כושר חברתי הוא חלק מהמעטפת שנקראת בריאות העובד

כושר חברתי הוא חלק מהמעטפת שנקראת בריאות העובד

חשבתם ששיעורי פילטאיס בעבודה ומזון בריא בקפיטריה יסגרו את נושא הדאגה לבריאות העובד? חוקרים טוענים שאתם מפספסים משהו חשוב

שיתוף
בריאות בעבודה

בריאות בעבודה

הדאגה לבריאות העובד מתחילה לחלחל עמוק יותר לארגונים מודרניים ויותר ויותר מנהלים בכירים ומחלקות משאבי אנוש לוקחים על עצמם את האחריות להפוך את סביבת העבודה לבריאה יותר ואת העובדים לבריאים יותר. היוזמה הזו באה לידי ביטוי בכל מיני דרכים, החל ממתקני אופניים בכניסה לבניין ומקלחות (על מנת לאפשר לעובדים להגיע לעבודה באופניים) ועד ארוחות בריאות בקפיטריה ודרך אירועי ספורט, הפצת עלונים המכילים מידע חיוני והטבות מיוחדות לעובדים שייקחו את הבריאות שלהם בידיים. הארגונים ללא ספק מבינים את החשיבות ואת הערך הכלכלי שכרוך בהשקעה בבריאות העובד.

אז מה אנחנו מפספסים?
על פי מאמר שפורסם באתר Benefits Pro, חיבור חברתי-קהילתי Social Connection הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר לבריאות העובד ושמירה על בריאות ואיכות חיים. טענה זו מבוססת על מחקרים שמראים כי היעדר שייכות חברתית social connectedness מהווה גורם מסכן לבריאות הפיזית והמנטלית של העובדים. על פי מחקרים של ה-American Psychological Association, אנשים שמוגדרים כחסרי שייכות חברתית וקהילתית הינם בעלי נטייה גבוהה יותר למות לפני אנשים מחוברים חברתית וכן לאותם אנשים המוגדרים כסובלים מ- social connectedness יש נטייה לחלות בשלב מוקדם יותר בדמנציה ולסבול מירידה כללית ב-IQ (מנת משכל). בנוסף על כך, מחקרים שונים מראים כי אנשים שכבר חלו בסוגי מחלקות שונות או נפגעו/נפצעו בתאונות, נהנו מסיכויי החלמה גבוהים יותר בזכות תמיכה שקיבלו מחברים, משפחה, קולגות ואנשי הקהילה.

ישנם מחקרים שמחזקים את הטענה שתמיכה מסייעת לאנשים להילחם במחלות ופציעות בזכות המוטיבציה שיש להם בעקבות התמיכה ותחושת המחויבות שהם חשים כלפי התומכים שלהם. לעומתם, אנשים חסרי קשרים חברתיים, סובלים מהיעדר תמיכה והיעדר מוטיבציה, מה שמאט את תהליך ההחלמה והשיקום המלא.

על פי ממצאי המחקרים, כדי להביא את העובדים לידי שיפור משמעותי במצב הבריאותי וכדי לשמור על התוצאות לאורך זמן, חשוב לתת לא פחות דגש על חיי החברה של העובדים, מתוך מטרה לייצר לעובדים מעגלים חברתיים אליהם הם משתייכים באופן טבעי לאורך יום העבודה והרבה אחרי שהם יוצאים מהמשרד. זה אומר שלמעשה פעילויות רווחה שאותם ארגונים ראו כמשהו שלא קשור לבריאות העובד, אירועים כגון: ימי כייף לעובדים ולבני משפחותיהם, פיקניקים, קבוצות ברשת החברתית, מפגשים על בסיס מכנה משותף (כגון מועדון חובבי ספרים וכיו"ב) הם לא רק בגדר רווחה וכיף אלא הם כולם נכנסים לקטגוריה החשובה של בריאות העובד ויצירת סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית לטווח הארוך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה