66% מבני קבוצה זו כן מודעים לתוכניות למצבי חירום הנהוגות באותם מקומות עבודה.

יתרה מכך, כמעט מחצית מקבוצת הגיל של בני ה-45 ומעלה דיווחו כי 'סביר מאוד' שהם ידווחו על בעיה בנושא בטיחות, שבה הם עצמם היו מעורבים או מי מעמיתיהם לעבודה. לעומת זאת, רק כשמונה אחוזים בלבד מבני דור המילניום אמרו בסקר כי 'סביר מאוד' שהם ידווחו על בעיית בטיחות שכזאת.

רוצים לקבל התראות בהודעות טקסט

בשאלת הסקר: איזו דרך עדיפה בעינייך לקבל דיווח מהארגון על התרחשות של מקרי חירום, הסכימו רוב המשיבים על מצב התקשורת המועדף שלהם במקרה של מצב חירום בעבודה: הודעת טקסט. ולמרות זאת, רק כ-37% מהנשאלים אמרו כי במקום העבודה שלהם נשלחות הודעות טקסט בתפוצה רחבה. לכל עובדי הארגון.

אין ספק שחשוב מאוד לערוך הדרכות ייעודיות לנושא בטיחות. אבל לא פחות חשוב להנחיל לעובדים ידע בנושא של התראות על מקרי חירום, מה צריך לעשות במקרים כאלה, איך לנהוג, ואיך הם אמורים לקבל את ההודעה על כך בדרך המהירה ביותר.

לשם כך יש לערוך בכל ארגון משאל בקרב העובדים איך הם מעדיפים לקבל את ההודעה על מקרה חירום, ואיך המידע יגיע אליהם במהירות הגדולה ביותר. לאחר מכן חשוב מאוד להטמיע מערכת שתאפשר לפק את סוג התקשורת המועדפת עליהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה