שיתוף

הרבה לפני שפרץ משבר הקורונה כבר דובר על כניסה מאסיבת של טכנולוגית הבינה המלאכותית לתחום משאבי האנוש. אלא שאז דובר על כניסה הדרגתית שתמשך על פני כעשור, ואולי אף מעבר לכך.

משבר הקורונה טרף את כל הקלפים. כעת כבר מדובר על כניסה מואצת של בינה מלאכותית ואוטומציה לתחומי רבים בארגון ובראשם משאבי אנוש.

מסקר שנערך לפני כשנה בארה"ב עולה, כי הבינה המלאכותית מגדירה מחדש את היחסים בין העובדים למנהלים, ובה בעת מגדירה מחדש גם את תפקיד המנהל במקום עבודה המבוסס על שימוש בכלים של בינה מלאכותית.

אם כן, מהי המשמעות האמיתית של כניסתן של הבינה המלאכותית והאוטומציה לתחום משאבי האנוש, איך משפיעות למידת המכונה וטכניקות הבינה המלאכותית האחרות על ניהול המשאב האנושי, ובאילו מגמות יצטרכו מנהלי משאבי האנוש והעובדים בכללם להשתלב כדי להצליח בעולם של טרנספורמציה דיגיטלית מואצת.

בשנת 2007, עם כניסתו של הטלפון החכם אל חיי הארגונים, עבר עולם הארגונים מפלטפורמות מבוססות מחשבים ניידים לפלטפורמות מבוססות טלפונים חכמים, או במילים אחרות – מחשב בכל כיס.

יחד עם הטלפונים החכמים הוצף שוק הארגונים במגוון אדיר של אפליקציות שמאפשרות להקל על עבודתם של מנהלי משאבי האנוש.

השלבים הבאים יכללו ככל הנראה כלים של בינה מלאכותית שישתלבו בהדרגה בפרקטיקות של מחלקות משאבי האנוש.

כלים אלה של בינה מלאכותית צפויים לשפר לאין ערוך את היכולת של מנהלי משאבי האנוש לנתח נתונים, לבצע תחזיות, לאבחן מועמדים, להחליט על כיווני התפתחות הארגון, פיתוח העובדים והמנהלים, להתאים הכשרות ועוד.

במילים אחרות, כלים של בינה מלאכותית ואוטומציה יאפשרו למנהלי משאבי האנוש לקבל החלטות טובות יותר, במהירות גדולה יותר ובאיכות גבוהה יותר.

כלים של בינה מלאכותית ואוטומציה (רובוטיקה) ניתן לשלב בפונקציות כמו גיוס, הכשרה, קליטת עובד חדש, ניתוח ביצועים, שימור עובדים ועוד.

המכשול העיקרי כיום, פרט לחשש של מקבלי ההחלטות מפני טכנולוגיה חדשה מסוג זה, הוא המחיר.

ולמרות זאת, בדומה לכניסת הטלפונים החכמים, ככל שכלים אלה של בינה מלאכותית ורובוטיקה יהיו זמינים ונפוצים יותר כך צפוי מחירם לרדת.

מהסקר שנערך אשתקד בארה"ב עולה, כי כ-64% ממנהלי משאבי האנוש סומכים על רובוטיקה ובינה מלאכותית בעת קבלת החלטות.

עוד עולה מהסקר, כי כ-50% מהעובדים משתמשים כבר עכשיו כיום בצורה כלשהי של בינה מלאכותית בעבודה לעומת כ-32% בלבד לפני כשנתיים.

הסקר מצביע על כך שכ-65% מהעובדים הינם אופטימיים לגבי כניסתה של הבינה המלאכותית והרובוטים למקום העבודה שלהם וכי הם אסירי תודה על קיומם של כלים המבוססים על בינה מלאכותית ורובוטים במקום העבודה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה