שיתוף

הם מוכשרים מאוד, בעלי מיומנויות יחודיות ובעלי ניסיון רב ערך, אבל אין להם כישורים חברתיים ולכן הם לא מצליחים ליצור קשרי ידידות וחברות עם עמיתיהם בארגון.

טלנטים מבוקשים בעלי מיומנויות רבות שחסרה להם המיומנות להתיידד עם עובדים אחרים, עלולים לחוש בודדים בארגון וכתוצאה מכך לא מחוברים אליו. מכאן קצרה הדרך לעזיבה.

אם כן, איך מנהלי משאבי אנוש יכולים לתמוך בעובדים שמתקשים להתיידד במקום העבודה, ולסייע להם ליצור קשרים חברתיים, להשתלב חברתית, ולרכוש חברים טובים בצוות, במחלקה ובארגון.

חשוב לציין, כי לא מדובר באנשים בעלי לקויות חברתיות, כלומר הם לא בעלי צרכים מיוחדים בנושא קשרים חברתיים, אלא אנשים רגילים שמאז ומתמיד היו ביישנים ומופנמים, אף פעם לא היו להם הרבה חברים, או שלא היו להם חברים כלל, ולכן הם חסרי כישורים חברתיים.

תמיכה בעובדים שמתקשים להתיידד במקום העבודה בגלל ביישנות או היעדר כישורים חברתיים דורשת גישה יזומה ומכילה מצד מנהלי משאבי אנוש.

להלן 9 דרכים שמאפשרות למנהלי משאבי האנוש לסייע לעובדים שמתקשים ליצור חברויות ולהשתלב מבחינה חברתית במקום העבודה כדי שלא יחושו בודדים:

1 לספק הדרכה במיומנויות חברתיות:

יש להציע סדנאות או סמינרים להכשרת מיומנויות חברתיות כדי לעזור לעובדים לפתח מיומנויות תקשורת אפקטיביות, נטוורקינג ובניית מערכות יחסים.

יש לספק הדרכה על איך ליזום שיחות, איך להקשיב הקשבה פעילה ואיך לבנות קרבה עם עמיתים כדי לעזור להם להרגיש יותר בנוח ובטוח במצבים חברתיים.

2 להקל על פעילויות בניית צוות:

יש לארגן פעילויות לבניית צוות, אירועים חברתיים והזדמנויות ליצירת קשרים כדי לעזור לעובדים להתחבר לעמיתיהם בסביבה רגועה ובלתי רשמית.

יש לעודד השתתפות בפעילויות קבוצתיות כגון ארוחות צהריים קבוצתיות, פרויקטים התנדבותיים או קבוצות ספורט כדי לטפח אחווה ולבנות מערכות יחסים.

3 להקצות חונכים או מלווים:

יש לחבר בין עובדים שמתקשים להתיידד למנטור או לחבר שיכולים לספק הדרכה, תמיכה ועידוד חברתי.

מנטורים יכולים לעזור להכיר את העובדים החדשים לעמיתים אחרים, להקל על אינטראקציות חברתיות ולהציע עצות על ניווט בדינמיקה במקום העבודה.

4 לעודד התנהגויות מכילות:

יש לטפח תרבות ארגונית של הכלה ואמפתיה שבה כל העובדים מרגישים מוערכים, מכובדים וכלולים.

יש לעודד את חברי הצוות לפנות לעמיתים החדשים, להזמין אותם להשתתף בפגישות או במפגשים חברתיים, ולעשות מאמץ לכלול אותם בשיחות ובפעילויות.

5 ליצור הזדמנויות לשיתוף פעולה:

יש לעודד שיתוף פעולה ועבודת צוות על ידי הקצאת פרויקטים קבוצתיים או יוזמות צולבות המחייבות עובדים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם עמיתיהם.

שיתוף פעולה מספק הזדמנויות לעובדים לבנות מערכות יחסים, לשתף רעיונות ולפתח תחושת אחווה עם חבריהם לצוות.

6 לקדם תקשורת פתוחה:

יש ליצור סביבה שבה העובדים מרגישים בנוח להביע את דאגותיהם, לבקש עצות ולבקש תמיכה מעמיתיהם ומהמנהלים שלהם.

יש לעודד תקשורת פתוחה ולספק ערוצים לעובדים לחלוק משוב, רעיונות והצעות לשיפור האינטגרציה החברתית במקום העבודה.

7 להוביל על ידי דוגמה אישית:

מנהלי משאבי אנוש ומנהלי הארגון צריכים להוביל על ידי מתן דוגמה אישית, על ידי הפגנת התנהגויות מכילות, טיפוח מערכות יחסים חיוביות עם עמיתיהם ועיסוק פעיל באינטראקציות חברתיות במקום העבודה.

פעולותיהם נותנות את הטון לתרבות הארגונית ומאותתות על חשיבות האינטגרציה החברתית ובניית מערכות יחסים.

8 להציע גמישות ותמיכה:

על מנהלי משאבי האנוש להיות גמישים ומפרגנים לצרכי העובדים ולהעדפותיהם בכל הנוגע לאינטראקציות חברתיות והזדמנויות לנטוורקינג.

יש להכיר בכך שלא כולם עשויים להרגיש בנוח במסגרות קבוצתיות גדולות או באירועים חברתיים ולספק אפשרויות חלופיות לבניית קשרים, כגון מפגשים אחד על אחד או מפגשים בקבוצות קטנות.

9 לתת משוב ועידוד:

יש להציע עידוד ומשוב בונה לעובדים שעובדים באופן פעיל על שיפור הכישורים החברתיים שלהם והשתלבות חברתית במקום העבודה.

יש להכיר במאמצים שלהם ולספק תמיכה והכוונה בזמן שהם מתמודדים עם אינטראקציות ומערכות יחסים חברתיות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה