שיתוף

משבר הקורונה נראה קודר מיום ליום, עוד ועוד מעסיקים חיים בחרדה לגבי המחר, והתגובה הראשונית של רבים וטובים היא לפטר עובדים, ועוד יותר מכך – לעצור גיוסי עובדים חדשים.

בצד אלה, יש גם מעסיקים שמחפשים עובדים ובמקרים לא מעטים מדובר בחיפוש מועמדים למשרות שדורשות מיומנות ספציפית.

במילים אחרות, למרות המצב ושיעורי האבטלה הגבוהים, יש ארגונים שמזדרזים לשפר עמדות לקראת היציאה מהמשבר על ידי גיוסים של טלנטים שבימים אלה פוטרו על ידי ארגונים אחרים או נמצאים עדיין בחופשות ללא תשלום (חל"ת).

מדובר בטלנטים יחודיים שטרם המשבר היה כמעט בלתי אפשרי להגיע אליהם. וגם הארגונים ברי המזל שכן הצליחו לגייסם, לא זכו לשמר אותם בארגון לאורך זמן.

זאת ועוד, מדובר בטלנטים שעברו הכשרות יקרות ערך במקום עבודתם הקודם. הכשרות שפירותיהן יכולים להביא תועלת רבה מאוד לארגון שיגייס אותם כעת.

פרט לעובדה שהליך איתור הטלנטים מתקצר כעת משמעותית, ובנוסף לעובדה שההשקעות בהליך הגיוס הן כיום נמוכות בהרבה לעומת תקופת השיא של הגיוסים טרם המשבר, הליכי המיון והגיוס עצמם יכולים (ואף צריכים) להתבצע במהירות גדולה יחסית.

ארגונים שישכילו לגייס כבר עכשיו טלנטים מבוקשים שהוצאו לחל"ת או פוטרו, יגלו, לאחר היציאה מהמשבר, שזו אחת ההשקעות היותר טובות שהם עשו אי פעם.

הסיבה לכך היא שגיוס טלנטים מבוקשים בימים אלה, יכול להעלות את רמות הביצועים, האיכות והתחרותיות של הארגון, ולהציב אותו במצב משופר לעומת מתחריו עם היציאה מהמשבר והמיתון שכבר הגיע בעקבותיו.

אחד המקומות הראשונים שיש לנסות לאתר בהם טלנטים מבוקשים הוא הרשת החברתית-מקצועית לינקדאין.

ניתן למצוא את הטלנטים הספציפיים הנחוצים לכם, בעלי ההכשרות, הידע והניסיון הדרושים לתפקיד אותו אתם מעוניינים לאייש, על ידי מילות חיפוש תוך התמקדות בלינקדאין.

ראשית, סביר להניח שאלו מביניהם (של הטלנטים) שמחפשים עבודה, עדכנו לאחרונה את פרופיל הלינקדאין שלהם.

כתוצאה מהעדכון, הם יופיעו בין התוצאות הראשונות שתקבלו כאשר תחפשו בעלי מיומנויות ספציפיות.

יתרה מכך, טלנטים שיראו שמנהל משאבי האנוש ביקר בפרופיל שלהם, עשויים לפנות אליו בהודעה פרטית עם השאלה – האם אתם מחפשים בעלי מיומנויות כמו אלו שיש להם.

רק הודעות אלו לבדן של מחפשי עבודה, יכולות לחסוך לארגון כסף רב על הליך איתור בעלי המיומנויות הדרושים לכם.

שנית, בפרופיל הלינקדאין של המועמדים הפוטנציאלים שעלו בחיפוש על פי מילות המפתח הרלוונטיות שהזכרנו, יכולים מנהלי משאבי האנוש לראות מי היו המעסיקים הקודמים שלהם, אילו תפקידים הם מילאו, איזה ניסיון יש להם בתחומים הרלוונטים עבור הארגון ואילו הכשרות הם עברו בארגונים קודמים.

חיפוש קצת יותר לעומק יוכל להעלות בפני מנהלי משאבי האנוש גם מאמרים שנכתבו על ידי טלנטים אלה במהלך השנים האחרונות בפלטפורמות השונות של לינקדאין.  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה