חפשו את המועמדים שלכם בגוגל +

חפשו את המועמדים שלכם בגוגל +

מהם היתרונות של הרשת החברתית גוגל פלוס וכיצד ניתן למנף אותה לתהליך הגיוס הבא?

שיתוף
המדיה החברתית ומשאבי אנוש

המדיה החברתית ומשאבי אנוש

נכון, הרשת החברתית +Google היא עדיין צעירה יחסית, ונכון, היא לא נבנתה מלכתחילה כרשת לגיוס/ חיפוש עובדים/ עבודה. נכון שהיא עדיין לא צברה את כמות המשתמשים שצברו הרשתות פייסבוק וטוויטר (יודעי דבר כבר פוסקים שהיא גם לא תגיע למספרים האסטרונומיים של פייסבוק וטוויטר).

אז למה כן כדאי לכם לפחות לכלול את גוגל פלוס ככלי גיוס עובדים מרכזי? אתר משאבי האנוש The Undercover Recruiter מסביר:

זו לא הכמות, זו האיכות

במקום להתרכז בשאלה כמה משתמשים בממשק גוגל פלוס, כדאי שתעברו לחשוב מיהם אותם משתמשים שכן יצרו שם פרופיל. הצצה קטנה בפרופילים הקיימים בגוגל פלוס תבהיר לכם שזוהי פלטפורמה שמצליחה למשוך אליה: ציבור עובדים, אנשי מקצוע ובעלי מקצועות טכנולוגיים.

אז נכון שלפייסבוק ולטוויטר יש הרבה יותר משתמשים, אך אחוזים ניכרים מאותם פרופילים אינם רלוונטיים, כי בפייסבוק וטוויטר יש ילדים, נוער, חיילים ושאר אוכלוסיות שאינן משתלבות בשוק העבודה ו/או שהפרופילים הללו אינם מתאימים לאיוש משרות טכנולוגיות בארגון הגלובאלי של ימינו.

הפלטפורמה עצמה מוציאה מבעל הפרופיל "חומר" אחר

טוויטר נותנת לחבריה במה להעלות דעות, עמדות, הגיגים והכרזות – הכל בקצרה. פייסבוק מאפשרת לחבריה להעלות תמונות, לשתף ולהשתתף בקבוצות ואירועים. גוגל פלוס נותנת לבעלי הפרופיל הזדמנות להציג את האישיות שלהם ואת המקצועיות שלהם (לכן היא הכי קרובה ללינקדאין בהיבט של פרופילים מקצועיים מוכווני עבודה).

לעומת הלינקדאין, בה פונקציות רבות הן בסופו של דבר בתשלום, בגוגל פלוס ניתן למצוא בחינם פרופילים מקצועיים של בעלי מקצועות בעולמות תוכן מגוונים (בעיקר בתחומים טכנולוגיים).


 רוצים להתעדכן בחדשות וטרנדים בעולם הגיוס? הרשמו לכנס הגיוס השנתי. לחצו כאן לפרטים 


מהם היתרונות של גוגל פלוס בגיוס עובדים?

  • כל היכולות המתקדמות של מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם – גוגל – מיושמים בממשק גוגל פלוס ולכן זה הממשק הטוב ביותר, מבחינת טכנולוגיה ואלגוריתם.
  • כמגייסים יש לכם אפשרות לפנות אל מועמדים אקטיביים או פאסיביים, ישירות לתיבות המייל שלהם גם אם אין לכם את הכתובות. שימוש בגוגל פלוס מאפשר לכם לשלוח חומר ממוקד, ענייני, ספציפי לאדם או קבוצת אנשים עם הכישורים והיכולות לבצע את התפקיד – הישר לתיבת הדואר שלהם בצורה הכי אישית ומיידית שיש.
  • Google+ Hangouts הינה פלטפורמה מצוינת לניהול שיחות ועידה/ וידאו-צ'ט, פשוט ונוח לתאם שיחות/ ראיונות עם מועמדים רלוונטיים דרך הממשק. ניתן להקליט את השיחות לצורך ניתוח ותיעוד תהליכי הגיוס ולשם בניית מאגר נתונים לגיוסים עתידיים.
  • השימוש בגוגל פלוס הוא חינמי.

איך בונים פרופיל אטרקטיבי בגוגל פלוס?

  • חשוב לבנות פרופיל כמה שיותר אטרקטיבי המכיל מידע עליכם כמגייסים, על משרות פתוחות, על התרבות הארגונית והערכים של הארגון.
  • חשוב להכיל כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות לתחום שבו החברה עוסקת, ולמקצועות ולכישורים ספציפיים שאותם אתם מחפשים כעת (תוכניתן ג'בה לדוגמה).
  • חברו את הפרופיל שלכם לכמה שיותר קישורים: אתר הבית, עמוד קריירה, עמודים ברשתות חברתיות, כתבות יח"צ או ידיעות חדשותיות/ כלכליות שכתבו על החברה (כתבות מפרגנות כמובן).
  • אל תשכחו לצרף תמונה שלכם. מועמדים לא אוהבים לתקשר עם אייקון של אדם, ובוודאי שלא להיחשף בפני כזה. צרפו תמונה בעבודה או באירוע של העבודה.
  • גוגל פלוס הינה רשת חברתית שמקשרת אנשים. חברי הרשת הם כבר לא "טירונים", היות שכולם כבר בעלי ידע וניסיון ברשתות חברתיות שונות והם יודעים לזהות מיד: פרטים מזויפים, תמונות מזויפות, מודעות ישנות ולא עדכניות. היזהרו! המשתמשים בגוגל פלוס הם חכמים והם מצפים לאמינות/ שקיפות וכבוד. גם אם מדובר על גיוס שחשוב לכם שיישמר דיסקרטי, אל תפנו אל מועמדים דרך זהות בדויה ואל תסתירו את שמכם או את שם הארגון. אל תהיו מעורפלים או סודיים כי זו בדיוק הדרך להרחיק אנשים ברשת.
    צרו פרופיל מהימן, משקף, אמיתי ונגיש של אדם המייצג חברה המגייסת אנשים אמיתיים למשרות אמיתיות.
  • אל תצפו לפניות מאנשים ברגע פתיחת הפרופיל. הגיוס בגוגל פלוס הוא עבודה! צרו קשר עם כמה שיותר אנשים וכמה שיותר קבוצות כשהמכנה המשותף שלהם הוא אחד הנושאים הבאים: האנשים שאיתם אתם מתקשרים למדו תחום שרלוונטי לארגון, עסקו או עוסקים בתחום שרלוונטי למשרה, מתגוררים בקרבת מקום (במקרה שהחברה ממוקמת בפריפריה באזור שבו קשה לגייס אנשי מקצוע). ככל שתרחיבו את מעגל תחומי העניין והמאפיינים שאתם מגדירים, כך תגיעו לציבור גדול יותר של חברים ברשת ותגדילו למעשה את הסיכויים שלכם לאייש משרה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה