שיתוף

איך להכניס וודאות לתוך הכאוס והעתיד שנראה לא בטוח. זוהי אחת הסוגיות המרכזיות שכל הנהלה בכירה של כל ארגון מתמודדת איתה כיום.

עולם הארגונים עובר כיום שינויים תכופים שלעיתים הם מהותיים ביותר. השינויים הלו מהווים מהפיכות קטנות על כל צעד ושעל ומפריעות את מהלך העסקים התקין של הארגון.

מדובר בשינויים דרמטיים המתחייבים מהמגמות החדשות דוגמת בינה מלאכותית, אוטומציה ורובוטיקה ועוד. השינויים הללו גובים מהארגון מחיר לא פעוט.

אלא שברוב המקרים, ניווט נכון של המורכבות המשולב בתגובות הנכונות לשינוי ולאי הוודאות מאפשרים לשמור את השינויים וההפרעות תחת שליטה.

לתכנן את האסטרטגיה לניהול שינויים

סקר של חברת המחקרים גאלופ מצא, כי אסטרטגיה מתוכננת היטב לניהול השינויים צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית.

כדי לבנות אסטרטגיה כזו יש להתחיל בתחומים שסובלים יותר מכול כתוצאה מהשינויים הרמטיים: המטרות והחזון של החברה. שני אלמנטים אלה קשורים לציפיות הלקוחות.

כאשר החברה מתכננת מראש את כיוון הרוח, זה יוצר נתיב ברור לעובדים ולתרבות הארגונית כאחד ומאפשר לחברה להמנע מסטיות מהמסלול.

גאלופ: רק כ-22% מהעובדים מסכימים שלהנהלה יש כיוון ברור

למרות כל זאת, סקר של גאלופ מצא, כי רק כ-22% מהעובדים השיבו "מסכים מאוד" לשאלה האם להנהלה הבכירה של הארגון שלכם יש כיוון ברור לגבי דרכו ועתידו של הארגון.

ורק כ-15% מהעובדים השיבו "מסכים מאוד" לשאלה האם הצעדים שנוקטת ההנהלה הבכירה בארגון שלהם גורמים להם להתלהב לגבי העתיד.

וכ- 13% בלבד השיבו "מסכים מאוד" לשאלה האם ההנהלה הבכירה בארגון שלהם מתקשרת את המטרות והחזון ביעילות.

העובדים זקוקים למצפן

מכאן, מסיקים מבצעי הסקר של גאלופ, כי רוב העובדים הינם פחות מוכנים לשינויים הדרמטיים מאשר המנהלים הבכירים שלהם. והם זקוקים למצפן ממשי ואמיתי.

היום יותר מתמיד, זקוקים מנהלים בכירים בארגונים למטרה מוגדרת וברורה, שתמנע מהארגון להשתרך אחרי המגמות השונות ולהיות במצב של כיבוי שריפות מתמיד.

מטרות כאלה ירגיעו את עובדים בכל הקשור לעתיד החברה, גם כאשר לא תמיד ברור מה יקרה מחר. יתרה מכך, הרבה יותר קל לקבל החלטות בסביבת אי וודאות כזאת, כאשר המטרות ברורות והחזון נהיר.

לבדוק את הכיוון ולוודא שהוא שומר על המותג 

אחד הדברים המרכזיים שיש לעשות לשם כך הוא לבדוק בקפידה את הנחות הבסיס: אם המתחרים שלכם משנים כיוון בפתאומיות זה דבר מדאיג.

זה אומר שהם רואים משהו שאתם לא רואים. התעדכנות במגמות יכולה להביא גם את הארגון שלכם להיות מעודכנים ולשלוט במצב.

אין זאת אומרת שהארגון שלכם חייב לעשות כל מה שהמתחרים עושים. אבל כן חשוב לשמור על המותג המבטיח שלכם. לכן, הכיוון הנכון צריך להיות כזה שיצביע על לעבר מה שאתה יודע את הערך ללקוחות שלך.

הכיוון שהחלטתם עליו יכול לענות על המגמות של היום, או לחרוג מהם. כל דבר שיוצר ערך עבור הלקוחות שלכם הוא הכיוון הנכון, והעובדים שלכם צריכים ליישר עם זה קו.

כך או כך, כל הנחה שאתם קובעים לעצמכם, צריכה לעמוד למבחן. הנחות שלא נבדקו עלולות להביא לתוצאה לא רצויה. לכן חשוב מאוד לאסוף נתונים, עובדות ומידע אובייקטיביים לגבי כל דבר, ולהמשיך לבדוק אותם על בסיס קבוע כדי לוודא שהם תואמים את הכיוון האסטרטגי של הארגון שלך.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה