שיתוף

לקליטה מוצלחת של עובדים חדשים יש תפקיד חשוב בשימורם לאורך זמן. החודשים הראשונים הם קריטיים עבור קליטה מוצלחת של עובד חדש, לרבות יצירת מחוברותם לארגון וחיוקה.

בימים אלה, כאשר עובדים רבים מבצעים את כל הליך הסינון והמיון מרחוק, ולאחר מכן גם הקליטה שלהם מתבצעת מרחוק, חשוב מאוד להקפיד על קליטה מוצלחת.

להלן 3 צעדים לקליטה מוצלחת של עובד חדש – מרחוק:

1 לתקשר עם המועמדים באופן שימחיש להם את כל המסרים של התרבות הארגונית:

רובם המכריע של המועמדים טוענים כי חשוב להם לעבוד בחברה שנוהגת בשקיפות. התנהלות שמעידה על פגמים בהגינות המעסיק, או מצגים שהוצגו לעובד בעת היותו מועמד ולאחר קליטתו התבררו כבלתי אמינים, ישפיעו על החלטתו לגבי המשך עתידו בחברה.

לכן חשוב להציג את התרבות הארגונית האמיתית של החברה.

2 הטמעת מערכות טכנולוגיות שיאפשרו קליטת עובדים ללא ניירת ואפשרות לתקשורת שוטפת מביתו של העובד החדש:

חשוב ביותר לוודא שכל התהליכים הכרוכים בקליטת עובדים חדשים הם אוטומטיים. רכישת הטכנולוגיות המתאימות מהווה אמנם הוצאה עבור הארגון, ואין ספק שבימים אלה ארגונים רבים נאלצים לחסוך, אבל זוהי הוצאה חיונית שלאורך זמן תהיה כדאית מול התועלת.

עובדים חדשים שהחברה מאפשרת להם קליטה מהירה וקלה באמצעות טכנולוגיות מתאימות, ירגישו מחוברים יותר לארגון ויהיו נאמנים לו, יותר מאשר עובדים שנאלצים להאבק עם ניירת אינסופית שהם צריכים למלא מהבית, לסרוק ולשלוח.

3 צירוף מנטור לעובדים החדשים מקרב העובדים הוותיקים:

מסקר שנערך בקרב עובדים חדשים בארה"ב עולה, כי קצת פחות משני שלישים מהעובדים טענו שמינוי מנטור שסייע להם בתחילת עבודתם בחברה סייע מאוד להצלחת הליך הקליטה שלהם.

לדבריהם, העובדה שמונה מנטור שסייע להם היוותה עבורם מרכיב חשוב שתרם רבות לקליטתם המוצלחת בארגון.

בימים אלה יש להגדיר מחדש את תפקיד המנטור, שכן הוא מיועד להדריך את העובדים החדשים מרחוק.

בטרם פרץ משבר הקורונה היה תפקיד המנטור להסביר לעובדים החדשים איך להתנהל בחברה, מול העובדים והמנהלים כאחד. כמו כן סייע להם המנטור לצבור בטחון במקום החדש.

בתקופה הנוכחית יש להגדיר את תפקיד המנטור באופן שיבצע את אותם משימות אבל באופן יתאים להדרכה דיגיטלית מרחוק.

חשוב לציין, כי כמעט 50 אחוזים מהעובדים שהשתתפו בסקר דיווחו, כי כאשר הם עבדו בארגונים שלא הצמידו להם עובד ותיק ששימש מנטור ועזר להם במעבר המכשולים הכרוך בתחילת עבודה במקום חדש, היתה לכך השפעה שלילית על הצלחתם בחברה ועמידה ביעדים.

עוד נציין, כי המנטור הוא גם מי שנועד ללמד את העובדים החדשים איך לאמץ את התרבות הארגונית ואיך להתנהל בתוכה.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה