שיתוף

הם מוכשרים בצורה יוצאת דופן, יש להם מיומנויות גבוהות ולעיתים אף נדירות, והצלחתם לגייס אותם לאחר מאמצים רבים והשקעת משאבים לא מבוטלים.

אלא שזמן קצר לאחר שהצטרפו לארגון, מתברר שיש להם לקויות חברתיות לא פשוטות והם מתקשים להשתלב במרקם החברתי של הארגון.

כעת השאלה היא, מה יכול למנהל משאבי האנוש לעשות כדי לסייע לטלנטים שהלקות שלהם מקשה עליהם   להשתלב בארגון במישור החברתי.

בעקרון, גישה מתחשבת ומכילה של מנהלי משאבי אנוש, ויצירת סביבת מקום עבודה מכילה ותומכת, מאפשרות לטלנטים בעלי מיומנויות שיש להם קשיים חברתיים חמורים לרבות חרדה חברתית ולקויות נוספות בתחום החברתי, לשגשג ולתרום רבות לארגון, מהכישרונות ונקודות המבט הייחודיות שלהם.

להלן 8 אסטרטגיות שמאפשרות למנהלי משאבי אנוש לתמוך בטלנטים בעלי מיומנויות שסובלים מקשיים חברתיים:

1 הבנה ומודעות:

מנהלי משאבי אנוש צריכים לשאוף לפתח הבנה עמוקה של האתגרים העומדים בפני עובדים שיש להם קשיים חברתיים חמורים, לרבות הפרעת חרדה חברתית.

זה כולל הבנת החוזקות והחולשות הספציפיות של עובדים אלה וכיצד נקודות חוזק וחולשה אלה יכולות להשפיע על ביצועי העבודה והאינטראקציות שלהם במקום העבודה.

2 התאמות אישיות:

יש לעבוד בצמוד לעובדים בעלי קשיים חברתיים כדי לזהות את הצרכים שלהם ואת ההעדפות הספציפיות שלהם, ולספק התאמות אישיות כדי לתמוך בהצלחתם.

זה עשוי לכלול סידורי עבודה גמישים, כגון אפשרויות עבודה מרחוק או שעות עבודה מותאמות, כדי למזער את גורמי הלחץ ולהקל על הפרודוקטיביות.

3 תקשורת ברורה וציפיות:

יש לספק תקשורת ברורה ומפורשת לגבי תחומי אחריות, ציפיות ותקני ביצוע בעבודה כדי להפחית סוגיות כמו אי בהירות וחרדה עבור עובדים עם קשיים חברתיים.

4 תוכניות הכשרה ומודעות לרגישות:

יש להציע תוכניות הכשרה ומודעות לכלל העובדים כדי לטפח תרבות ארגונית מכילה יותר.

זה יכול לעזור לעמיתים ולמנהלים להבין טוב יותר את החוויות והצרכים של עובדים בעלי קשיים חברתיים ולקדם אמפתיה, כבוד ותמיכה בצוות.

5 תוכניות חבר או מנטור:

יש לחבר עובדים בעלי קשיים חברתיים למנטור או לחבר – בעלי אינטילגנציה רגשית גבוהה – שיכולים לספק הדרכה, תמיכה וסיוע בהשתלבות החברתית במקום העבודה.

זה יכול לעזור לעובדים אלה לנווט באינטראקציות חברתיות, לבנות ביטחון ולפתח מיומנויות מקצועיות חיוניות תוך טיפוח תחושת שייכות ואחווה.

6 משוב ותמיכה מובנית:

יש להציע משוב ותמיכה מובנית כדי לעזור לטלנטים בעלי קשיים חברתיים לשפר את הביצועים שלהם ולהתמודד עם אתגרים ביעילות, כל זאת תוך התמקדות בהתנהגויות ספציפיות ובצעדים מעשיים לשיפור.

7 קבוצות תמיכת עמיתים:

יש לאפשר לעובדים בעלי קשיים חברתיים הזדמנויות להתחבר עם עמיתים על ידי בניית  מערכות יחסים תומכות בארגון.

זה יכול לכלול רשתות תמיכה או אירועים חברתיים שנועדו לטפח הכלה ואחווה בין עובדים בעלי חוויות דומות.

8 למידה ופיתוח מתמשכים:

יש להשקיע בהזדמנויות למידה ופיתוח מתמשכות כדי לעזור לעובדים בעלי קשיים חברתיים לשפר את כישוריהם, את ביטחונם ואת התקדמותם בקריירה.

יש להציע להם תוכניות הכשרה, סדנאות ומשאבים המותאמים לצרכיהם ולתחומי העניין שלהם כדי לתמוך בצמיחתם ובהצלחתם המקצועית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה