גיוס עובדים לפי מיטב המסורת

גיוס עובדים לפי מיטב המסורת

סקר חדש מראה ששיטות הגיוס המסורתיות הן עדיין השיטות הנפוצות ביותר. 72% מקרב המגייסים מפרסמים מודעות באתרי דרושים ו-55% מפרסמים בעיתונות המודפסת

שיתוף
תרבות ארגונית

תרבות ארגונית

מסקר חדש, שתוצאותיו התפרסמו באתר משאבי אנוש HR Reporter, עולה כי אתרי דרושים ומודעות דרושים בעיתונות הם עדיין ערוצי הגיוס הנפוצים ביותר.

עם כל הכבוד (ויש כבוד!) לערוצי גיוס חדשים כמו גיוס ברשתות חברתיות (לינקדאין, פייסבוק וטוויטר), קידום עמוד דרושים באתרי הבית דרך מנועי החיפוש, גיוס עובדים באמצעות ניוזלטר וכיו"ב – הערוץ הנפוץ ביותר הוא אתר הדרושים. למעלה מ-72% מכלל המגייסים מפרסמים מודעות דרושים באתרים ייעודיים ו55% עושים שימוש במודעות דרושים בעיתונות המודפסת.

מצד מחפשי העבודה, השימוש ברשתות חברתיות הוא גם כן נמוך מן הצפוי. 22% בלבד ממחפשי העבודה עושים שימוש ברשת החברתית, מתוכם 64% הם צעירים ו-50% אקדמאים.

מה שידוע לקהילת המגייסים וקיבל חיזוק נוסף בסקר האחרון הוא הנתון הבא: הרשתות החברתיות מסייעות לגיוס אקטיבי כמו גם לגיוס פאסיבי של עובדים צעירים (אותם ניתן למצוא בעיקר בפייסבוק וגם בטוויטר) ושל עובדים משכילים (אותם אפשר לפגוש בעיקר ברשת החברתית עסקית – לינקדאין). 

האם הרשתות החברתיות הן BUZZZZ אחד גדול?

רשתות חברתיות זוכות למקום של כבוד בכותרות ובכלל בשיח המקצועי והבינאישי אבל הן עדיין לא החליפו את הערוצים המסורתיים לגיוס עובדים אלא נמצאות על תקן תגבור כערוץ גיוס אפקטיבי וחסכוני שעדיין לא עומד בפני עצמו. 

שני משה, מנהלת כוח אדם בעברה: "אני זוכרת שפרסמנו מודעות דרושים בעיתונות הארצית ואפילו בעיתונות המקומית המחולקת לתושבים בחינם – כדי להגיע לציבור גדול של מועמדים לעבודות בלתי מקצועיות כמו שמירה, ניקיון, סיעוד, בניין וכיו"ב. הרשתות החברתיות יכולות לתגבר את מערך הגיוס בתחומים מסוימים אבל אני לא רואה את המדיה החברתית מחליפה את ערוצי הגיוס המסורתיים. לא בעשור הקרוב בכל אופן. עד שלא נגיע למצב שבו לכל מועמד פוטנציאלי יש גישה לרשת החברתית והוא עושה בה שימוש, לא נוכל לוותר על ערוצי הגיוס המסורתיים גם אם הם נראים מיושנים, מסורבלים, יקרים ופחות רלוונטיים בימים אלו."

דנה ברזילי, סמנכ"לית פיתוח עסקי ומשאבי אנוש בחברת HRus: "כל אדם שמחפש עבודה מיוזמתו יתחילו בערוץ הקבוע שכולם רגילים אליו וזה קודם כל מודעות דרושים באינטרנט. אם מדובר על מועמדים לא מקצועיים כגון נהגים, קופאיות וכיו"ב, אנשים שלא מתמצאים באינטרנט או שעדיין אין להם נגישות לאינטרנט, סביר להניח שהם יפנו למודעות דרושים בעיתונות. כל עוד שוק העבודה צריך את האוכלוסיות הללו ככוח עבודה, יאלצו מנהלי הגיוס להמשיך להשתמש בפלטפורמה המסורתית. על כן, זה מוקדם מידי להספיד את ערוצי הגיוס המסורתיים."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה