שיתוף

בשנים הקרובות ישתנו התפקידים המוטלים כיום על מנהלי משאבי האנוש, בעקבות שינויים מרחיקי לכת בסוגי התפקידים והמשרות הצפויים לגרום לשוק העבודה לעבור מהפך מקצה לקצה.

כניסתן המאסיבית של הרובוטיקה, הבינה המלאכותית ושאר רכיבי האוטומציה אל הארגונים, תדחוק אמנם את רגלי העובדים האנושיים מתפקידים רוטיניים שניתנים לביצוע אוטומטי, אבל בה בעת תפתח עולם חדש של משרות ותפקידים שלא היו קודם לכן.

מנהלי משאבי האנוש יצטרכו לתכנן מחדש את כל חווית העובדים בתפקידים חדשים אלה, לגלות דרכים חדשות להגברת מחוברות העובדים, ולסגל שיטות חדשות לגיוס עובדים והעסקתם, בעיקר מרחוק.

ממחקרים שהוצגו בפורום הכלכלי העולמי עולה, כי במהלך עשר השנים הבאות יהיו כ-1.2 מיליארד עובדים בכל העולם שיושפעו מכניסת טכנולוגיות מתקדמות המשלבות בינה מלאכותית ואוטומציה.

הערכות בקרב אנליסטים מדברות על שינוי חד שיגיע לכ-50% מכלכלת העולם ויביא לשינויים שיגיעו לכ-14.6 טריליון דולר משכר העובדים.

עם זאת, זה לא בהכרח דבר רע. השינויים הללו יכולים להוביל למגוון חדש ושונה לחלוטין, של תפקידים בענפים שונים שחלקם חדשים.

מומחים צופים, כי רוב התפקידים והמשרות הקיימים כיום ייעלמו. חלקם יתפתחו לדברים שהם שונים לחלוטין מאלה שאנחנו מכירים כיום, המתאימים לעולם אוטומטי-דיגיטלי.

אולם מעבר לבינה מלאכותית ואוטומציה, יופיעו הזדמנויות חדשות בתחומים כגון: תיירות החלל, טכנולוגיות ננו-לווינים ומל"טים, הרשתות החברתיות יתפתחו לכיוונים שונים מאשר כיום, המסחר המקוון יעלה כמה מדרגות וישתנה לעומת מה שקיים כיום, כל נושא הדפסת תלת מימד והאינטרנט של הדברים (IoT), תפקידים בנושאים של אקלים ותחומים רבים נוספים שכיום אפילו לא נמצאים עדיין בתכנון.

התפקידים בשוק העבודה של העשורים הבאים יהיו מתואמים עם הטכנולוגיות החדשות וגם עם ההזדמנויות והאתגרים החדשים שיתהוו על פני זמן.

תיירות החלל וכל התעשיות סביבה יכולה להציע מגוון גדול של הזדמנויות לאנשים שכיום עובדים בתעשיית התיירות, אבל לא רק.

חברת המחקרים האמריקאית מרקטווץ' צופה, כי ערכה הכלכלי של תיירות החלל צפוי להגיע לכ-21 מיליארד דולר בתוך כחמש עד שש שנים.

כל נושא ההוראה – למידה, הכשרות וכו – יעבור טרנספורמציה מקצה לקצה עם השינוי הדרמטי בשיטות הלמידה.

משבר הקורונה המחיש יותר מכל דבר אחר את הצורך בפיתוח תחום הלמידה מרחוק והחינוך הדיגיטלי.

האתגרים שמורים ותלמידים כאחד מתמודדים איתם כיום בלמידה בזום, יביאו איתם טכנולוגיות שיאפשרו למידה והכשרות באמצעות כלים של מציאות מדומה, באופן שכל מורה יוכל ללמד מגוון רחב של נושאים בכל מקום בעולם ולהיות בסביבה מדומה שמאפשרת ליצור כיתת לומדים מדומה.

התלמידים והמורים יהיו כל אחד בביתו ו"יכנסו" לכיתה מדומה בה הם יחושו כאילו הם נמצאים בכיתה רגילה.

מנהלי משאבי אנוש יהיו הראשונים שיחושו את השינוי הזה, וינצחו על התזמורת של שינויים מרחיקי לכת אלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה