סובלים ממחסור בכישורים? לפתרון לחצו על Play

סובלים ממחסור בכישורים? לפתרון לחצו על Play

פלטפורמת הווידאו מסתמנת כאחד הפתרונות האיכותיים לבעיית המחסור בכישורים. "למה" אתם שואלים? התשובה טמונה במסך הקטן

שיתוף
סינון קורות חיים

אנחנו בשוק של מועמדים אבל אנחנו גם בשוק של מעסיקים. איך הגענו למצב הזה שבו כל כך הרבה מועמדים (שעובדים כעת או נמצאים מחוץ למעגל העבודה) שולחים קורות חיים כמדי יום וכל כך הרבה ארגונים מעלים מודעות דרושים חדשות כמדי יום ו… אין התאמה?! איך זה קורה?! אלה מחפשים עבודה ואלה מחפשים עובדים. אז למה אין שידוך! זה בגלל הפער האדיר בין הציפיות של הארגון, ציפיות גבוהות ללא פשרות בנוגע לידע, כישורים, ניסיון, הסמכה קונקרטית והתמחות בנישות מאוד ספציפיות אל מול שוק של מועמדים, שלא בדיוק עונים על כל הדרישות והאילוצים באופן מושלם.

 אז מה עושים? עושים סרט!
על פי מאמר שהתפרסם באתר משאבי אנוש Recruitment Buz – פלטפורמת הווידאו טומנת בחובה פתרון כפול לארגונים אשר מתקשים לגייס, למרות "מבול" קורות החיים שמתקבל בכל פעם שמשרה חדשה עולה לאוויר. בפעם הראשונה טכנולוגיית הווידאו מסייעת לארגונים לאתר את המוכשרים באמת ולפסול את הפחות ממושלמים – כבר בשלב הראשוני. זה מבטיח ייעול מקסימלי של תהליך הגיוס וחיסכון אדיר במשאבי גיוס. בפעם השנייה פלטפורמת הווידאו מאפשרת לארגון להרחיב את שטח החיפוש שלו, כאשר הוא מחפש מועמדים איכותיים למשרות ספציפיות ביותר. זה אומר יציאה מהשטחים הגיאוגרפיים הסטנדרטיים, עד כדי חציית גבולות של מדינות ואיים.

אם אתה מוכשר, בוא נראה אותך!
ראיונות וידאו מאפשרים למחלקת הגיוס לבצע ריאיון עבודה ראשוני מקדים עם מועמדים, כבר בשלב הראשוני כמובן, ללא תיאום ארוך ומורכב (תיאום זמן ומקום), ללא הקצאת כוח אדם לטובת העניין וכמובן – מבלי לגרור מועמד כל הדרך עד המשרד. זה מאפשר לארגון לבחון מועמדים ללא בעיות טכניות, בטווח כמעט מידי, בפלטפורמה שמאפשרת למגייס ולמנהל הגיוס "לראות" את המועמד שלפניו.

פלטפורמת הווידאו מציגה את המועמד באור כמה שיותר אמתי / משקף, ומאפשרת לו להביע את עצמו ולבטא את היכולות המקצועיים שלו במלואם (אם יש לו אותם כמובן). זו מאפשרת לנהל שיח עמוק עם המועמד, שבו המועמד אף נדרש להשיב על שאלות מקצועיות קונקרטיות, להתמודד עם סוגיות מקצועיות סבוכות או להדגים – הלכה למעשה – איך הוא יתנהג בסיטואציה זו או אחרת במסגרת התפקיד.

שיטת מיון זו, כבר על ההתחלה (שעות ואף דקות ספורות מהרגע שבו המועמד הגיש את מועמדותו למשרה), מאפשרת למנהל הגיוס להתחיל לסנן: לפסול את מי שלא ראוי על מנת לפנות זמן למוכשרים באמת וכמובן – להביא את המוכשרים באמת כמה שיותר מהר (לפני שהמתחרים יספיקו לשים עליהם עין).

אם יש לך את הכישרון, בוא אלינו (גם אם אתה רחוק)
עד כה, רק הארגונים הבאמת גדולים וחזקים יכלו להרשות לעצמם לחפש כישרונות בארצות רחוקות. המאמץ הלוגיסטי של גיוס עובדים מרחוק דרש משאבים אדירים של: כוח אדם, זמן, משרדים מרוחקים, הסכמים עם חברות השמה וציידי ראשים מעבר לים… זה הפך להיות בגדר משימה בלתי אפשרית עבור כל מי שהוא לא גוגל או מיקרוסופט. אולם כיום, כשיש לנו את האופציה לקיים ראיונות וידאו שבהם אפשר לבחון את הידע הכללי / הטכנולוגי של המועמדים וכן לבחון כישורים רכים והתמודדות עם מורכבות מקצועית בזמן אמת – ארגונים רבים שאינם מיקרוסופט וגוגל יכולים להרחיב את שטח החיפוש שלהם. זה מאפשר מרחבים גאוגרפיים כמעט ללא גבולות, מה שמגדיל את הסיכוי לגייס טאלנטים עם כישורים מאוד מאוד ספציפיים למשרות אסטרטגיות – בעלות סבירה יחסית.

באמצעות טכנולוגיית הווידאו כשיטת סינון ראשונית, הארגון יכול לבחור מועמד או שניים שהם באמת בעלי סיכוי טוב להצליח ואז הם יכולים לממן את הטיסה / הנסיעה של המועמד לצורך המפגש הפרונטלי (אם בכל זאת צריך). חשוב לציין שכשמועמד עובר ריאיון וידיאו ארוך ומעמיק ואז הוא נקרא לפגישה פנים אל פנים להמשך התהליך, הוא מבין שהסיכוי שלו כעת הוא ממש גבוה ויש לו (למועמד) אינטרס ומוטיבציה להגיע. זאת לעומת מועמד שנקרא (כמו כולם) לריאיון עבודה והוא יודע שהסיכוי שלו לעבור לשלב הבא הוא אחד ל…

הפלטפורמה של ראיונות מרחוק מקרבת אתכם אל המטרה – לגייס את המוכשרים באמת!
ראיונות וידיאו פותרים בעיות רבות גם כשמדובר על גיוס עובדים שגרים באותה עיר, אפילו את אלה שעובדים כעת ממש ליד המשרד. לא תמיד פשוט לחברה ברמת החייל לזמן מועמד שעובד כרגע ברמת החייל(!) לראיון עבודה באמצע היום. המועמדים מקבלים טלפונים רבים, שכרוכים בזימונים רבים לראיונות פרונטליים (מרובים) עם אנשי החברה המגייסת. הם מסננים. לפעמים הם פשוט שוכחים. אבל בהרבה מקרים, הם מוותרים כי הם יודעים שהסיכוי נמוך, הסיכון (שבמקום העבודה שלהם יגלו שהם מתראיינים) גבוה והטרחה – בלתי נסבלת. הפקקים, החניה, ההמתנה… כל אלה מרחיקים את המועמדים מהארגון בכל תחום ובכל משרה. כשמדובר על טאלנטים למשרות אסטרטגיות, בעיקר על טאלנטים עם כישורים ספציפיים, אסור לנו לאבד אותם ואסור לאבד אף שנייה מיותרת בתהליך. לכן, הפעולה הראשונה שאתם צריכים לעשות היא ללחוץ על כפתור ה-Play ולהתחיל לנהל ראיונות וידאו כבר למשרה הבאה שנפתחת. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה