אני והחבר'ה בעבודה

אני והחבר'ה בעבודה

טוב שיש חברים! אבל האם לארגון טוב שלעובדים שלו יש חברים בעבודה? סקר חדש מראה שגם הארגון מרוויח כשלעובד יש עם מי לאכול צהריים

שיתוף

הצורך להשתייך, להתחבר ולהתחבב על אנשים הוא צרוך בסיסי של האדם. מהיום הראשון שלנו בגן הילדים ועד ימי הצלילות האחרונים שלנו בבית אבות, אנחנו מחפשים חברים. זה יכול להיות שותף לרכיבה על אופניים, חברה לצאת איתה לבית קפה או מישהו שתמיד נמצא שם בשבילנו כשאנחנו נתקעים עם האוטו או עוברים דירה וזקוקים לכמה טובות.

הצורך למצוא חברים בעבודה קיים גם קיים בקרב העובדים בארגונים שלכם. ברור שעובד שיש לו עם מי לצאת להפסקת צהריים נהנה יותר ביום העבודה, מרגיש בטוח יותר, מוגן יותר. יש לו עם מי לחלוק את הסיפורים הקטנים, הרכילות, הצחוק, התלונות הקטנות… יש לו מישהו שהוא יכול לבקש ממנו טובה מקצועית (שיעזור לו בעיה או ייקח ממנו משמרת). עובד שיש לו חברים בעבודה הוא ללא ספק "מסודר" יותר מעובד שאין לו חברים. השאלה היא האם גם לארגון זה טוב?

על פי סקר עובדים, שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש The Undercover Recruiter, עולה שלארגון יש אינטרס (מסחרי נטו) לקרב לבבות בקרב העובדים שלו, על מנת ליצור חברויות ולסייע לעובדים לשמור ולטפח אותן. הסיבות לכך הן הרבה מעבר לדאגה לרווחת העובד והידיעה שכולם אנשים ולכולנו מגיע להיות מאושרים, בטוחים ואהובים על הבריות. הסיבות לכך קשורות לשורה התחתונה נטו!

  • 70% מקרב המשתתפים בסקר ציינו שחברים במקום העבודה זה המרכיב העיקרי שהופך את מקום העבודה לנעים/שמח.
  • 74% מקרב הנשים ו-58% מקרב הגברים שיש להם חברים בעבודה היו מסרבים להעלאת שכר אם זה היה בא על חשבון אותן חברויות.
  • 50% מקרב העובדים שיש להם חברים במקום העבודה מרגישים קשורים / מחוברים לארגון.
  • 35% מקרב העובדים הכירו במקום העבודה את החבר הכי טוב לחיים.
  • העובדים שיש להם חברים בעבודה הינם בעלי סיכוי גבוה יותר (בשיעור של 25%) לקבל שבח על עבודה טובה.
  • העובדים שיש להם חברים בעבודה נהנים מתמיכה וקידום אישי בשיעור של 137% ביחס לעובדים שאין להם חברים בעבודה.
  • העובדים שיש להם חברים בעבודה מחויבים יותר (בשיעור של 35%) לאיכות העבודה.
  • העובדים שיש להם חברים בעבודה הינם בעלי סיכוי גבוה ב-35% להתקדם/להתפתח מקצועית.
  • לעובדים שיש להם חברים בעבודה יש סיכוי גבוה (בשיעור של 27%) לזכות בהערכות טובה/חיוביות יותר מאת המנהלים בארגון.
  • לעובדים שיש להם חברים בעבודה יש סיכוי גבוה (בשיעור של 20% יותר) לחוש שהם ממצים את הכישורים שלהם ושהם עושים בעבודה משהו שהם באמת טובים בו.

רוצים עובדים מאושרים, בטוחים ומחויבים לארגון? הירשמו לכנס השנתי למשאבי אנוש, שם תחשפו לידע, כלים פרקטיים יישומי והמון המון עצות מקצועיות של המומחים בעולמות משאבי אנוש. לפרטים והרשמה לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה