איך משאבי האנוש מביאים את הארגון למפלה

איך משאבי האנוש מביאים את הארגון למפלה

בניסיונם להביא לארגון את המועמדים הטובים ביותר, משאבי האנוש מבטיחים לא פעם הבטחות שהמעסיק אינו יכול לעמוד בהן. כדי שעובדים מאוכזבים לא יעזבו, צריך לומר להם את כל האמת, ומההתחלה

שיתוף

משאבי אנוש במשבר

כולם רוצים צוותים מלאים בעובדים חדורי הנעה ותרבות ארגונית מנצחת. אתם עושים כל מה שאתם יכולים להשיג זאת, אבל משם מה משהו לא עובד. אחוזי העזיבה עדיין גבוהים. העובדים נראים טוב על הנייר, אבל מתגלים כחסרי מוטיבציה ולא משנה מה אתם עושים. אז איפה נמצאת הבעיה?

לוגאן צ'ירוטי, מייסד שותף ומנהל התפעול בחברת InternetReputation.com, כותב בטור ב-Inc. שייתכן שהבעיה היא בצוות משאבי האנוש ומציע לבחון בביקורתיות את פרקטיקות הראיון בארגון. לפעמים משאבי האנוש רוצים למכור את המשרה למועמדים מצוינים. אז הם אומרים להם דברים נהדרים על החברה ועל התפקיד. לכאורה אין בכך שום דבר פסול. הבעיה צצה כאשר משאבי האנוש מתחילים להבטיח הבטחות שאינכם יכולים לקיים. זה קורה כל הזמן. העובדים חשים שהולכו שולל, בצדק.

צ'ירוטי מונה את השקרים הנפוצים ביותר שמשמיעים למועמדים מבוקשים:

• "המשכורת ההתחלתית שלך תהיה כך וכך, אבל בתוך שישה חודשים היא תעלה ב-30%." בפועל העובד נחשב בר מזל אם הוא זוכה להעלאה של 2% בסוף השנה.

• "יש לך משרה שמבוססת על עמלות, אז השעות גמישות." בפועל מצפים מהעובדת לעבוד מ-09:00 עד 17:00.

• "שעות נוספות הן אופציונליות לחלוטין." שלושה שבועות לאחר מכן, העובד מקבל דוא"ל שדורש שעות נוספות מנדטוריות.

• "תקבלי תשובה עד יום שישי." במציאות המועמדת שומעת על ההחלטה בנוגע למשרה כעבור שישה שבועות.

• "אנחנו מקדמים עובדים בתוך הארגון." יש חברות שאכן עושות זאת. אך לעתים העובדים צופים כיצד מישהו מבחוץ נכנס לארגון כדי להיות הבוס שלהם.

• "אנו נכשיר אותך בכל צעד בדרך." במציאות המנהל של העובד מוסר לו חוברת הדרכה ומודיע לו שעליו לשחות או לשקוע.

מובן מאליו שאף אחת מההצהרות האלה אינה בעייתית אם היא אמיתית. כאשר הצהרות אלה אינן אמיתיות, העובדים מבחינים בכך. המורל שלהם נפגע, הם הופכים ציניים ומרירים. הם חושבים, הנה זה. אני שוב עובדת אצל מעסיק שמשקר ושפשוט לא אכפת לו. אין פלא שהשיטות הכיפיות שלכם נכשלות. לא פלא שהעובדים שלכם עוזבים מיד אחרי הרמז הראשון להצעה טובה יותר.

רוב העובדים פשוט רוצים לשמוע את הדברים כמו שהם. אם הם הולכים להרוויח 30 ש"ח לשעה בשנה הקרובה, צוות משאבי האנוש צריך להגיד להם את זה. כך גם לגבי שעות נוספות, עבודה בשעות קבועות ללא גמישות וכדומה. הם צריכים לדעת הכל מראש כדי לארגן סידור לילדים ותחבורה. תנו למועמדים להחליט אם הם יכולים לחיות עם המציאות של העסק שלכם לפני שאתם שוכרים אותם. אחר כך הניחו להם להתרשם מיכולתה של החברה לקיים את ההבטחות שלה.


רוצים ללמוד עוד על איך להטיב עם הארגון בתהליך הגיוס ולמשוך את הטובים ביותר. אנו נערוך כנס מקצועי למנהלי משאבי אנוש ב- 15.12, מהרו להירשם – מספר המקומות מוגבל:

למידע נוסף ורישום לכנס גיוס עובדים – לחץ כאן

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה